"Защо има над 40 законопроекта за промяната на средното образование, но то все още не е реформирано, а законът за народната просвета, по който реално работи системата, е от 1991 г.?"
I. Защото опитите за реформа до този момент са били изключително дело на централната държавна власт. А тя, истинската реформа, не може да тръгне от орган на централната държавна власт. Истинската реформа трябва да бъде пожелана от значителен брой хора. Не казвам "повечето", не казвам "всички"! Казвам значителен брой, което означава, не един, двама, пет или 10 човека. Трябват поне 100! Сто човека, привидно разкачени от "системата", които да желаят силно да я променят радикално! И които после да въвлекат всички останали. За това работим!
II. Защото дневният ред до момента е бил задаван изключително от "центъра", от властта. И всички погледи са били фокусирани в поредния (проекто)закон, който обаче е само недостатъчен инструмент за управление там, където вече има ясни идеи и достатъчно желание за реализацията им. (ОЩЕ >>>)
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар