Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 17 февруари 2013 г.

Библиография, или всичките издадени книги с автор Ангел Грънчаров

Това сякаш е пълният списък на издадените (и някои от тях - веднъж, два пъти, три пъти и дори четири пъти! - преиздадени) мои книги:

Животът на душата: психология (1997 г.; прераб. изд. - 1999 г.) ISBN 954-607-107-X, разм. 20/14 см., мека подвързия, 266 стр.

Изкуството да се живее (Подзаглавие: Етика на достойнството), 1998 г., ISBN 954-9682-29-2, разм. 20/14 см., мека подвързия, 215 стр.

Тайнството на живота (Подзаглавие: Въведение в практическата философия), 1999 г., Издателство ИЗТОК-ЗАПАД, ISBN 954-32124-6-5, разм. 20/14 см., мека подвързия, 318 стр.

Универсумът на свободата (Подзаглавие: Източниците на достойнството, успеха и богатството), 2001 г., ISBN 954-9752-13-5, разм. 20/14 см., мека подвързия, 232 стр.

Изкуството на мисълта (Подзаглавие: Класическа логика), 2001 г., ISBN няма, разм. 20/14 см., мека подвързия, 164 стр.

Психология, 2002 г.; Пловдив, ISBN 954-967-428-2, разм. 20/14 см., мека подвързия, 214 стр.

Преследване на времето (Подзаглавие: Изкуството на свободата), 2002 г., ISBN 954-90966-3-7, разм. 20/14 см., мека подвързия, 280 стр.

Лаборатория по философия (Подзаглавие: Книга за опитващите се да разбират), 2003 г., ISBN 954-9969-20-7, разм. 20/14 см., мека подвързия, 240 стр.

Еротика и свобода (Подзаглавие: Практическа психология на пола, секса и любовта), издателство ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., ISBN 978-954-321-332-0, разм. 20/14 см., мека подвързия, 167 стр. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

1 коментар:

Анонимен каза...

Поздравления! Хубаво е да се пише, да се живее живот на духа. В някакъв смисъл творчеството освен всичко друго е и начин да се бориш с крайността на битието – независимо дали вярваш в задгробния живот, или не. Все пак нещо – написаното - остава след нас поне за известно време. Е, в крайна сметка нищо не може да устои на потока на времето и най-късно когато след няколко милиарда години Слънцето първо погълне Земята, а след това изгасне, всякаква следа от човека ще бъде изличена. Но да използваме времето, което ни остава дотогава!

Невинаги, разбира се, количеството е качество. Витгенщайн например приживе и издал само един единствен философски труд, тънката книжка на Трактатуса. Доналд Дейвидсон пък е публикувал само под формата на кратки есета. Повечето философски трудове на Лайбниц приживе не са издавани, същото се отнася и за Чарлз Пиърс, който иначе в пишел неуморно и т.н.

Мисля, че днес по света като цяло се издават прекалено много книги, голяма част от които не трябват никому. Вече почти всеки „пише” или по-скоро му пишат книга. Така че повечето от тези „автори” би трябвало предварително да се замислят дали казват макар и нещо минимално ново. В противен случай тези книги са излишни. Само че в последните 5000 години откакто има писменост е казано наистина много и не е лесно да се каже нещо наистина ново.

Но това не е насочено срещу Вас, а срещу нароилите се многобройни нарцистични „автори”.