Представеният проектозакон за образованието не е предшестван от анализ на причините и не предлага ефективно решение на двата основни проблема на образователната система в България:
Влошаващото се ниво на академичните резултати в държавните образователни институции, както и нарастващият брой на асоциалните прояви в тях. Недостатъчно развитие в образователния сектор, съчетано с липсата на свободни, конкуриращи се и общодостъпни форми на образование.
Проектозаконът търпи генерална критика в следните области:
1.Структурата на образователната система е тоталитарна
Повече от 20 години след демократичните промени образователната система остава централизирана, пирамидална, тоталитарна структура. Въпреки че прокламира принципите на децентрализацията и автономността, новият проектозакон дава власт на министъра да упражнява контрол върху всички органи в системата на образованието (чл. 251 (2)). (ОЩЕ >>>)
Няма коментари:
Публикуване на коментар