Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 2 юли 2011 г.

Сензационно: Апостол Павел е идвал и е проповядвал в древния Филипополис, т.е. в Пловдив!

Признавам си срамното и непростимо невежество: до вчера не знаех нищичко за проф. Асен Чилингиров, работещ в Берлин. Снощи случайно разбрах за него и цяла нощ се рових из текстовете му; легнах си в 5.00 часа. Научих удивителни неща. Ето форум за проф. Чилингиров, който е направен в сайта Де зората на М. Радев, Берлин. Друго място в интернет, от което може да се черпи обилна информация за творчеството на проф. Чилингиров, е сайта От извора.

Ето, за да подсиля любопитството ви та и вие да се поровите и да научите колкото си искате, ще разкажа за тезата на проф. Чилингиров относно това, че Апостол Павел за първи път е проповядвал на Европейския континент не някъде другаде, а във Филипополис, т.е. в Пловдив. Оказва се, че още от онова време често били смесвани имената на Филипи, малко градче в Македония и това на Филипополис, голям град в тогавашната римска провинция Тракия. Ето откъс от текста на проф. Чилингиров в тази връзка:

... Но и разказът за първото пътуване на апостол Павел в Европа в Деяния на апостолите, също както и неговото послание до филипиняните показват съвсем недвусмислено разликата в отношенията на апостола с римската власт и с местното македонско население: между апостол Павел и „филипяните“ се създават особено сърдечни и близки отношения, които (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

Няма коментари: