Но казаното от нея важи за умния събеседник, не за инатливо нищожество от нашенски тип примерно...ВАЖНО!
Най-важното, моля, обърни внимание!
▼ Моята страница във фейсбук ▼ Н ОВА КНИГА: Оглупяването: как да спрем малоумието за да се спасим от безумието? ▼ ЛИЧНОСТНОТО ФИЛОСОФСТ...
четвъртък, 14 февруари 2013 г.
Напълно вярно твърдение на баронеса Тачър...
Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
Нашенски, вашенски и т.н. - престанете с този българоцентризъм, защото като философ би трябвало да знаете, че едва ли е възможно хората по света да са много различни. По същия начин Витгенщайн се е оплаквал на Ръсел, че хората в австрийското село, в училището на което преподавал, след като си въобразил, че е решил всички философски проблеми, са най-големите изроди на света, на което Ръсел му отговаря, че логически това не е много вероятно. И наистина впоследствие Витгенщайн се мести в други села и навсякъде му се струва, че не може да има по-големи изроди.
Между другото Витгенщайн е раздавал шамари на учениците, а ученичките освен това ги е дърпал понякога много жестоко за косата.
Но повдигнатият от Вас на пръв поглед тривиален въпрос има важни философски измерения, а именно кога между двама души може да има общ език, освен това дали например отделните култури по света същевременно представляват и различни начини на мислене и какви допирни точки имат. Защото понякога е възможно хората да влагат съвсем различен смисъл в на пръв поглед едни и същи понятия.
Нещо подобно твърди и Томас Кун за несъизмеримостта на отделните научни парадигми, които на пръв поглед боравят се еднакви понятия.
Или пък дали можем да контактуваме смислено с извънземни цивилизации (ако има такива), или сме прекалено различни, за да установим смислен контакт и да се разберем. В романите на Станислав Лем извънземните винаги са странни, чужди и непонятни.
Или пък е прав Кант, че времето и пространството са субективни категории, присъщи на човешкия ум и един нечовешки ум би възприемал света по съвсем различен начин.
Или философският въпрос за субективността на Thomas Nagel „Какво е да си прилеп?” и т.н.
Напълно съгласен с твърдението на Тачър - но коментарът на автора под него е напълно некоректен, неуместен и излишен. Грънчаров, защо винаги намесвате българите, щом е ОЧЕВИДНО, че в твърдението не се говори за България или за която и да е друга нация/държава?
Публикуване на коментар