Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 8 юли 2014 г.

Всеки човек е важен, всеки човек е безценен, никой не бива да бъде обиждан


Вчера започнах да пиша - виж: Ний, философите, сме нещо като лечители на душите - поради своето изключително човеколюбие - един весел анализ на едно бляскаво литературно-административно творение, именно заповедта за моето уволнение от длъжността учител по философия и гражданско образование, издадена от Стоянка Анастасова, директор на ПГЕЕ-Пловдив. Идеята ми беше да помогна да бъде изявен точния смисъл на написаното от нея, щото литературно-административните шедьоври имат тази особеност, че смисълът им се нуждае от тълкуване - иначе бяга, губи се, често и за самия творец, за самия автор. Тук сме изправени пред един такъв интересен феномен: въпросният текст ще се обсъжда дума по дума на съдебния процес, който ще се проведе по заведено от мен, жертвата, съдебно дяло, там, в съдебното дирене, ще трябва да бъде изявен точния, адекватния смисъл на написаното, който е твърде различен даже от оня, който си е мислил, че влага в него авторът, именно въпросната дама - овладяна при това от доста силни чувства към мен, обекта на нейната нескривана ненавист. Нейната заповед за уволнение е апотеозът на многомесечните й усилия да ми бъде отмъстено, а за какво именно е трябвало да ми бъде отмъщавано, се налага да бъде показано - именно чрез анализа на толкова заинтригувалия ме текст. Разбира се, за мен, като философ, е важно да бъде постигнат точния смисъл на всяко едно нещо; съдът, предполага се, също е настроен на тази вълна. В този смисъл аз в случая целя да подпомогна според силите си реализацията на тази важна задача. (ОЩЕ >>>)

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

15 коментара:

Анонимен каза...

Аз не чета, защото не обичам многословните тиради. Харесвам краткото, стегнато и точно изразяване, онова, което имаш търпението да изчетеш и да си изкажеш позицията.Само гледам коментарите ви и гледам колко време ще изтраете да пишете на Ангел, който ей сега пак ще каже, че го мразя. :-)

Мария Николова

Анонимен каза...

Аз затова не пиша...

Петя Перпериева

Ангел Грънчаров каза...

Не, няма да кажа нищо, само ще се усмихна! :-) Разбира се, че който си знае всичко няма нужда изобщо да чете. Хубаво е че сред нас има хора, които си знаят всичко, неслучайно такива компетентни по всички въпроси хора са учителки! :-) А ний, дето не си знаем всичко, ами умуваме, търсим, изследваме, дискутираме, пишем, стремим се и прочие, не само че пишем, но дори и, представете си, имаме търпението да изчетем това, което други са написали! :-) И не само да го изчетем, ами и да го схванем!!! И дори да го разберем! :-) А това е доста трудоемка работа. Лято е, морните учителски души си отпочиват от исполинския умствен труд през годината. Нечовешко е да бъдат карани да четат... явно тоя проклет Грънчаров е страшен злодей щом ни тормози и да четем, и да мислим... :-)

Анонимен каза...

Почти цялото това нещо е директно копирано от предишния пост, колкото за пълнеж.

ДВЕ от трите забележки по отношение на запетаите са неправилни. Когато не разбирате от нещо, имате два варианта да да се предпазите от излагация:

- или се образовайте по въпроса
- или си мълчете

Вие избирате да се излагате като кифладжия. Поздравления.

Анонимен каза...

А и самият вие никак не сте от най-грамотните, нека си го кажем :)

Ангел Грънчаров каза...

Я дайте пример за "неправилните" ми забележки за запетаите? Че ми стана интересно. Не допускате ли, че Вие нещо може да бъркате за тия пусти запетаи? :-)

Анонимен каза...

Грънчаров, по-горе ти казваш, че си жертвата. Докато се възприемаш като жертва, проблемите ти ще се множат. А защо е така - попитай психолозите. Аз казах, че няма да коментирам твоите писания, а не тези в групата. За малко наруших обещанието си, но с това приключвам монолога си с теб. Успех!

Петя Перпериева

Ангел Грънчаров каза...

Аз самият съм психолог, г-жо Перпериева Питал съм се за всичко. Не се притеснявайте за мен толкова. А за Вашата монологично, позволете да забележа, сте си виновна самата Вие. Аз, примерно, съм диалогичен човек с всички. Има смисъл да се разговаря. Разбира се, това не важи за ония, които са си втълпили, че всичко си знаят. И затова съвсем не се интересуват от мнението на другите хора...

Анонимен каза...

Така е г-н Грънчаров, че „думата "реподбор" в това отношение доста се набива на очи“! Спомням си че тая дума съм я срещал във вестникарски новини съдържащи криминални случай, където става на въпрос за МВР служащи, катаджий!

Анонимен каза...

Ами Анастасова е свързана чрез съпруга си с ченгесарските и милиционерски среди така че това не буди учудване. Тя самата има голяма дарба в устройването на активни мероприятия спрямо неугодните и ти сам това нещо го изпита на гърба си. Хубаво че милиционерите отколе не блестят с умствени възможности и това за теб е благоприятен фактор.

Анонимен каза...

Господине в нашия клас 10 Д всички до еди имаме шестици по етика и право. Първия срок вие ни писахте всякакви оценки но сега имаме само шестици! Госпожата която ви замести е много добра. Съжалявам но всички са доволни че директорката ви уволни. А най е доволна класната ни тя ви е голяма фенка. Много ви мрази не зная защо

Анонимен каза...

И директорката е прекалила, посочвайки толкова много НЕумения за справяне с работата. Хрумва ми нещо, четейки. Имам чувството, че вие взаимно се допълвате с нея. Казвам го без ирония. И се чудя какво е това, което може да отприщи такъв словесен поток и у двама ви. Вас ви разбирам, имате си някакъв стил на изразяване. Чрез нейното многословие усещам по-скоро някаква плахост да не би да не се ''хванат'' институциите на достоверността на мотивите й. Та се е подсигурила с десетки констативни протоколи. Апропо, смути ме това, че не са Ви били предоставени 19 на брой за прочит и подпис от ваша страна. Това е нарушение, ако е вярно!
Но има и нещо друго, ситуацията (колкото и тежка да е за Вас) вече се е трансформирала в болезнено обсебване. Но имам чувството,че сам не можете да го осъзнаете и продължавате да се криете зад думите, че това Ви забавлява.
И понеже аз прочетох всичко до днес(явно съм някаква мазохистка), имам следното усещане. Че всичко, което сте искали да напишете за този проблем е сътворено в един ден. Следва включване на някаква машинка за джуркане, всичко се размества и с новоподредените редове идва поредния пост. Ако се вгледа внимателно човек, няма да забележи разлика.Едно и също... до припадък. И винаги сакрастично, и винаги с цел да обиди, да засегне, да жилне.
Ако вляза в този тон на общуване, ще кажа за финал - извинете ме, че от подножието на моето неумение за боравене с думи, излях и аз словесен поток.
Но не спирам да вярвам, че човек трябва да отстоява себе си и правата си!

Ирена Иванова

Ангел Грънчаров каза...

Госпожо Иванова, за мен казусът е интересен и показателен. Показва много. Става дума за сблъсък на две философии, на две ценностни системи - за образованието, за отношението към другия човек, за общуването между съвременните хора. За мен това е една безкрайно интересна тема. Която в себе си съдържа нещо най-съществено за течащите в недрата на българското образование процеси. Да, като изследовател вероятно съм "обсебен" от така увляклата ме тема. Това, че други хора, работещи в същата, в образователната сфера, изглежда не могат да схванат, че и тях самите по някакъв начин ги касае това, което се случва на друг (в случая на мен), е безкрайно показателно: явно наличното, разпространеното съзнание все още не е чувствително към реално течащите съдбовни за бъдещето на българското образование процеси. Тия неща подлежат на най-внимателно тълкуване. Аз това правя. При тълкуването се търси някакъв значим смисъл. И в това търсене той се предава и на други хора. Вероятно има доста безчувствени спрямо този значим смисъл хора. Това не е добър признак. А някои, виждате, ме подлагат на какви ли не подигравки и пр. Това също все нещо показва. хора всякакви. На никого не мога за нищо да се сърдя. Всеки отговаря за себе си. Според мен обаче би следвало да сме поне малко по-толерантни към преживелиците на други хора. Щото никой не е застраховен, че нещо подобно няма да се случи и на него.

Анонимен каза...

Г-н Грънчаров, знаете, че ви четем с интерес, но почнахте да ни обърквате... Казахте, че вий философите сте затуй да дразните человечеството-спор няма, постигате го! После казвате: ний сме лечители на душите!?! Надявам се да е така, понеже изпадате в противоречие по-надолу- цитирам:Лято е, морните учителски души си отпочиват от исполинския умствен труд през годината. Нечовешко е да бъдат карани да четат... И какво излиза-хем искате да ни лекувате душите, хем ни тормозите да четем!?! А и сте психолог, както казвате. Продължавайте да ни информирате за сблъсъка на двете философии/ако може обаче да кажете коя е втората/, но молбата ми е ако може по-накратко. в последното Ви изказване има изречение от 6 реда. със сигурност по-кратките изречения за по-ясни за широката публика.

Konstantina Karaivanova

Ангел Грънчаров каза...

Г-жо Karaivanova, как иначе ще тормозя човечеството да мисли ако не с дълги изречения?! :-) А за т.н. "противоречия" не се притеснявайте толкова, казано е, че противоречието ни води напред; без противоречие няма развитие, няма прогрес. Често това, което ни изглежда "противоречие", при най-леко замисляне престава да е такова. А за двете философии на образованието питате коя е втората; ами ясно коя е, едната се опира на принципа на свободата (и уважението на отделната личност, признанието на нейната уникалност), а другата е широко разпространената философия, отричаща свободата и индивидуалността на личността, това е именно "най-правилната философия" за държавното образование, чиято цел е да натика всички в калъпа, да ги лиши от самостоятелност, да блокира способността им за критично мислене и пр. Това са двете философии на образованието, които в наше време се намират в състояние на безпощадна война. И всеки учител избира от коя да се ръководи. Повечето, за да си нямат проблеми, са предани служители на философията, обезличаваща индивидите, правеща ги "добри граждани", именно немислещи, послушни, апатични, безразлични към всичко "социални същества", в никакъв случай не свободни личности. Питайте ако има нещо друго, ще Ви отговоря...