Представена публикация
За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!
Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...
четвъртък, 3 януари 2013 г.
Видео, показващо тъжната картина на случващото се в българското училище
На вниманието на уважаемите блаженстващи и упоени от величието на своя пиедестал самодоволни администратори-властелини в сферата на образованието!
А ето сега един клип, който допълва картинката от една друга страна:
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
26 коментара:
1. Не знаете нито едно име на ученик
2. Стоите си седнал през цялото време
3. Позволявате си да крещите
4. Обиждате.
5. Насърчавате зубренето на НЕЧИИ гледни точки.
Пет белега на бездарния учител. България...
Благодаря за оценката, доброжелателю, много сте любезен! :-) Вие също сте учител, така ли? Колега сте значи... бравос, бравос!
Да, обаче съвсем не сте разбрал (а) какво всъщност се случва в класната стая, а се хващате за външно-формалното, от което съдя, че гледната Ви точка е на типичен бюрократ-администратор (или сте просто на жертва на толкова бедната и анахронична командно-бюрократична представа за това какво е образование)...
Прави впечатление, че не адресирате конкретните забележки.
Защо например не наричате учениците по име, вместо с "Ей!"?
Каква е температурата в класната стая, та всички са облечени?
ами на вас тези уроци харесват ли ви грънчаров?
От урока за волята полезно знание за себе си извлякох. В това отношение за мен са полезни публикуваните видеозаписи. Не искам да съм критик, а да събирам знания и да ги осмислям. Благодаря на г-н Грънчаров
Да, заслужава си да се анализира внимателно случващото се. Интересни неща се случват, показателни, говорят много за реалната ситуация в училище. Наистина непредубеденият човек може да си извлече много полезни изводи. Да се критикува учителят, разбира се, може. Интересно е, че критичката, която има такива и такива изисквания към преподавателя не отправя нито една забележка към изявилите се в определена светлина ученици, та затова бих си позволил да я запитам: а Вам, драга госпожо, харесва ли Ви поведението на дадената категория ученици? Т.н. "урок" е производна на много фактори. Това, че уважаемата моя критичка е склонна да хвърли цялата вина за случващото се върху преподавателя, първо, я идентифицира с огромна точност коя е тя самата, второ, илюстрира един изцяло погрешен и анахроничен авторитарен подход, на който тя робува...
Отново ви питам:
Защо не се обръщате към учениците си с имена, а с "Ей!"?
Ще кажете ли?
Няма да кажа. Помисли сам. :-) Лесно е за асимилиране...
Пардон: помисли самА...
И защо не ги наричате по имена? Защо не сте направили усилие да ги научите?
Няма ли училищен правилник, който да казва, че ученикът няма право да пречи на учебната работа и на учителя? Много училища имат правилници за вътрешен ред.
В интернет има правилници за училища. Ето извадка от един:
(3) Ученикът няма право да:
1. да отсъства от учебни занятия, както и от масови мероприятия, организирани от училището, без
уважителна причина, удостоверено по ред, определен с този правилник;
2. употребява наркотични средства и алкохол, както и да пуши;
3. участва в политически партии и организации до навършване на пълнолетие;
4. учи в дневна форма на обучение, ако е сключил граждански брак;
5. влиза в учителската стая, както и в предназначените само за учители места. Извикването на учител
от учителската стая става чрез друг учител или служител.
6. заплашва, упражнява насилие и да накърнява личното достойнство и човешките права на
учениците, учителите и служителите в училището;
6. носи хладни и огнестрелни оръжия и да застрашава живота и здравето на другите ученици;
7. да ползва-мобилен телефон по време на учебните часове.
(4) Всеки ученик е длъжен да:
1. изпълнява учебните си задължения;
2. спазва настоящия правилник, нормите на поведение в училището и обществото и законите на
страната;
3. пази авторитета на училището, както и да съхранява и развива училищните традиции;
4. посреща влизането на учителите в клас със ставане на крака;
5. да пристига в училище най-малко 10 минути преди началото на първия си час;
6.да идва в училище с приличен външен вид в съответствие с възрастта му и характера на
училищната дейност
7. да носи в училище само учебни помагала и предмети, необходими за учебната работа;
8. да поддържа лична и имуществена хигиена;
9. да носи винаги своята ученическа книжка (бележник) и да я предоставя при поискване. Отказът
се отразява в предвидената за целта графа в дневника, а при три внесени забележки се уведомяват
родителите (настойниците);
10. да опазва материалната база на училището.
11. след приключването на учебните занятия за съответната учебна година, да върне учебниците
и учебните помагала, получени от училището, за които е определен срок на ползване, по-дълъг от
една година.
12. да възстанови стойността на учебник, когато при връщането му се установи, че поради
неполагане на грижи от негова страна, учебникът е негоден за ползване.
От този текст личи упадъкът ни като общество особено точка (3) подточка 6. Уви!
По-добре е, че във видеозаписите не се споменават имената на учениците, защото присъствието на имената на непълнолетни в интернет пространството би могло да изложи децата на рискове.
Уместно е, че не казвате имената на учениците г-н Грънчаров, защото лесно може се накърни доброто име на учениците; човек може да си прави заключения за тяхното възпитание, психическо развитие, етика и други качества.
Така е... имената в случая са нещо съвсем несъществено; явно има хора, които не могат да разграничават несъщественото от същественото, което, предполагам, доста им пречи - с оглед осмислянето, постигането на точния смисъл на ставащото...
Ангел Грънчаров каза...
"Така е... имената в случая са нещо съвсем несъществено; явно има хора, които не могат да разграничават несъщественото от същественото..." Грънчаров противоречиш си ..хем искаш някой да излезе от анонимност за да го цитираш в вестника си хем твърдиш че имената са несъществени...май и ти не знаеш вече какво да кажеш...
Търсите извинения за мързела си, другарю учител!
Защо е необходимо учениците и учителите да са с баджове?
Благодаря, усърдна и работлива като мравчица другарко... дирек..., пардон... учителка!
Съществуват психолози на девиантното поведение. Смятам, че на четирима ученици поведението е хулиганско и е в компетенцията на специалисти. Фактът, че неуместно, ненужно и несвоевременно ученици питат учителя си за политическите му възгледи, наричат го комунист, подхвърлят думи, крещят и се кикотят, прекъсвайки работата на класа многократно, показва целенасочено препятстване учебната работа от тези ученици. Смятам, че учителят няма вина за нарушението на дисциплината. Намирам, че класът и учителят са подложени на агресия и психологически тормоз.
Парадокс: тези ученици, които искат да учат, срещат препятствия от онези, които не искат да учат. Длъжен ли е учителят да учи упорито не желаещите да се учат, изразяващите презрение към науката и учителите?
Парадокс: вседозволеност, произвол на ученици, достигащ до анархия, под маската на "права на учениците". Защо цял клас търпи незаслужени обиди от трима ученици с ужасяващо големи морални и умствени дефицити?
Що за чудо е ученик да заплашва с уволнение учителя си? Кое властимащо лице говори с устата на този ученик? Когато работех в училище, администрацията имаше следния подход: пращаше дете от втори трети клас с бележка с нареждане какво трябва да правя. Използването на ученици за "уреждането" на конфликти в училище, ще съсипе остатъците от морал.
Грънчаров излагаш се с тези уроци които показваш
Използването на ученици за "уреждането" на конфликти в училище, ще съсипе остатъците от морал.Да Грънчаров. Не ги използвай клиповете с учениците за да докажеш че ти си морален а другите не са
Другарко, за нищо не използвам тия клипове, нищо не искам да докажа чрез тях, за никакво "уреждане на сметки" не става дума... много сте суетна нещо... и също така се самоиздавате твърде баламски по методата "Гузен негонен бяга..." :-)
Публикуване на коментар