Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 15 август 2010 г.

Каквото и да направи, клиентът и гражданинът у нас винаги ще бъде прецакан, нали така?

Оня ден ми се развали монитора; сякаш изгоря, знам ли?! Уплаших се много, произшествието ми отряза ръцете, нали работа главно с компютър, и, разбира се, веднага тръгнах да търся сервиз да ми поправят монитора. Зная на едно място един голям сервиз, след двайсет минути съм вече там, носейки и монитора си под ръка.

Дамата, която приема клиентите, точно в този момент си слагаше червило, та се наложи да я почакам известно време. Погледна ме явно силно раздразнена, че имах наглостта да й прекъсна това така важно и приятното занимание. Казах й "Добър ден!" и рекох, че мониторът ми се нуждае от ремонт. Дамата в тия мои думи долови шанс да ми отмъсти, и се произнесе ето така на моята презентация на проблема:

- 25 лева струва само да отвъртят болтчетата и да погледнат какво му е...

Веднага майсторски парирах удара:

- Само за болтчетата ли? Е, в такъв случай аз сам ще отвъртя болтчетата, а пък вие ще ми дадете 25 лева, така става ли?

Дамата от бюрото, не очакваща чак такава наглост, ме погледна кръвнишки и отвърна, впрочем, съвсем "циливилизовано":

- Ваш си е изборът, драги господине! Вий си решавайте. Ако искате сам си направете монитора, щом така разсъждавате.

Рече тия думи и ме погледна победоносно; явно сметна, че ме е победила изцяло и със затаен дъх заочаква пълната ми капитулация. Да, ама тя не знаеше с кой си има работа; рекох:

- Не, аз за да донеса монитора дотук, явно искам вие да ми го направите. Ала ми се вижда некоректно да ме удряте още с първите думи в челото, че заради едни болтчета трябвало да платя 25 лв. Я си представете сега, че като отворят монитора, току-виж открият, че се е разместило само някакво нещастно бушонче; бутнат го, мониторът заработи, и аз какво, 25 лева ли ще трябва да платя за тая нищожна работа? Вий имате ли си ценоразпис?

Дамата изслуша речта ми с отворена уста и в един момент забелязах, че почна да се оглежда дали няма нещо по-тежко наоколо, та с него да ме фрасне по челото и така да ме прогони от офиса си. Като млъкнах, тя рече:

- Ами виждам, че вие сте специалист по поправянето на монитори, оправете си го сам тогава, господине!

В тоя момент дамата се сети, че прекъснах слагането на червилото й и стана съвсем безпощадна:

- Ценоразпис имаме, но него можете да го видите като едва след като си дадете монитора да го отворят. А за тая работа взимаме 25 лева. Дори и да е напълно здрав, пак ще ви вземем тия 25 лева за болтчетата!

Дамата с видимо задоволство ме закла с тия думи, а пък моя милост разбра, че няма смисъл да продължава дискусията; затова й рече само тия думи преди да си тръгне:

- Добре, правете каквото искате, ваша си работа. Като си прогонвате по тоя начин още от първата минута клиентите, няма много да просперирате. Но явно в случая просто ми отмъщавате заради шибното ви червило. Лек ден, тръгвам си, веднага можете да продължите да се червосвате...

Тръгнах си, с периферията на окото забелязах, че дамата с червилото се впусна да грабне един дебел том с документи, с който да ме удари поне по гърба, ала аз бързо затворих вратата след себе си и я оставих да се гърчи в злобата си.

Това е кратката история. Ядосан, отидох в друг сервиз. Там млади момчета ми казаха, че при тях тарифата за монитор била от 50 до 70 лева, щото над 70 лева вече нямало смисъл да бъдат правени, по-добре било да си купи човек нов монитор. Рекох им, че за мен 50 лева са доста пари, поспорихме малко и те се съгласиха да отворят монитора и да видят какво му е без пари, което беше голяма победа от моя страна. Като се върнах след 1 час и като разбраха, че съм опърничаво старче, младоците ми казаха, че имало изгорели 3 кондензатора, за да ги сменят цената била по 10 лева на кондензатор, сиреч, 30 лева общо. Питаха ме съгласен ли съм да направят монитора за тая цена. Рекох им да почват. Платих парите с удоволствие, даже им дадох 5 лева "за почерпка". И те доволни, и аз доволен, че съм спестил некой лев.

Да, ама като си тръгвах забелязах, че младоците се спогледаха с многозначителен поглед. И в мен се породи убеждението, че нищо чудно в монитора да не е имало никаква повреда, а просто прекъсвачът да му се е развалил. И те просто да са го включили. Тоя проклет прекъсвач много пъти ми е прекъсвал, а оня ден хептен сдаде багажа изглежда. И те са запоили жичките само. Предупредиха ме повече да не го ползвам, та затова съмнението, че все пак успяха да ме метнат си остава. Вие какво мислите по казуса? Нищо чудно да са ме метнали, нали?

6 коментара:

Анонимен каза...

Очаквам да се ви метнали :(

K.Georgiev каза...

На няколко болчета сте от истината... Ако толкова ви чевърка хващайте отверката и проверете има ли запоени нови кондензатори. Едно отваряне и затваряне няма да навреди ако сте внимателен.

Пък иначе много е вероятно наистина да са изгорели, ако монитора не е първа младост. Доста често се случва.

Иначе добре сте я подредили онази дама.

Поздрави!

Томи Томев каза...

Г-н Грънчаров, професията ми е радиоелектроника. Затова Ви информирам, че в монитора няма кондензатори, които да струват по 10 лв. Най скъпият кондензатор е не повече от 3.50 лв.

Ангел Грънчаров каза...

Изглежда останалите пари до 10 лева са си сложили за труд, знам ли? Взеха ми 30 лева за смяна на 3 кондензатора, като аз, от глупост, им дадох и 5 лева да се почерпят, но както и да е. Докато у нас клиентът бива разглеждан като овца, която трябва яко, до кожа, да бъде стригана, или като жертва, която трябва постоянно да бъде скубана, "пазарната ни икономика" съвсем няма да е свободна, а е просто една "пазарна" диктатура на търговците, на ония, която предоставят някакви услуги и пр.

А пък държавата какъв диктатор и терорист спрямо нас, гражданите, е, не ми се говори; пример: здравеопазването. Вземат ти здравни осигуровки, а после те карат да си плащаш здравните услуги... наглост, гадост, безочие!

Анонимен каза...

@ Томи Томов
Кондензаторите могат да струват и по 35 ст. Ами труда - или той не се цени. Безплатен е?!
0.35 лв х 3 = 1.05 лв.
1.00 лв. труд за разпояване и запояване
27.95 лв за това, че знае къде да разпои и запои.
Общо 30 лева

Томи Томев каза...

Да, така е. Труда трябва да се заплаща, и то добре. Аз писах, че в монитора няма кондензатори с цена 10 лв. За ремонта на монитора сумата 30 лв. не е много висока, но колегите не са били достатъчно коректни да кажат истината на г-н Грънчаров, затова той е останал с усещането, че е измамен.