Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 29 ноември 2011 г.

Непростимо е и този път да проспим историческия си шанс да станем истински свободни!

Някъде, не помня къде, прочетох, че на еди кой си човек му било трудно да прецени каква позиция следва да има по въпроса за т.н. "шистов газ". Той сам се оплакваше и се вайкаше заради това. Същевременно чета и чувам, че други хора не познават такава трудност, те, примерно, априори са ПРОТИВ шистовия газ. Даже и без да се замислят, знаят, че са против. Доста хора са в затруднение по този въпрос, тъй като наистина в него се сблъскват поне две фундаментални ценности, поради което на всеки се налага да се реши коя от тях има приоритет лично за него - пък и за нацията ни. Става дума за ценностите природа и свобода.

Искам да кажа нещичко по този казус. И по този начин ми се иска да спомогна за проясняването на въпроса, та белким повече хора по-решително изяснят собствената си позиция по наистина нелекия казус.

Не е доказано дали и доколко тази технология за добиване на шистов газ е опасна за природата; прочее, то всяка човешка дейност, както и да го погледнем, е противоприродна; всичко, направено от човека, е култура, докато природното, при което човекът изобщо не се е докоснал, е натура. Ако искахме и ако можеше да си стоим при природата, отказвайки се от културата, т.е. оставяйки се на бездействие и на съзерцание на собствения си нос, то и култура, и цивилизация, и човечество изобщо нямаше да има. Всяка намеса или инвазия на човека в природата е, предполага се, вредна или поне неприятна за природата, за природното. Прочее, автентично природно е само... дивачеството, варварството. Културата по начало е противоприродна. Това дотук - от една страна. (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които са живи и в нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.

Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

1 коментар:

Анонимен каза...

Да, поляците не са само жертви, както обичат да се представят. Когато са имали възможност, и те са водели империалистическа политика. А отношението им към евреите открай време е било отвратително. Ето защо по време на въстанието във Варшавското гето например поляците като антисемити не изпитват особени симпатии към еврейските въстаници. Известен е и погромът в градчето (Й)едвабне през 1941, където поляци избиват масово евреи.

От друга страна поляци (и полски евреи) са били болшевики като основателят на (В)ЧК Феликс Дзержински или съветският и полски маршал Константин Рокосовски и др.