Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 23 август 2014 г.

Моят проблем тук, в България, е че не съм част от тукашната чалгаджийска менте-"култура": аз по същината си съм съвсем западно явление



По подетата тема в публикацията Идея за създаване на англоезично издание на блога HUMANUS получих вече отговор от нашенеца, дето живее в Австралия; както и можеше да се очаква, не ме разбра и не откликна; аз това и очаквах де, не съм изобщо изненадан; ето какво ми пише той, пък ето по-долу аз какво му отвърнах:

Сега не знам ясно ли ти е, но аз да ти кажа. Ти си нещо като MOTIVATIONAL SPEAKER на Запад… Но проблема е, че тука е пълно с такива... Както ти казах Запада е магазин и трябва да им предложиш нещо да лапат и те ще го вземат (купят)... A и трябва пpеди това да имаш някакъв подвиг, за да те слушат...

Ето ти един пример - тоя човек (MARK INGLIS) се качи на Еверест без крака, загубил ги при инцидент една зима във високите панини на New Zealand… Сега той държи речи (MOTIVATIONAL SPEAKER) и разни хора го слушат, но слаба работа... Та той дори няма образование що-годе, но е направил нещо и това се цени... Казвам ти че Запада е костелив орех, но ти сè не верваш...

Ха-ха, Инглис го наричат в BG, а то е ‘Ингълз... Много глави е счупил английския, милиард индийци, а сега са наред бълхарските кратуни... Ти преди време лансираше в BG John Kehoe, но той е същия - INSPIRATIONAL SPEAKER = ВЪОДУШЕВЯВАЩ ОРАТОР (на български)...

Аз и преди гледам - разни философи тука (USA, Australia) искат да работят… Tрудно им се получава - “практическа философия” измислиха - уж ти решава нeкакви проблеми, за да му платиш... Ама не върви, то психоаналитиците в Щатите май направиха повече пари, но напоследък и те не са много популярни... Това (психоанализата) всеки, ако не е балък, може да си го направи и сам...

Това е картинката при нас, айде разбий я с мечти... Не става, брат... Ние сме магазин и не е приятно, вервай ми...

А.

А ето сега моя отговор:

Здрасти!

Нещо основно не сфащаш и даже не се опитваш да го сфанеш: работата е там, че аз предлагам "продукт" с много високо качество. Направо с най-висше духовно качество е моят "продукт" - ако ме разбираш какво се опитвам да ти кажа. Ти може и да не долавяш това нещо, няма да се учудя, щото за да го долови човек туй нещо, сам трябва да е на подобаващото високо ниво.

А истински качествените неща винаги си намират купувач. Тъй че не ме сравнявай с някакви си там чалгаджии от западната т.н. "практическа психология" или "практическата философия". Те са чалгаджии, дето надуват зурните, кавалите и гайдите, аз съм... Ференц Лист, да речем. Аз съм много високо над тия нещастници, нищо че те са от Запада, аз съм от Бугарско. Моето ниво е много високо, ако още не си го сфанал, проблемът си е само твой. Това исках да ти кажа само.

Всякакви западни идиоти и малоумници, наричащи се "психолози", "философи", "MOTIVATIONAL SPEAKER"-и, "INSPIRATIONAL SPEAKER"-и и пр. предлагат разни боклуци в "западния магазин", от типа на китайските джунджурии. Аз пък предлагам, да речем, нещо като лаптопите на Apple, нали си ги виждал какви бижута си? Давам тоя пример за да ме разбереш. Applе винаги ще си е Apple, щото предлагат качествени неща. Може да нема много купувачи за техните продукти, но те не са на нивото на китайските боклуци, са много над него. Толкова са високо, че са на космическо разстояние от въпросните боклуци. Вервам, ме разбра с тоя пример какво искам да ти кажа.

Пък и да не си ме разбрал, това особено много не ме вълнува. Мен могат да ме оценят истинска само на Запад и то не някакъв си там Сулю и Пулю, щото и на запад има сума ти Сулювци и Пулювци, а хора от подобаващо ниво. Моят проблем тук, в България, е че аз не съм част от тукашната чалгаджийска посткомунистическа менте-"култура"; аз съм по същината си съвсем западно явление, принадлежа на духа на западната култура. Или, другояче казано, аз съм нещо като екзотично цвете, цъфнало на смърдящото българско гюбре. Стават понякога такива работи.

Разбира се, че никой няма да ме оцени тука. Аз това превъзходно го знам, не съм идиот. Проблемът ми е че не избягах навремето на Запад. А нали иначе знаеш какво пише в Библията? "Никой не е станал пророк в собственото си Отечество"; евреите и до ден днешен не признават Христос, нищо че е роден евреин. Те от това са губили и още ще губят. Нали така?

Хайде чао. Имам чувството, че не просто не ме разбра, а и не пожела да ме разбереш. Та нали и ти си българин. Нема да изневериш на табиетите на племето си я?! Нема да се излагаме сега я?! Българщината требе да е на висота! Българинът предпочита да бъде заклан като яре, но не и да признае качествата на свой сънародник - особено пък ако е жив...

А за това, че требвало било да имам преди това некакъв подвиг за да ме слушат изобщо, ще ти отвърна следното: това, че съм доживял до моите години и че съм направил това, което съм направил, това, че не съм си погубил личността в ужасните български условия, в които съм живял, а съм я спасил, ето това вече е подвиг. И то не какъв да е, а голям подвиг. Това, че съм бил учител 30 години и не съм се вдаскалил, сиреч, не съм станал безгръбначно насекомо, и при това съм си запазил и свободата, и личността, също е подвиг, за който заслужавам да ми дадат поне най-малкото една Нобелова премия.

Е, шегувам се де, няма да ми дадат, ала все пак има някаква истина в тия мои думи: сложи си ръката на сърцето и го признай ако искаш. Ако пък не искаш да го признаеш, събери една едра храчка и ме заплюй. Ето, заради това, което написах по-горе, днес цял ден разни насекоми ще се надпреварват кой по-голема и сочна храчка ще може да заплюе връз мене. Приятно състезание по храчене ти желая!

С поздрав: Ангел Грънчаров

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

9 коментара:

Анонимен каза...

"АЗ съм много високо" прочитам го и се спуквам от смях, хахахахаха

Анонимен каза...

С нещо мога ли да помогна по отношение на англоезичното издание?

Priti Appi

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте, благодаря за съпричастността и готовността на помогнете!

Касае се за превод от български на английски на текстове до половин страница веднъж, максимум два пъти в седмицата. Разбира се, предлагам сътрудничество, което може да има и други измерения. Примерно съавторство и пр. Ако желаете и имате тази възможност, да опитаме, да видим какво ще се получи. Вярвам, разбрахте каква е идеята и смисъла на едно такова издание (да го наречем така)?

Поздрави!

Анонимен каза...


Ама то и да изхлопваш от смеха си, все тая бе, анонимни безличнико.
Щото никой не те знае иначе, освен, като хлопаща дъска, нали...
Хайде, опитай да оставиш, като философа-учител с името си някакви следи в духовното
пространство...поне на родината си...Май не е, защото го считаш прекалено
нисичко за твоето IQ, за твоя световен енти-лект нали, а защото не можеш чоджум.
Че то се иска тук не само кухото цитатничество, на което си високо способен, а
се искат и много здрав разум, и моралец да го направлява, че и чувството, и
шепичката хуманизъм, които за жалост, от изхлопванията ти е видно, че ти липсват.
Странен анонимен, безличен, а следователно и безроден, в нищичко светло
не вярващ и затова - силно нещастен кастрат, а и силно комунен екстракт
и да се спукаш от смеха си - светът ще си съществува, без теб, знаеш ли как - ПАК.

2014.08.23г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

Удивително е с какво густо лумпените сипят обиди към несъгласните с тях...

Ангел Грънчаров каза...

Анонимник няма как да бъде обиден по простата причина, че сам се е отказал от личността си. След като такива шматки сами от себе си се отказват и сами себе си не уважават, те не заслужават и никакво уважение от другите...

Ангел Грънчаров каза...

Пропуснах да отбележа, че въпросните анонимни шматки са и големи мерзавци, а мерзавец да обидиш е невъзможно, като наречеш мерзавеца мерзавец, ти просто признаваш една истина, а истината никога не може да е обидна. Наричайки мерзавеца мерзавец просто помагаме на мерзавеца да осъзнае какво е - и му даваме шанс да се опита да се отърве от мерзавщината си...

Анонимен каза...

Грънчаров, вие сте мерзавец. Ето, казах истината. Олекна ми.

Ангел Грънчаров каза...

Изиграй един казачок де - за да ти олекне още повече! :-)