По публикацията със заглавие Що е "модернизация" и "модерно образование" по нашенски тази сутрин откривам коментар, който, макар и пределно жестока форма, се казва една истина, разбира се, "неприемлива", която обаче все пак от някой следва да бъде казана; е, казана е, ето, случи се и това:
Аз пък се чудех как мои ученици, които изобщо не се справяха в учебния процес и нямаха елементарно възпитание, изведнъж влязоха без усилие в ПУ и си карат там като на купон, само за дискотеки и кафенета говорят... и ще завършат! Много такива ученици завършиха и победоносно се върнаха в училището да заместват и да преподават.
Директорите в Пловдив много обичат да назначават свои ученици за учители - те са за предпочитане; та даже и зам.-директори стават... То никой умен ученик няма да се върне в училище да работи - след като е бил свидетел на нещата "отвътре". Връщат се посредствените, мързеливите, нагаждачите... и така... до края на България!
След като и това научихме, г-н Грънчаров, виждам и си обяснявам от друг ъгъл нещата, които Ви се случват в училище, имам предвид манталитета на педагогическия състав и държането на учениците.
В "този" му сек(с)тантски вид по-добре училището да го няма изобщо.
Мария Василева
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
2 коментара:
Ще отговаряш за думите си!
ВИЕ ЗАЩО СТЕ ЗАСЕГНАТ от думите ми? Ще се радвам да разбера че не е така, както смятам. Уви!не се намери този, който да ме обори! Анонимните не се броят и не ме интересуват.
Разбира се че отговарям за думите си. Врях и кипях, страдах много години в тази система, имам мнение, мога да го обоснова.
Бог знае истината, не се страхувам да отговарям пред Него.
Тези, които продават дипломи ще отговарят, тези, които купуват дипломи, тези, които сляпо изпълняват недомислени заповеди, тези, които се страхуват от истината, тези, които чиновнически влизат и излизат от час и заблуждават с фалшиви истини чистосърдечни и непорочни деца, или просто отбиват номера си, играейки си на учител. Какво ги учат, защо ги учат на това, как ги учат- добре е всеки ден преди да влезеш в класна стая да си задаваш този въпрос. Всяка секунда в класна стая е ценна. Отговорността е голяма.
Имах класен ръководител- учител по математика. Понякога той крачеше напред-назад в часа на класа и не ни казваше нищо. Абсолютно нищо. Отказваше да изпълнява глупави нареждания за организация и тема на часа на класния ръководител. Отказваше да ни нарежда, поучава и да ни хока за закъснения и отсъствия. Но всичките 25 ученика, влезли в този клас с пълно отличие след селекция, го обожавахме. Защото самият той беше пример на човечност с всичко, което правеше. Нямаше нужда от приказки, чувствахме само топлина, разбиране, прошка, грижа за нас, учениците, включително тези, на които математиката не се отдаваше.
Знаете ли как минава сега един учебен час? Понякога заблуждаваме дори себе си че вършим нещо, колкото и прекрасно да изглежда един урок и според всички изисквания, той не създава нищо полезно, на практика, а в много случаи вреди. Знаете ли колко деца ходят на частни уроци при собствените си преподаватели?
Знаете ли колко посредствени преподаватели има в университетите? Не ми се говори как протичат занятията!Как се изпитва!Какво отношение имат преподаватели към студенти и обратно? Кого лъжем? Ето до тук се докарахме- загрижените родители се страхуват от училището и университета, където децата им биват префасонирани, тормозени и са си губили времето.
Мария Василева
Публикуване на коментар