Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 28 август 2009 г.

Подкрепям евентуално издигнатата от блогърското движение кандидатура на Теодор Дечев за кмет на София

Авторът на блога ПАНТА РЕЙ (ВСИЧКО ТЕЧЕ) Теодор Дечев е написал един изключително съдържателен и смислен коментар на тема За блогърските кандидатури за кметове. На мен лично много ми допадна интелигентния начин, по който той представя идеята и инициативата, хареса ми и това, че е осмислил най-задълбочено смисъла на това един активен блогър да се включи в политическия живот и в изборна кампания. Щото обратното, именно политици да се преструват на блогъри, ни е известен вариант, който обаче е твърде своекористен: просто се мъчат да използват огромните предимства на общуването и влиянието в интернет, ала щом се доберат до властова позиция, бързо зарязват "блогърстването".

Та в тази връзка аз счетох за необходимо на напиша там, в блога на Дечев, следния съвсем импулсивно възникнал, но за сметка на това в някаква степен ентусиазиран коментар, и то под заглавието Ангел Грънчаров подкрепя по този начин издигнатата кандидатура на Т.Дечев за кмет на София:

Да, въпреки че минавам за един от "партийно самоопределящите се" блогъри (което не е точно така: аз съм по-скоро ценностно самоопределящ се блогър!), съм готов да подкрепя кандидатурата на г-н Т.Дечев. И то не толкова за това да правя мили очи някому, а защото ми допадна начина, по който той анализира смисъла на този наистина новаторски начин за издигане на кандатура. Напълно споделям неговия анализ, и понеже, макар че съм "консерватор", силно съм привързан към новите и новаторските инициативи, съм готов да подкрепя г-н Дечев в една негова кампания за участие в изборите за кмет на София.

Иска ми се наистина твърде разнообразната и разноречива (слава Богу, че е такава, че не е единодушна!) блогърска общност съвсем съзнателно да проведе такъв един експеримент, та да провери силата и влиянието си. Смятам, че кандидатурата на г-н Дечев е подходяща за да стане обединителен център на една такава наистина оригинална блогърска кампания. Много други мотиви могат да се определят ако човек се постарае повече да вникне в смисъла на тази инициатива, но да не се разпростирам сега.

Та: наистина бих желал г-н Дечев да се кандидатира при тия условия, по този начин, с подкрепата на блогъри(те), да се провери ефикасността на този механизъм и също степента на влияние на блогърската общност върху обществото, което лично за мен е един твърде интересен експеримент. А ми се струва, че моментът и случаят е твърде подходящ една по този начин издигната кандидатура да бъде подкрепена и от различни, по-умни партии, на които не е безразлично отношението на блогърите към тях. Ето, аз например смятам, че нищо не пречи Синята коалиция, пък дори и ГЕРБ да застанат зад кандидатурата на г-н Дечев, което ще покаже, че са способни да надмогнат партийния егоизъм и силния ламтеж за власт, което е твърде здравословно за партии, които са на власт - или са около властта. В тази насока виждам още един особено важен мотив да подкрепя по този начин издигнатата кандидатура на блогъра Т.Дечев за кмет на София.

Позволявам си да призова и други по-ангажирани в гражданско отношение блогъри да подкрепят неговата кандидатура. Смятам, че това е полезно и за самото блогърско движение. За консолидацията му около една идея и кауза. За проверка на ефикасността на влиянието му върху обществото. За това да се разбере, че блогърите могат да имат и градивно-позитивно, а не разлагащо, влияние върху развитието на обществения и граждански процес. За мен тия неща са съвсем достатъчен мотив да подкрепя кандидатурата на г-н Дечев за кмет на София в предстоящите избори.

1 коментар:

Теодор Дечев каза...

Макар и със закъснение, благодаря искрено на г-н Ангел Грънчаров за подкрепата, която действително ценя. Междувременно,дискусията се разпълзя из сериозно из нета. Ето опит за нейната инвентаризация,направен от един от тримата й основоположници - Кобата:

http://kobata.blog.bg/politika/2009/09/02/teodor-dechev-pyrviiat-blogyrski-kandidatkmet-ili-dvanadeset.390416