На две места във Фейсбук няколко бабаита, представящи се за мои бивши ученици, които аз навремето съм бил подложил на непоносими мъчения да учат философия, се нахвърлиха напоследък връз личността ми; то не бяха обиди, плювни, лъжи, инсинуации, сополиви нравствени вопли и какво ли не още. Разбира се, неслучайна е тази активност. И е крайно прозрачна - и обяснима. С оглед да се види нравствения облик на моите така яростни "критици" си давам труда да публикувам тоз матр`ьял, който наистина много говори и показва, що се касае до описанието на онази реална ситуация, срещу която аз се боря - включително и с твърдото ми намерение да обявя гладна стачка:
Георги Чакалов: И всичко това само заради "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ"????? Простете, забавих се с отговора. Върнах се да чета за какво точно става дума, да се ограмотя, така да се каже! Мисля, не, даже съм сигурен, Г-н Грънчаров, че разпрата Ви с директорката на ПГЕЕ е на лична основа. Много омраза, много злъч сте събрали срещу нея! Двойна ли е, тройна ли е омразата??? Сам ли сте Вие в жлъчта си??? Или сте просто една марионетка в нечии ръце! Едва ли ще бъдете откровен, но хората не мразят така, както Вие мразите! Недейте да призовавате към ненавист, все пак сте учител на млади хора!!! (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
30 коментара:
А защо публикувате само избрани пасажи. Май само това което ви е угодно. Кажете истината. Стига с подмолщината
Май има доста редакции и различия с истинските текстове. Така е много лесно да изтъквате само вашата гледна точка. ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!! Вие само това можете май.
Кретен!!! Какво е завършило!!! Страх те е от истината!!!
Ангеле,какво са ти написали на един училищен съвет?? " Ангеле,отиди се прегледай,може да ти има нещо ... "
КОМУНИСТИИИИ
Наглост и надменност. Абе г-н Ангел Грънчаров ти срам нямаш ли. Как може да твърдиш, че всички те обиждат. Та ти не спря да ги наричаш по всевъзможни начини. Аз не видях някой от "твоите бивши ученици" да те обиди. Кого трябва да го е срам че момчетата си казаха истината или теб, си замълча на един куп въпроси. Нека всички да научат истината. Защо я извъртате. Моля всеки, иска да разбере за какво става въпрос да прегледа коментарите в групата. Тук е изтъкната гледната точка на невинния учител
Грънчаров, закривай!
Всичко е публикувано на 100%, само дето съм обединил два "разговора" (това съм го посочил в началото) и също така съм пооправил тук-там пунктуацията, щото в моя блог се пише културно. Само това. А иначе моля, продължавайте да крещите, да беснеете, вие тримата "крайно недоволни" от мен, "злодея", изливайте си душите, сега ви е паднало! :-) Имам обаче само един малък въпрос, той е доста неудобен за вас и съм убеден, че никой няма да посмее да отговори. И то е: защо точно в този момент се сетихте да предприемете тази атака срещу моята личност, кой ви, така да се каже, вдъхнови, защо тия неща не ми ги казахте преди два месеца, примерно, или преди две седмици, а тъкмо сега? :-) В моите часове има пълна свобода, защо вие тогава, когато, тъй да се рече, сте "страдали", ни ми казахте мнението си, а едва сега предприехте тая акция по оплюването ми? Интересно ми е да разбера какво ще кажете. Въпросът е възтрудничък. Не е достойно да мълчите като мишоци години наред, а точно сега, когато г-жа Анастасова е тежко положение заради отпора спрямо извършени от нея драстични нарушения, вие скочихте не срещу някой друг, а тъкмо срещу мен, дето съм един от най-активните й критици и опоненти? Ако ми отговорите на този въпрос, ще ви поздравя, а нищо чудно да взема да ви наградя с някоя моя книга примерно - или с някоя и друга книжка на списание ИДЕИ. Ето чудесен тест за вас, дерзайте, господа, докажете че не сте... да не казвам какво! :-)
Апропо, тия арогантни мои хулители нямат моралното право да се наричат мои ученици... те са самолишиха от това право заради недостойното си поведение. Един ден всички, които са имали честта да съм им преподавал, ще се гордеят с този факт, само вие, дето така грозно се опозорихте, нямате да имате дори правото да се наричате мои ученици. :-) Срамувайте се тогава от децата си когато ви запитат защо е станало така! :-)
Прочетох с изследователски интерес публикувания от Вас, уважаеми Учителю Ангел Иванов Грънчаров, с учителско вдъхновение и сила, с философската и с психологичната дълбочина на разбиране явлението, (не само от случая!)- пореден разговор с "бивши" ученици на ПГЕЕ-Пловдив.
Прозрачно ясно е, от момента в който се появяват тези "изказвания и обективни мнения" с няколкото истински и истинно саморазкрили се в този разговор, категорично определими, като човешки отрепки, а не почтени и свестни хора, за дълбоко съжаление - чии конюнктурни инереси същите отрепки защитават и защо.
А оттук и защо са лъжливи, и защо са, не само систематично граматически правописно грешени, но особено - защо са толкова дълбоко нравствено безпътни.
И защо е недопустим за проявяване - на тази дива кучешка глутница - злобният вой.Мерзък, нагъл, но и смехотворен лай.
Но - нали знаем кога змията хапе най-силно, а знаем и защо...
20.09.2013г. Владимир Петков-Трашов
Браво на децата !! Показали са колко е долен и двуличен Грънчара
"Т" -то ми излиза трудно.
Точката съм пропуснал да сложа
в края на едно от изреченията си...
Считайте ги за поправени.
Приятели.
И мои върли врагове.
Неоснователно и смеховорно нахвърлени върху учителя-философ Ангел Грънчаров.
Я се погледнете в огледалото.Огледалцето на Румен Бърцов...
20.09.2013г. Владимир Петков-Трашов
"Т" -то ми излиза с по-тежичко наискане на клавиша.
Та затова и не съм го видял как не се е явило във
важната думичка "интерес".
Считайте я за поправена.
Приятели.
И мои върли врагове.
Неоснователно и смеховорно нахвърлени върху учителя-философ Ангел Грънчаров.
Я се погледнете в огледалото.Огледалцето на Румен Бърцов...
Някои от Вас ще видят... ще се видят, като дяволчета,
убеден съм чоджум...
20.09.2013г. Владимир Петков-Трашов
Г-н Грънчаров, прочетох да наречем "беседата" и да ви кажа, щастлива съм че записах децата си да учат в руското училище. Направих този избор преди години въпреки, че съм яростен антикомунист и противник на руската външна политика и в частност спрямо България. За разлика от нас, руснаците не успяха да разсипят образователната си система и възпитанието в училищната среда. За съжаление ние го сторихме успешно като загърбихме доброто от старата система и не възприехме хубавото от западната система. Ще ви коригирам само в една от вашите тези. Младежите не са БСП-ари- ГЕРБери са, което по същество не е голяма разлика, с това уточнение че вторите са по-лошо образовани. Само много лошо информиран човек може да не прави разлика между руската култура и духовност и руската полититика. А те са две коренно различни неща.
Elena Spasova
Благодаря Ви за отзива, г-жо Спасова. Споделям разбирането Ви, че трябва да се прави разлика между руската култура и духовност и руската имперска полититика. Не споделям обаче оптимизма Ви относно високото ниво на руската образователна система в момента, щото тя има същите недъзи като българската. По простата причина че нашата е копие на руската, пардон, на съветската. Въпреки тия различия съм Ви благодарен за становището...
Уважаеми г-н Трашов, благодаря Ви за отзива! Много хора ми казват в лични разговори, че не трябвало била да участвам в такива дискусии, понеже те ме били дискредитирали; трябвало било на си мълча, та да пазя, видите ли, авторитета си. Вие какво мислите по този въпрос, загубено време от моя страна е да участвам в такива дискусии с бивши "ученици" или изобщо с желаещи нещо да ми кажат хора, или не е загубено време? Интересно ми е Вие какво мислите по този въпрос...
Е, доста съм очарован от всичко това, което прочетох до тук и ако съдим по това, което видях тук мога да кажа, че имам един от най-добрите учители по Психология!
Атанас Вълков
Г-н Грънчаров, имам лични впечатления от руската образователната система в момента. Разбира се и тя върви по нашите стъпки но е още далече. Нямах предвид, че е високо нивото и а по-скоро, че е далеч по-добро от нашото. Аз определено не съм специалист по образователните системи по-скоро разчитам на лични впечатления и ми прави впечатление, че руските деца не са неграмотни, познават добре литературата и изкуството си, изучават задълбочено история/ е извращения по отношение на новата им история са налице имайки предвид политическата диктатура в страната/. Като цяло обаче общото ниво е по-високо. Децата са по-възпитани, по-прилично изглеждащи и са научени да уважават учителите си, да пазят имуществото и.т.н. На скоро една моя приятелка живееща от много години в САЩ ми сподели, че са върнали дъщеря и от училище защото била с пола по-къса от общоприетото за подходящо в училище. Това означава че и там има норми на приличие а не такава всеобхватна свободия като у нас. Не знам дали тези проблеми у нас се дължат на семейно възпитание или лошо училищно и дали имат общо с образователната система но резултатите са на лице. Както и вашите събеседници показаха проблеми има. Не може да разговаряш грубо със свой преподавател / па било и бивш/, не може да го клеветиш и да го мачкаш.
Elena Spasova
Аз не разбирам от образование и образователни системи, но виждам, че младите, особено "децата на потомствено правоимащите", учат в Англия, Германия, Франция, САЩ и пр. Все още не намирам обяснение за това, освен липсата на компас, при определяне на географската посока...
Veselin Raikov
И аз бих пратила моите да учат там ама опира въпроса до възможности. Едно обаче се надявам...да успея да ги пратя да учат на запад поне вишето си образование. Тук в България не става и не знам дали и кога ще стане. Като гледам тук как се купуват изпитите във вузовете, чак ме хваща страх...
Elena Spasova
Г-жо Спасова, права сте, така е, нивото на образованието в Русия е по-добро, зависи обаче какво разбираме под добро образование. Авторитарните подходи, сиреч, с насилие, насила учениците да бъдат принудени да знаят и да са послушни, не помагат в днешните условия. В Русия е традиция хората да уважават държавните институции, в това число и образователната. У нас вече съвсем не е така. Разговорът по тия проблеми може да бъде дълъг. За да бъде разпален интересът на децата към знанието, познанието, духовността обаче се иска те да бъдат питани какво искат да учат, сиреч, е нужна свобода. Държавата (държавният чиновник от Министерството) не може да решава всичко вместо учителите и ученици, а също така и родителите. Задължителните министерски програми в Русия, предполагам, още стриктно се изпълняват, у нас това вече не върви, понеже младите имат едно по-ново съзнание. Съзнание за свобода. Това не е лошо, напротив, добро е. Аз съм писал за всички тия неща в своите книги за образованието, там е и моята позиция. Има много проблеми за решаване. Държавата у нас обаче залага на невярна карта: диктатът на държавния чиновник (от Министерство, от инспекторат, директори) над реално участващите в процеса на образованието, именно учителите, учениците, родителите. Това трябва да се промени. Дойдоха нови времена, пък и нови нрави, а ние стоим на едни анахронични принципи на системата. Която навремето, след 1944 г. сме взаимствали и копирали на 100% от Русия, от СССР де...
Да, Г-н Грънчаров прав сте безспорно... времената са други а и съзнанието за свобода е друго а от там следват и нови потребности. Но как се преминава от една образователна система / да я наречем деспотична/ към една либерална без да попаднем в клопката на анархията и свободията? Сигурно сте прав за диктатът на чиновниците от министерството и сигурно там е проблема, но за мен като неспециалист но потърпевш резултатът е ясен - провал. По собствено желание в 10 клас сина ми се премести в елитна английска гимназия в София. Няма да повярвате какво сподели след първата седмица там: "Имам усещането че си губя времето. По цял час се занимаваме с това кой дъвче кифла, кой си играе с телефона, никакъв материал не може да се преподаде и съм принуден в къщи да чета всичко наново". Може би това са проблеми не точно в образователната система а по-скоро във възпитанието но е факт. Не знам от къде трябва да я захванем но нещо спешно трябва да се направи.
Elena Spasova
Добре, че не всички учители са като вас! Какъв пример давате с тези гладни стачки? Имайте доблестта да си понасяте наказанията! Не можете да защитавате и подкрепяте човек, когото не познавате и не сте запознат със случая!
nevermind
Да живее комунизъма долу капитализъма!
ТАРИКАТА
angel4o,polu4i li pristapite si na ludost,kakto prave6e v 4asovete da vika6,krqska6, i kvo li ne kato ti kajat ne6to neudobno,dokato 4ete6e to4nite ne6ta koito sa ti kazali
Грънчаров, много тарикатски подход си избрал за да пробутваш книгите си. В СССР този номер може и да мине, но тука трябва малко да се " бръкнеш"...
Димитър Болярски
Г-жо Анастасова защо се мъчите да пишете на латиница и с 6-ци и 4-ки? пак познахме че вие сте написала ето това :
"angel4o, polu4i li pristapite si na ludost, kakto prave6e v 4asovete da vika6, krqska6, i kvo li ne kato ti kajat ne6to neudobno, dokato 4ete6e to4nite ne6ta koito sa ti kazali"
pisali sa ti gran4are tolkova mn g-n Geogriev , a ti ne obelva6 i duma
"Не споделям обаче оптимизма Ви относно високото ниво на руската образователна система в момента, щото тя има същите недъзи като българската. По простата причина че нашата е копие на руската, пардон, на съветската"
Завършил съм съветски технически универстет и съм инженер /по новому - магистър/и две години след това станах аспирант /по новому - докторант/ и хоноруван асистент в нашия технически университет. Така, че по чисто биографични причини мога да кажа следното:
"нашата е копие на руската, пардон, на съветската" За съжаление това делеч не е вярно.Сега ще напиша истината, колкото и да е неприятна.:
Нашата образователна система имаше всички недъзи на съветската и не беше прихванала нито една от силните и страни.
Кажете поне една "силна страна" на съветско-комунистическата тоталитарна административна образователна система, за да чуя, любопитно ми е... :-)
Публикуване на коментар