Поредното недоразумение в българското образование
Добрин Добрев, ученик 12-ти клас
Преди време бях писал за няколко грешки в едно помагало за матурата по "Философия". Сега се натъкнах и на други грешки в един учебник по "Етика и право" на изд. Екстрем. Всичко грешно, което открих, е в резултат на едно съвсем кратко разглеждане на учебника, но предполагам, че е възможно да се открият още. Открих да се посочва невярна информация, както текстова, така и визуална. Сметнах, че е необходимо да споделя наблюденията си с Вас, тъй като не открих в интернет някой друг да е писал върху точно този проблем.
Учебникът е одобрен от МОН и ми е изключително интересно как цяла рота специалисти, преподаватели и дизайнери са допуснали това да се случи. Цялата образователна система постоянно твърди колко много се работи за създаването на едно по-добро образование, а всъщност ефектът е никакъв. Съдържанието на повечето учебници е неорганизирано и по никакъв начин не помага за развитието на учениците. В часовете се имитира дейност, но всъщност не се постига никакво развитие. На учениците се дава информация, която често пъти ги отвращава, а в същото време не им се предава никакъв метод, чрез който да могат да обогатят и да доразвият знанията си.
В един друг учебник, но този път по „Свят и личност” пишеше, че училището давало на учениците способността да помнят. Изглежда че им дава това и нищо повече освен... грешна информация! (ОЩЕ >>>)
Добрин Добрев, ученик 12-ти клас
Преди време бях писал за няколко грешки в едно помагало за матурата по "Философия". Сега се натъкнах и на други грешки в един учебник по "Етика и право" на изд. Екстрем. Всичко грешно, което открих, е в резултат на едно съвсем кратко разглеждане на учебника, но предполагам, че е възможно да се открият още. Открих да се посочва невярна информация, както текстова, така и визуална. Сметнах, че е необходимо да споделя наблюденията си с Вас, тъй като не открих в интернет някой друг да е писал върху точно този проблем.
Учебникът е одобрен от МОН и ми е изключително интересно как цяла рота специалисти, преподаватели и дизайнери са допуснали това да се случи. Цялата образователна система постоянно твърди колко много се работи за създаването на едно по-добро образование, а всъщност ефектът е никакъв. Съдържанието на повечето учебници е неорганизирано и по никакъв начин не помага за развитието на учениците. В часовете се имитира дейност, но всъщност не се постига никакво развитие. На учениците се дава информация, която често пъти ги отвращава, а в същото време не им се предава никакъв метод, чрез който да могат да обогатят и да доразвият знанията си.
В един друг учебник, но този път по „Свят и личност” пишеше, че училището давало на учениците способността да помнят. Изглежда че им дава това и нищо повече освен... грешна информация! (ОЩЕ >>>)
Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!
(Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)
Няма коментари:
Публикуване на коментар