Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 14 юли 2012 г.

Арогантното високомерие на Министър С.Игнатов застрашава живота на намиращия се 25-ти ден в гладна стачка философ Райчо Радев!

На имейла си получих писмо от намиращия се в гладна стачка вече 25-ти ден колега Райчо Радев; давам гласност на писмото и моля всички, които го прочетат, да направят нещо това писмо да стигне до колкото се може повече хара. Ако сме българи и граждани е недопустимо да стоим безразлични когато е застрашен животът на наш сънародник, който гладува вече четвърта седмица, борейки се за някакви обществени идеали, за идеали и ценности, които касаят всички нас.

Г-н Радев, с когото се познавам отдавна, води дългогодишна борба за една по-смислена образователна политика на държавата, а в момента протестира против вълната от политически репресии и уволнения, заляла страната. Ето защо е грозно да останем безразлични когато този човек, гражданин, философ, дългогодишен ръководител на едно образователно учреждение води своята битка срещу политически обусловените своеволия на разпищолилата се и толкова арогантна образователна бюрокрация. Затуй призовавам да упражним граждански натиск казусът с гладната стачка на Р.Радев да бъде разрешен цивилизовано и хуманно, а пък идиотското поведение на високомерно мълчащите институции и длъжностни лица най-накрая да бъде сломено. (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

Няма коментари: