Риторичен въпрос: Мога ли да си позволя есеистично да представя книга с голям брой препоръки към ръководителите?
Според руския психолог Владимир Леви учителят в ежедневната си дейност изпълнява повече от 25 различни роли:
1.Очевидно трябва да е актьор; 2. Трябва да е психолог; 3.Трябва да е новатор; 4.Трябва да е автор... 25. Трябва да е ръководител.
Всеки сътрудник в съвременната организация се явява “ръководител”, ако поради заеманата длъжност или поради наличните си знания той отговаря за дейността си, която непосредствено влияе на способността на организацията да функционира.
П.Дракър
Чудесна дефиниция за работата на учителя! Аргументацията на есеистичното представяне ще почива на лични наблюдения, но ще се стремя да ги обективизирам. Да си учител, лекар или поп по призвание, това означава, че оставаш такъв до смъртта си. Познавам един учител, който поради това, че е завършил в Русия, е имал перспективи за работа в университет, за политическа кариера и за какво ли още не... – но стана учител. Познавам и един директор, който оцени това негово “призвание” и успя да го задържи в повереното му училище. Ефективни ли са тези две решения? (ОЩЕ >>>)
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар