Препечатвам изцяло статията, която следва, понеже споделям написаното в нея - и понеже тази статия предразполага както към размисъл, така и към дискусии; да, предразполага към едни крайно и дори спешно належащи дискусии относно това какво става в нашите училища, какво е сбъркано в т.н. "образователна система" в България и пр. Много пъти по други поводи съм призовавал към такива дискусии, ето, сега се радвам, че и други хора мислят в посоката, в която и аз мисля - и са се изказали твърде определено и категорично. Ето, четете сами:
Защо уволниха любимия учител, Автор: Стоян Георгиев
Доказано най-провалената образователна система в ЕС е готова да раздава морал, но не и да се променя
Понятието „забавление” има невероятно различен смисъл в България и в успешните общества. Във Финландия (държавата, с най-успешна образователната система в света) децата отиват в детската градина, а после на училище, за да се забавляват, да си сътрудничат, да се научат на толерантност и да развиват индивидуалните си умения. (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар