Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 20 февруари 2012 г.

Лекция на Д.Камерън по проблеми на философията на политиката











Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

1 коментар:

Анонимен каза...

Консервативната политическа философия по принцип е правилна, но за съжаление днес почти няма останали вече класически консерватори, всички са някакви „нео”консерватори и „нео”либерали и независимо от декларациите всъщност стоят много вляво.

Англия има големи исторически заслуги за развитието на демокрацията и капитализма, които при всички недостатъци и слабости са най-свободното и най-справедливо общество в историята досега. За съжаление именно от англосаксонските страни тръгна и модерният потребителски, финансово-спекулативен капитализъм, който е обречен. Отчаяните „антикризисни мерки” на политиците само отлагат развръзката, но не я отменят. Напротив, сривът ще бъде толкова по-страшен, колкото повече се отлага.

Опасното е, че задълбочаващата се социално-икономическата криза на съвременния капитализъм с голяма вероятност ще прерасне в политическа и от това може да се възползват антидемократични сили.

Иначе Англия въпреки приказките за демокрация и равенство е изразено класово или кастово общество, което няма аналог на континента, да не говорим за България, която традиционно е балканското общество с най-слабо социално разслоение. За добро или за зло българите наистина всички са повече или по-малко равни. Затова и опитите на българските комунисти след 1944 да идентифицират и репресират някакви „класови врагове” е съвсем изкуствен и несъстоятелен. Никакви „класи” в марксисткото разбиране на думата в България не е имало, а малко само по-мързеливи и оттам по-бедни и по-трудолюбиви и оттам по-заможни селяни и занаятчии. А за „пролетариат” почти не можело да става дума.