Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 3 септември 2012 г.

Ако има "мюсюлмани", които са срам за мюсюлманството, това не значи, че те петнят самата мюсюлманска религия!

Милен Радев е препубликувал статия от германския вестник "Ди велт", на която обаче е сложил крайно грозно, недопустимо вулгарно заглавие, което не мога да си позволя да цитирам тук. Публикувам тук откъс от тази статия (не мога да гарантирам, че превода на български е коректен, особено това се отнася за "все онази същата вулгарна думичка", явно толкова любима на някои; но понеже ми се струва, че в наши условия една такава статия може да спомогне за пораждането на враждебност между християни и мюсюлмани, ми се стори уместно да напиша във Фейсбук кратък коментар, с който представям самата статия; ето и откъса, и коментара към него:

В центъра на Берлин, на улицата и посред бял ден е пребит равин. Той току що е прибрал дъщеря си от урок по пиано, когато върху него се нахвърлят 4 престъпници от „предполагаемо арабски произход“ (както е прието предпазливо да се пише у нас). Преди да го пребият до безсъзнание те крещят: „Ще ти ебем жената, ще ти ебем бога!“. Шокът и възмущението в медиите са големи. И все пак не толкова големи, та да превърнат произшествието в скандал от национален характер.

А ето сега и моят коментар от Фейсбук по този повод: (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.

Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

23 коментара:

Анонимен каза...

Ако някъде почват проблеми първо правят клизма на евреите.
Самои това "Б-г" ме накара да прочета горното, но както винаги Милен Радев будалка. Няма нищо за "Б-г"

Peter Patrikov

Ангел Грънчаров каза...

"Това "Б-г" не е "България", а... Бог, там е проблемът: употребява в съседство две думи, които са немислими една до друга, щото се поражда кощунствена мисъл...

Анонимен каза...

по принцип сте прав, но проблемът е, че радикалите имат много силни позиции в исляма и затова много мюсюлмани са враждебни и агресивни. Милен обаче никога няма да признае, че и в някои клонове на християнството е така. Той е расист, ксенофоб и хомофоб, който няма нищо общо с идеите за свободата. Един малко по-културен вариант на Добри Божилов. Но пък и по-агресивен.

Анонимен каза...

Бог е Един за всички твари,в това число и за съществото "човек".Всички тези разни "религиозни конфликти" неса от Бог "препоръчани".Много е елементарно да се разбере...
тая "виртуална реалност" отнесе акъла на суматие населяващи земляни и много тежки последици сътвори.
Седнал съм нощес отвън в реалити.Слушам реалити щурец,гледам реалити небе (където виждам мноого,много неща).В същото това време релалити,слушам "радиоточката" на "хоризонта на ноща" и реалити си викам "лелее много уж на реалити,а пък заминали виртуал,ама толкова много заминали, "Хора ,като хора" на Айзък Азимав не ,ами направо "Самите богове" задминали"
Румен Бърцов говорим си с...

Анонимен каза...

Не знам дали е така просто. Тук се изискват задълбочени познания по ислям, който май и на теоретично ниво не е религия на любовта и всеопрощението и нищо чудно закономерно да води до подобни прояви. Иначе по същата логика бихме могли да кажем например, че „ако има "комунисти", които са срам за комунизма, това не значи, че те петнят самата комунистическа идеология!”

Анонимен каза...

"Комунизма" е болест,страшна болест,само че това с фактите наличните в реалити факти може да се висди до какво чудовищно състояние довежда тази най страшна сътворена от "творците".Страхотии който нямат аналог известен в цялата известна човешка история.Разните фондаментализми са от същият "пройзводител".Но и много ,ама много "умници" дето им пълна каша (истина забъркана с каша от откровени маниполации)в главите им,пак дело на "пройзводителите".Но с умрели букви ,както и да се напише,все ще се разбере според както на четящият му идва на сгода."Умрели букви" - няма реалният с живите заобикалящи прашинки и др.фактологии според гледната моментна във времото на мястото конкретно в пространството гледна точка.Мементната 0.0000000000000001 секунда.
Румен Бърцов

Анонимен каза...

Хаха, обожавам когато религиозниците се хванат за гушите!
Една глупава митология напада друга глупава митология. Смех!

Анонимен каза...

Не може да се е.е туй, що го няма. Така че няма опасност за бога ви, няма да го обезчестят. Спокойно.

Анонимен каза...

"Е те такова животно нема" - шоп гледащт жираф в клетка.Та и "няма Бог" - същата работа.И как да не ти стане ясно че от друката страна на жицата с буквици исписал се анонимно ( с половият си за разплод орган)комуноид.Е как да не кажеш 'Г-жа Бълхата голем ум, учен велик".
Именцето ми А...

Анонимен каза...

И къде е твоят бог (Аллах ли е, Исус ли е, Зевс ли е не казваш), дето се виждал? А? А? А?

Анонимен каза...

Аа,има една малка подробност,пропуснал съм днес да кажа.Бог се вижда ,но само от вида "зрящи".От вида "комуноид" "Ще гледа и няма да вижда,ще слуша и няма да чува",от "болеста" понеже им незрението и нечуването.А те чъ рече да припомня "Румка мамо ,кажи ми сине,ти знаеш на никого лошо несъм помислила,защо на мен така сине" - последните думи "ВЪПРОСА" на Святата ми Майче Санда "по особено жесток и мъчителен начин" зара ди войната срещу мен АЗЪ на комуноидните болни нелечимо,война неспираща и до твис тайм срещу Истината "народа "срещу Истината във война.Няма никой от към моя страна,само пезпомощният ми баща,АЗЪ без помощ от никой и Бог,други няма от "образ и подобие" все така няма и няма от към страната на Истината.
Естествено :Румен Бърцов

Анонимен каза...

"Мементната 0.0000000000000001 секунда." - А човешкият живот е един миг между две примигвания .Три години по мочт "частен случай" - нищо тъпчане секунда след секунда на едно място.Ма така и през тези три години пропиляни е така секунда след секун,безценни излитащи безвъзвратно секундички от краркият мой,на вече три и повече години по вина на "болните" приключил живот бе з да получи нищо от мен в отплата за дето ме роди Майче моя Свята Санда (така чаках някой да се спре и някой да ми помогне,право на живот да получа,от Нея да си го "закупя"),не дочаках,ден слет ден цял едиоин живот чакай някой да се сети че живота е кратък и никой няма право да се разпорежда и да не му пука за живота на другият,защото на всеки от Бог даден и само Той има право да се "разпиорежда" с живота на всеки.Не комунойдните болни нелечимо мозъци,дето се вземат за богоибрана висша класа,и да си правят с живота на другите каквото им на кев с вината и мезетата.
Румен Бърцов дето...

Анонимен каза...

Та така и с вашият си живот (лаф моабет да става,дозичката виртуална да се вземе,е така на раздумка с някоя и друга псувня смело анонимна).секунда след секунда и на риалити ни крачка помръднато от безвъзвратно изтичащият ви живот.АЗЪ знам,постоянно повтарям,пил съм от обратната страна не адин път (както се вика,където вие отивате АЗЪ от там се връщал не един път,та съ пойзучил на дела,не на документи "кво как").Даа!А "ВрЪф" може ли да кажете?
Именцето:Румен Бърцов

Ангел Грънчаров каза...

Няма глупави митологии или пък религии, има глупави хора, не схващащи смисъла на митологиите или пък на религиите...

Ангел Грънчаров каза...

Да кажеш, че Бог не съществува означава да кажеш голяма глупост; Бог не просто съществува, той е основата, корена, извора на всичко съществуващо. По-скоро не съществува тоя, който е обезумял дотам да твърди, че Бог не съществува...

Анонимен каза...

Я още доде го нема Бог да използвам,че като си дойдем,няма как.
Абрей,мале,мале какъв са шашав би,та съсипем толкова много секунди и да съ не спомним за Конституцията дето на Републиката съм гражданя.Ми нали те в това книжле написали Великите Народни,щото може да си сътворим пария бре,Гражданин на ли пък съм са всите права (е и задължения ,ма кой му пука),неосъжда,неусвидетелстван (даже като луд).Те сега вече съ сетих,ми те това де мийто домочадие многобройно ,народ всякакъв (пълзящи,фръчащи,гризящи,подслачащи идр.специалисти всекакви) "богатство в разнообразието".Ох,аааххх,забравих най важният член на моето гражданско семейство,е как,ми Г-жа Бълхата (ми тя най многоброен народ,членска маса много,какпък можах така да се забрава).Прей е те тук стана гонфуз,а сега де.Тя нали пък ми шеф,апък АЗъ съм на желание да бъда "Пръв Партиен и народен Вожд" на всичкият тоя народ мой домашно граждански разнообразен.Ами да,ма само да не чуе,тихо (ще и кажа "Гос'жа обещавам министър ,не по малко на науките ,младежта и спорта",брей дали ще стане да се хване,май за спорта да не и предлагам!!!!).А,а да пробвам асистентски да помисля изучено,да не стане някоя грешка,и да вземе примерно котката да мъ изпревари (понеже и тя изгладняла) и да стане Пръв партиенн и так дал....
Румен Бърцов кандидат за вожд пръв партиен,насам народе ,днескас има утре нема.

Анонимен каза...

Ми хубу, вярвайте си тогава в богове.

Анонимен каза...

АЗЪ не вярва в богове,нее,сакъм никак несъм рекъл таквоз нещо.
Не смея дори да си помисля да си помисля такива греховни страшни помисли.
Да нямаш други богове освен Мен рекъл Бог.
АЗЪ рекъл съм не един път "Знам" ,еей от време оно татово още ми така.
И от тогвас ми все така именцето Румен Бърцов дет ма вси така зна...,(те сега съ збръках с времената "било","е ли","ще ли".а,ми сега,нещо като "щел съм бил да пия" или "бил съм се бил напил" - минало свършенио незапомнено "амнезия" пълна)

Анонимен каза...

Бях изнаписал суматие приказки ,пък се отказах,няма смисъл.Три години,за тоя що духа,а "Арабска пролет" смо и какво ли още не се случва през това време около блатото БГ ,починало безнадеждно.Не нестава нищо и това сие,безнадежден случай.Още три години да пиша все тая.Няма време,никакво за пилене безценни секунди време.Боже а почистваи вече,няма никакъв смисъл,мъртво българско поселение несъживимо,само стене разпаднало се,а си мисли ,че живо (едно напред,десет надзат).
Румен Бърцов

Анонимен каза...

И все пак да се отнемат по такъв чудовищен начин три човешки живота,заради това ,че майка ми е сгрешила да ме роди в най проклетото комунистическо място,заради това ,че живеяхме честно с робски честен труд на място където лъжата и беззаконието е правило,където да спазваш законите си престъпник,където да казваш истината си наи омразният враг,на когото докато не се види кръста на неговият гроб,милост няма към Майка и Баща,до последна жива гадингка изтребкление на този народен мръсен враг - АЗЪ Румен Бърцов Врага народен в най комунистическият фашизъм Криводол Област Враца България,вашата комунистическо фашистка българия мършооо.

Анонимен каза...

От комунизма по-гнусно и по-отвратително нещо няма. Факт.
Но антикомунизмът и вярата в бог не са свързани. Аз съм краен антикомунист и в същото време невярващ. Няма нищо странно в това.

Анонимен каза...

Важното е да водим цивилизован диалог. Различните мнения са ценно нещо.

Анонимен каза...

комунистическият фашизъм

Тц-тц... Звучиш като американски консервативен/либертаристки политик (напр. републиканец)—за тях всички, които не споделят техните възгледи, са комунисти/социалисти/фашисти/нацисти и т. н. Приличате си по това, че изказванията ви имат малко (или често нищо) общо с реалността, и че познанията ви по история, политика и други хуманитарни дисциплини (които политиците трябва да владеят, поне според мен) са нулеви.