Под заглавие СТРАШНОТО МИНА – ЗАПОЧВА УЖАСЪТ! ДИСКУСИЯ С ФИЛОСОФА АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ г-н Теодор Дечев е публикувал в блога си и трите текста, в които досега се материализира нашата дискусия. Линк към същият текст, прочее, е сложен и в сайта b2bnews.bg.
Да припомня: нашата дискусия започна по повод на негова публикация под заглавието ЗАЩО НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАМ ДА СТОЯ ДО АЛЕКСЕЙ ПЕТРОВ?, на която моя милост възрази и във връзка с която постави някои въпроси, после г-н Дечев отговори на част от тия въпроси, а напоследък аз наново му зададох някои други въпроси, на които той до този момент още не е отговорил (до момента, а именно 20.47 минути на 17 юли, неделя, 2011 г.). Пиша това, защото очаквам отговора му всеки момент - нищо че този отговор се забави вече няколко дни. (ОЩЕ >>>)
Да припомня: нашата дискусия започна по повод на негова публикация под заглавието ЗАЩО НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАМ ДА СТОЯ ДО АЛЕКСЕЙ ПЕТРОВ?, на която моя милост възрази и във връзка с която постави някои въпроси, после г-н Дечев отговори на част от тия въпроси, а напоследък аз наново му зададох някои други въпроси, на които той до този момент още не е отговорил (до момента, а именно 20.47 минути на 17 юли, неделя, 2011 г.). Пиша това, защото очаквам отговора му всеки момент - нищо че този отговор се забави вече няколко дни. (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди.
Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.
3 коментара:
Ангеле, абсолютно безсмислена дискусия. И аз съм се заблудил в мотивите на г-н Дечев, но извинявай да се прехласва някой по този елемнтарен и ограничен човек като Трактора е непосилно изнасилване на съвестта. Опитал съм се да ги успоредя с Гоце - http://toross.blog.bg/politika/2010/10/24/goce-i-traktora-sa-edin-i-sysht-chovek.624736 - защото за мен двамата са абсолютно сходни психологически типажа. Няма смисъл г-н Дечев си е намерил начин да преживава по този начин и няма смисъл да му пречим на гордостта...
Христо Марков
На мен ми е много интересно как ще се мотивира - и доколко ще успее да защити фигурата на, да го наречем, кумира си - или приятеля си. А твоята гледна точка е твърде уместна да се включи като теза в дискусията, по тази причина ще си позволя да дам линк към нея в блога си и да я представя като една друга гледна точка, помагаща да се осмисли истината в нейната цялост. Аз си спомних, че съм чел този твой анализ, но добре че сега спомена за него. Ще ми е интересно и как Т.Дечев ще реагира по повод на твоята аналогия между Гоце и Трактора...
Г-н Дечев, дали сте прав или не, не е важно в случая. По-важно е това, че сте се хванал на провокацията на един самозван дървен философ, който сам себе си зове, че е такъв. А се знае, че да си философ, не е достатъчно да имаш необходимата диплома. Той и Доган има такава. Значи ли, че и той е философ? Грънчаров е злобен, заядлив човек с лош характер, когото блогърското общество не харесва, за да не кажа, че го ненавижда. Страда от комплекси и търси някаква изява. Така, че смятам за загубено време да му обръщате такова внимание. А това, че заставате до А. Петров и не се срамувате да го заявите, Ви прави чест! Не всеки има тая смелост особено след случилото се с него.
Друг въпрос е дали той е от лошите или не. Когато го осъдят, тогава имаме право да даваме оценки. До тогава той е с презумцията на невинен.
анонимен
Публикуване на коментар