Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 22 май 2012 г.

Жак Асса есеистично представя учителя като герой на книгата „Ефективно управление” от Питър Дракър

ЖАК АССА ЕСЕИСТИЧНО ПРЕДСТАВЯ УЧИТЕЛЯ КАТО ГЕРОЙ НА КНИГАТА “ЕФЕКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ” ОТ ПИТЪР ДРАКЪР

Риторичен въпрос: Мога ли да си позволя есеистично да представя книга с голям брой препоръки към ръководителите?

Според руския психолог Владимир Леви учителят в ежедневната си дейност изпълнява повече от 25 различни роли:

1.Очевидно трябва да е актьор; 2. Трябва да е психолог; 3.Трябва да е новатор; 4.Трябва да е автор... 25. Трябва да е ръководител.

Всеки сътрудник в съвременната организация се явява “ръководител”, ако поради заеманата длъжност или поради наличните си знания той отговаря за дейността си, която непосредствено влияе на способността на организацията да функционира.
П.Дракър


Чудесна дефиниция за работата на учителя! Аргументацията на есеистичното представяне ще почива на лични наблюдения, но ще се стремя да ги обективизирам. Да си учител, лекар или поп по призвание, това означава, че оставаш такъв до смъртта си. Познавам един учител, който поради това, че е завършил в Русия, е имал перспективи за работа в университет, за политическа кариера и за какво ли още не... – но стана учител. Познавам и един директор, който оцени това негово “призвание” и успя да го задържи в повереното му училище. Ефективни ли са тези две решения? (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които са живи и в нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.

Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: