Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 1 февруари 2015 г.

Нещо като опит за съвсем искрена и правдива дискусия с една никога не грешаща и винаги правилно мислеща другарка



Във Фейсбук изказах мнение по една публикация, ето къде се намира този мой отзив. Повод за моето становище ми даде публикацията Патриотарство и всичкознание с автор Мирослав Спасов; как аз възразих може да се прочете и там, а по повод на моята реакция се получи интересна, любопитна, странна дискусия, за която именно ми е думата; впрочем, не пречи да публикувам тук и своя отзив, а веднага след него можете да видите и самата дискусия; ето ги в тази последователност: (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

3 коментара:

Анонимен каза...

Възбудени от бликащи в главите им емоционално-фиктивни идеи, отегчени от кухия си живот и оглупени от икспириънса си в мола, софийски (без съмнение, там е най-умното) госпожи яростно атакуват АIG... По време на атаката се загубиха къде са... Ах тази любов, ах този секс при отсъствието на мъже и изобилието на мижитурки до това довежда - сега ще разкъсат бедний AIG кат весталки ли, тракийки ли, не помня, Орфея...

Анонимен каза...

Elena Dicheva · 4 общи приятели
Слагам си ръката на сърцето, г-н Грънчаров, и не се отказвам от нито една своя дума.
4 часа · Харесвам

Mariyana Krivoshapkova Проблемите в образованието са много , но най- сериозните крайъгълни камъни са : 1. Учебните програми - въпросът за съдържателната им страна е повече от основополагащ в обучението. Учебниците не са толкова виновни, колкото учебните програми. 2. Организа...Вижте още
4 часа · Променено · Харесвам · 1

Ekaterina Krasteva Г-жо Дичева, както казах по-горе, съгласна съм с някои от забележките Ви към г-н Грънчаров. Но, всеки има право да използва стената си така, както намери за добре и да изразява именно там своите възгледи, мисли, заблуди.... В този смисъл, какво правите...Вижте още
2 часа · Харесвам · 1

Elena Dicheva · 4 общи приятели
Така е, проблеми в образованието дал Бог. Единият е стремежът към хиперрегулиране на организация и съдържания. И не случайно на първо място поставям организацията, защото тя е формата. Ние сякаш сме по-чувствителни към съдържанията, а формата по-скоро ...Вижте още
2 часа · Харесвам · 1

Elena Dicheva · 4 общи приятели
А аз не съм съгласна с Вас, госпожо Кръстева. Стената на когото и да е не е личното му пространство. Да, има право да прави там каквото намери за добре. Но самият факт, че стената му е част от публичното пространство означава, че той влияе чрез нея. Нейсе. Ще се съобразя с призива Ви за добро възпитание и ще освободя г-н Грънчаров и Вас от логореята си .
2 часа · Харесвам · 1

Ангел Грънчаров Благодаря много! Темата все пак е друга. Темата не е моята личност и прочие. Всеки, който има какво да каже по темата, е добре дошъл.
1 час · Харесвам

Ангел Грънчаров А относно това защо половината от младите се справяли в чуждите университети, след като толкова са пострадали в нашите училища, разгадаването на загадката е просто: понеже тия млади хора са така зажаднели за едно по-нормално и човешко третиране, ето затова се справят там, в чужбина. Дисонансът, коренната разлика между двата типа отношение е толкова голям, че съответно на него е и тяхната жажда за подобаващо третиране; ето по тази причина се справят така добре в чужбина. Но самият факт, че отиват да учат в чужбина все нещо говори, те вече са осъзнали колко непълноценно и некачествено е нашето образование (не само средно, но най-вече и университетско) в сравнение със световните стандарти, че по тази причина се принуждават да заминават. Тъй че проблемите в нашата образователна система съвсем не са псевдопроблеми, както на някои се струва... а са и съвсем реални проблеми; щом не ги осъзнават като такива, явно нещо не е наред в техните представи относно това какво изобщо е образование, какъв е неговият смисъл и т.н.
4 мин. · Променено · Харесвам

Elena Dicheva · 4 общи приятели
...

Анонимен каза...

Elena Dicheva · 4 общи приятели
...
1 февруари в 22:20 · Харесвам

Венцеслав Антонов За съжаление голяма част от учителите не вникват в проблемите на ученика, а се конфронтират с тях. Няма човечност, няма педагогически подход. Как да реагира учениците? И те отвръщат със същото. Има учители, толкова на зад във времето, че спрямо учениците си са профани. Преподаватели от по 70 години и нагоре учат децата ни на техника от 50 та година, а техниката и технологиите се осъвременяват постоянно.
3 февруари в 19:11 · Вече не харесвам · 1

Elena Dicheva · 4 общи приятели
С извинение пред госпожа Екатерина Кръстева, на която обещах да не я засипвам с логореята си, страната ни напускат непострадалите от нашето образование. Има и такива. Около 50 %.
6 часа · Харесвам

Ангел Грънчаров Няма "непострадали" от образованието, всички са пострадали и са ощетени от античовечната образователна система. Тия, които бягат от страната, с бягството си удостоверяват тази толкова страшна истина за жестоката система, която безмерно ги е ощетила. А доколкото бягащите все пак са постигнали нещичко в своето умствено или личностно развитие, то е било тъкмо защото са се съпротивлявали, доколкото са могли, на бруталната агресия на противочовешката образователна система. Противочовешка е нашата образователна система понеже в нея е изгонено първото условие за всичко човешко: свободата. Една по същество тоталитарна, тиранична, диктаторска система не може да бъде човечна. Нечовешко също така е отношението, което се опитва да я оневини...