Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 8 юни 2010 г.

Модерният ляв блогър-политолог Илия Марков май скоро ще трябва да закуси със своята Есекска диплома!

Моят любим ляв политолог Илия Марков пак е излязъл със странна, уж "нова" и "модерна", а всъщност отколешна коментерновска теза, че "фашизмът" бил "десен", нещо повече, бил "крайно-десен" (не "крайно десен", а "крайно-десен", както правилно отбелязва един проницателен опонент). Разбира се, тезата му среща отпор от по-реалистично и немитологично мислещите хора, но все пак, за да подразня моя ляв любимец, ми се наложи и аз да напиша един коментарец там; и понеже почти съм сигурен, че от ляво великодушие непременно ще изтрие коментара ми, го публикувам и тук, та да се запази за "историята"; та ето какво написах там:

Интересна тема и интересна дискусия; особено ми е интересно как уважаваният г-н Марков се опитва, дето се вика, да изшикалкави, да изопачи реалното, да усуче до невъзможност това, което е така просто, сиреч мъчи се очевидното и общоизвестното да го изопачи така, че да е максимално угодно за лявата догматика :-) За щастие мисленето съвсем не е лява добродетел, та тия усилия от типа "тинтири-минтири" се оказват съвсем напразни и безплодни.

Първо, г-н Марков, съвременен "ляв политолог" (не можа да разбере обаче, доста е упорит, че ако си политолог, няма как да си ляв, нито пък десен, щото политологията все пак е наука!), та значи г-н Марков се е загрижил за някакъв си "фашизъм", ала упорито избягва термина "национал-социализъм"; това е безкрайно показателно, както подхвърля един опонент; щото ако национал-СОЦИАЛИЗМЪТ е "десен", как тогава ще се получи този фокус, че другите видове социализми, именно болшевишкия комуно-социализъм, "социал-демократическия социализъм", "модерния ляв социализъм" и всички останали сортове социализъм, да са ЛЕВИ?!!

Впрочем, коминтерновска, т.е. сталинистка, е тезата, че "фашизмът" е "противоположност" на комуно-социализма, ерго, ако този вторият е "ляв", значи другият, именно национал-социализмът требе да е... "десен"; впрочем, национал-социализмът да се нарича "фашизъм" също е коминтерновско-сталинистки фокус и табиет, който, както виждаме, се възприема изцяло от днешните "модерни леви" с дипломи от Есекс - или от азърбайджанския държавен университет (особена разлика в това няма, щото левите по света все са си леви и се познават най-вече по това, че много обичат да лъжат, да изопачават реалността, да я правят удобна на техните плоски едноизмерни догми и представи!).

Нашият съвременен националсоциалист (или, по терминологията на Сталин-Марков: "фашист"!) Сидеров си е левичар до мозъка на костите, щото всички марксистко-социалистически догми владеят бедното му съзнание; в неговата "идеология" няма нищо дясно, той органически е чужд на десните ценности, на десния манталитет и на дясното политическо поведение.

Чудесно го е казал и този опонент, с което искам да завърша, щото нещата се пределно ясни, са от ясни по-ясни:

Когато има процес на национализация на частната собственост - това е ляво поведение, нали? Такава национализация извършват и националните социалисти, и интернационалните социалисти. Когато унищожаваш пазара и механизмите на пазарната икономика - това е ляво поведение, нали? Това го правят и Хитлер, и Ленин.

Та по този повод г-н Марков би следвало да изпълни обещанието си и да закуси със собствената си Есекска диплома; щото, впрочем, не дипломата е това, което мисли, а със специфичната дейност, наречена мислене, трябва да се занимава оня, който все пак има някаква диплома...

6 коментара:

Ангел Грънчаров каза...

17 коментара:

Комитата каза...

За късането на дипломи съм съгласен – доста хора с академични титли трябва да го направят ;-)
Вторник, Юни 08, 2010 12:48:00 PM
Господин И каза...

Ех, ех... светът започва и свършва с нас ;)
Вторник, Юни 08, 2010 12:50:00 PM
Анонимен каза...

абе ако съдим по практическите резултати в историята за левите стремежът винаги е към а)собствено облагодетелстване, б)терор.
аргументи против?
Вторник, Юни 08, 2010 1:06:00 PM
Кирил Кирилов каза...

Едно малко уточнение, пълното наименование на нацистите е НАЦИОНАЛ СОЦИАЛИСТИ.
Вторник, Юни 08, 2010 1:23:00 PM
Анонимен каза...

Със сигурност не си прав - нищо че имаш диплома от Есекс (известно мястно на лявата мисъл бай дъ уей). Идеята за равенство е безбожна по природата си, нищо че принадлежи и на "левите" и на онези, които наричаш "десни". Либералите са също леви безбожници - надценяват ролята на човешкия фактор и подценяват ролята на бога. А що се отнася до твоето верую - няма значение дали един социализъм е "демократичен" (към който ти твърдиш че принадлежиш) или "национален" - все си остава социализъм... В икономическата си политика хитлер, мусолини и съветските другари малко се различават един от друг. А риториката - няма нужда да привеждаме примери!
Доколкото човек е божие творение - всички институции създадени уж от него -- също са божие творение - пазарът, държавата и т. н. Между другото държавата присъства в образованието, социалните грижи и здравеопазването от малко повече от век - чудно е как хората се се оправяли преди това?
Вторник, Юни 08, 2010 1:44:00 PM
Анонимен каза...

един допълнителен белег за объркването ти е и в заглавието - "крайно-десен" не е същото като "крайно десен", нали?
Вторник, Юни 08, 2010 1:46:00 PM
uleule каза...

"Между другото държавата присъства в образованието, социалните грижи и здравеопазването от малко повече от век - чудно е как хората се се оправяли преди това?" - Умирали са рано, необразовани, често са умирали рано и поради необразованост.
Вторник, Юни 08, 2010 4:03:00 PM
Господин И каза...

Анонимен 1: Кои леви? Сталин, Мао, Пол Пот - ако гледаш само тях - да. Но много хора няма да са съгласни, че те са леви. Ако погледнеш колко много леви политици са управлявали демократични страни - техните постижения са доста добри.

Кирил Кирилов - Пълното име на ГДР имаше думата "демократична" в себе си - това доказателство ли беше, че е демократична? Хитлер създава NSDAP като отпор на комунистите и поради нуждата да привлече обикновения човек, работника, избира име, което да има "социализъм" в себе си. Иначе дори най-малко осведомените по отношение на идеологиите знаят, че социализмът е интернационален в съществото си и като такъв не може да бъде националистически.

Религиозен анонимен: В икономическата си политика Хитлер и Мусолини твърде много се различават дори от Сталин и Ленин. Ако трябва най-кратко да го обясня - при тях синхронът между държавната машина и едрият капитал е ПЪЛЕН, докато в СССР комунистите унищожават едрия капитал, овладявайки всички структури на държавата. На другият въпрос улеуле ти отговори чудесно.

Последен анонимен: не правя разлика между двете, но може би ти ще ми обясниш какво имаш предвид.
Вторник, Юни 08, 2010 4:12:00 PM
Анонимен каза...

Когато има процес на национализация на частната собственост - това е ляво поведение, нали? Такава национализация извършват и националните социалисти, и интернационалните социалисти. Когато унищожаващш пазара и механизмите на пазарната - това е ляво поведение нали? Това го правят и Хитлер, и Ленин.
Вторник, Юни 08, 2010 4:38:00 PM

Ангел Грънчаров каза...

Господин И каза...

Ами тогава съвременните социал-демократически партии явно не са леви - тъй като те нито национализират, нито "разрушават пазара".

Само това ли са определенията за ляво?
Вторник, Юни 08, 2010 4:45:00 PM
анонимен 1 каза...

имам предвид точно изцяло левите управления. не говоря за скандинавските хибриди - които работят, точно щото са си оставили дясното да си върши работата - т.е. да създава благата.
за да има лявото какво да усвоява.
накратко - лявото(като идея) не може да произвежда и не е предвидено да произвежда, може само да харчи.
колкото до религиозния горе - единственият полезен ефект от левите управления е отделянето на църквата от държавата.
Вторник, Юни 08, 2010 4:46:00 PM
Господин И каза...

Не можеш да си по-далече от истината (освен за последното, с което съм съгласен, че е постижение).

Преразпределението, което се извършва от държавата, има две основни цели:
1) Справедливост и егалитарност - осигурява някаква доза на равенство в обществото, НО И гарантира меритокрацията.
2) Инвестира в развитието на обществения потенциал.

Няма държава на света, която да оперира като чиста капиталистическа система. Най-малкото САЩ. Отказали са се от този модел след Голямата Депресия, от която ги е извадил (може би) най-левият им президент - Франклин Делано Рузвелт.
Вторник, Юни 08, 2010 4:51:00 PM
анонимен 1 каза...

че кога пък съм говорил за чист капитализъм?
казах, че единственият пример за функциониращо ляво е в скандинавските държави. основно щото там не говорят за стремеж към добродетели, а просто си ги имат налични. останалото са си празни приказки - произвеждаш - разпределяш.
Вторник, Юни 08, 2010 5:05:00 PM

Ангел Грънчаров каза...

Ангел Грънчаров каза...

Интересна тема и интересна дискусия; особено ми е интересно как уважаваният г-н Марков се опитва, дето се вика, да изшикалкави, да изопачи реалното, да усуче до невъзможност това, което е така просто, сиреч мъчи се очевидното и общоизвестното да го изопачи така, че да е максимално угодно за лявата догматика :-) За щастие мисленето съвсем не е лява добродетел, на тия усилия от типа "тинтири-минтири" се оказват съвсем напразни и безплодни.

Първо, г-н Марков, съвременен "ляв политолог" (не можа да разбере обаче, доста е упорит, че ако си политолог, няма как да си ляв, нито пък десен, щото политологията все пак е наука!), та значи г-н Марков се е загрижил за някакъв си "фашизъм", ала упорито избягва термина "национал-социализъм"; това е безкрайно показателно, както подхвърля един опонент; щото ако национал-СОЦИАЛИЗМЪТ е "десен", как тогава ще се получи този фокус, че другите видове социализми, именно болшевишкия комуно-социализъм, "социал-демократическия социализъм", "модерния ляв социализъм" и всички останали сортове социализъм, да са ЛЕВИ?!!

Впрочем, коминтерновска, т.е. сталинистка, е тезата, че "фашизмът" е "противоположност" на комуно-социализма, ерго, ако този вторият е "ляв", значи другият, именно национал-социализмът требе да е... "десен"; впрочем, национал-социализмът да се нарича "фашизъм" също е коминтерновско-сталинистки фокус и табиет, който, както виждаме, се възприема изцяло от днешните "модерни леви" с дипломи от Есекс - или от азърбайджанския държавен университет (особена разлика в това няма, щото левите по света все са си леви и се познават най-вече по това, че много обичат да лъжат, да изопачават реалността, да я правят удобна на техните плоски едноизмерни догми и представи!).

Нашият съвременен националсоциалист (или, по терминологията на Сталин-Марков: "фашист"!) Сидеров си е левичар до мозъка на костите, щото всички марксистко-социалистически догми владеят бедното му съзнание; в неговата "идеология" няма нищо дясно, той органически е чужд на десните ценности, на десния манталитет и на дясното политическо поведение.

Чудесно го е казал и този опонент, с което искам да завърша, щото нещата се пределно ясни, са от ясни по-ясни:

Когато има процес на национализация на частната собственост - това е ляво поведение, нали? Такава национализация извършват и националните социалисти, и интернационалните социалисти. Когато унищожаваш пазара и механизмите на пазарната икономика - това е ляво поведение, нали? Това го правят и Хитлер, и Ленин.

Та по този повод г-н Марков би следвало да изпълни обещанието си и да закуси със собствената си Есекска диплома; щото, впрочем, не дипломата е това, което мисли, а със специфичната дейност, наречена мислене, трябва да се занимава оня, който все пак има някаква диплома...
Вторник, Юни 08, 2010 5:10:00 PM

Ангел Грънчаров каза...

Кирил Кирилов каза...

И още един интересен исторически факт. Фашизмът като идеология е създаден от Бенито Мусолини, това едва ли някой може да го отрече. Но преди да създаде фашизма Мусолини е членувал в Италианската Социалистическата партия (баща му също е социалист член Социалистическата партия). Мусолини също е бил главен редактор на централния социалистически вестник „Аванти", издаван в Милано. Именно тази среда е дала основата за неговата фашистка идеология.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE_%D0%9C%D1%83%D1%81%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8
Вторник, Юни 08, 2010 5:35:00 PM
Ангел Грънчаров каза...

Разсъжденията на г-н Марков за "равенството" са нещо сюблимно; особено като се вземе предвид това, че даже самият Маркс преди толкова време е осъзнал онова, което някои и сега не съзнават; а именно, това, което се съдържа известната му мисъл: "Равенството на неравните е несправедливост." Равенството е угодно на некадърните и ощетява способните - и този прост факт показва социалната база на лявото, с която то не би следвало много да се гордее, а би следвало да крие :-)
Вторник, Юни 08, 2010 5:57:00 PM
Ангел Грънчаров каза...

При това в първи курс на университетите се учи, че в съвременния свят, в съвременните общества е възможно и допустимо само едно равенство: равенството пред законите; всякакво друго равенство е абсурд, насилие, несправедливост, то пречи на растежа на богатството и просперитета; ние затова сме така бедни, щото социализмът искаше да ни прави равно; докато не бъдат левите илюзии и лъжи за "равенството", България няма да се отърве от бедността; щото социалистите тръбят за някакво абстрактно равенство, а в същото време зад тая фасада правят всичко нужно да ограбят наивниците и на станат "по-равни" от другите, сиреч, да забогатяват чрез присвояване на чуждото...

Ангел Грънчаров каза...

... докато не бъдат ИЗКОРЕНЕНИ левите илюзии и лъжи за "равенството", България няма да се отърве от бедността;...

Ангел Грънчаров каза...

Mladen каза...

Аз няма да призовавам за късане на дипломи, защото е съвсем нормално човек да греши. Но замислете се преди да пишете, за да не забалявате читателите си с грешките. Имам чувството, че сте седяли 3-4-5 години на студентската банка и сте вярвали безрезервно на многото леви професори в Англия. За съжаление сега консерваторите ще се мъчат как да топят дефицита на тъй справедливите лайбъристи....
Вторник, Юни 08, 2010 7:20:00 PM
анонимен 1 каза...

има си хас - то след левите винаги трябва да дойдат десни - нали някой трябва да спаси положението.
иначе за момента дискусията или е цивилизована, или домакинът трие наред мненията на екстремистите.
Вторник, Юни 08, 2010 7:36:00 PM
Анонимен каза...

О, той много обича да трие, колчем го засегнат я за политическа, я за сексуална ориентация - изконни леви ценности, които се пуйчи да защити.
Сега е взел да дудне за социал-демокрация - последното убежище на левицата... Обикновено се представя като човек, който вярва в "третия път". Сега като го питаш защо Тони Блеър - истиска модерна лява маймуна, от която вероятно взема пример - е станал съветник и консултант на диктатора Кадафи, сигур ще рече я че Кадафи не е диктатор, я че Блеър не е истински социалдеумократ.... и отново ще се гмурне в идеологическите фекалии на "лявата" мъдрост...
Вторник, Юни 08, 2010 8:56:00 PM
Анонимен каза...

Тука требе да има един постоянно присъстващ политичесски ексозорсист, който да работи усилно и всеотдайно и да гони левите демони, които се крият под ягнешката кожа, намъкната от Марков. Призовавам го да се покае и да плаче със кървави сълзи пред Него щото речено е в Притчи Соломонови - "десните пътища са верни, а левите - развалени са"!
Вторник, Юни 08, 2010 9:02:00 PM
Кирил Кирилов каза...

А колкото до НАЦИОНАЛ СОЦИАЛИСТИТЕ партията на Адолф Хитлер или нацистите както ти ги наричаш, НАЦИОНАЛ СОЦИАЛИСТИ на Адолф Хитлер се самоопределят в ляво по отношение на социалните въпроси, същевременно имат и знаме с червен цвят (пречупен кръст на червен фон). Партията е създадена през 1919 г. като Германската работническа партия (Deutsche Arbeiterpartei, DAP), а година по-късно е преименувана на Националсоциалистическа работническа партия на Германия, (National-Sozialistische Deutsche Arbeiterpartei, NSDAP). На парламентарните избори на Германия през 1933 г. НАЦИОНАЛ СОЦИАЛИСТИ на Адолф Хитлер печелят със силно социална лява програма.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%8F
Вторник, Юни 08, 2010 9:18:00 PM
Анонимен каза...

Грешникът Марков дори си е позволил да престъпи Първата Негова заповед - да няма друг Бог освен Него - и отхвърляйки космическия персонализъм на всичко земно, отхвърляйки неговат апреходнос, се е съешил срамно със сатаната Маркс и заедно са наплодили леви демони - "трети път", "нова левица", "социалдемокрация" - кои тровяат праведната нива и семената на Доброто, което Той ни даде!
Вторник, Юни 08, 2010 9:26:00 PM
Анонимен каза...

http://www.danielpipes.org/comments/55325
но най-вече прочети това:
http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-leftist/
Зная, че няма да признаеш увлечениоето си по лявото Зло, но поне се извини на онези, които се напънаха да прочетат нескопосаното ти писание
Вторник, Юни 08, 2010 10:12:00 PM