Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 27 януари 2014 г.

Духовни, морални са основанията на всяко добруване в живота на човека и човешките общности

Тия дни усилено подготвям за печат новата си книга, на която дадох заглавието ИЗСЛЕДВАНИЯ ВЪРХУ СЪСТОЯНИЕТО НА НРАВИТЕ В ЕДНО УЧИЛИЩЕ (в контекста на общата ситуация на българския живот); бързам да издам тази книга колкото се може по-скоро, а ето тази сутрин сядам да напиша встъпителните думи към нея - или нещо като предговор; ето какво считам за нужно да кажа в него:

За проблемите на българското образование и училище, намиращи се в състояние на тежка криза и дори катастрофа, обикновено се говори и най-вече пише "ан гро", на едро, с помощта на абстрактни общообяснителни схеми, които ни ги предлагат разните му там кабинетни учени - социолози, икономисти, специалисти по педагогика, дидактици, психолози и пр., а най-вече - "специалистите по всичко", каквито у нас има колкото искате. По тия теми обаче почти никой не се интересува от това какво мислят тия, дето непосредствено са заети с осъществяването на самия процес, именно учителите и учениците; също така никой не пита какво мисли по тия същите въпроси третата най-заинтересована страна, също, така или иначе, "присъстваща" в процеса - родителите. А "най-компетентни" по всичко у нас са тъкмо чиновниците, по-специално най-овластените от тях; в крайна сметка те всичко и решават. Щото у нас, ако не знаете това да ви го кажа още сега: в сферата на образованието от години съществува една истинска тирания от страна на министерските чиновници и спрямо училището като цяло, но и най-вече спрямо същите тия непосредствени участници в процеса, които най-много са и ощетени от произволите на въпросната бюрокрация. Всичко решават "чиновниците-експерти", те за всичко се разпореждат, а пък целият останал народ, най-вече училищният, според правилата на системата следва само да мълчи - и да изпълнява, да се подчинява.

Да, ама ето, след като живяхме толкова десетилетия според правилата на тоталитарната и недемократична (антисвободна, противосвободна) образователна система какво получихме като резултат? Получихме пълна катастрофа, абсолютен провал - във всяко едно отношение. Системата буксува и работи на празни обороти не от вчера. Пилее се безотговорно най-ценното, което изобщо притежаваме: интелектуалният, човешкият ресурс на нацията. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

7 коментара:

Анонимен каза...

нещастник който се мисли за нещо а всъщност е едно нищо

Анонимен каза...

za sebe si li pishete?

Анонимен каза...

wij ste nemoralen gryn4arov

Анонимен каза...

Упоритостта ти няма граници. Поздравления, Ангеле!

Томи Томев

Анонимен каза...

Ето доказателството-ярко, безпардонно за нравите на нашия народ(за малко щях да напиша 'изрод', вместо народ и грешката щеше да е вярна). Написаната с болка и загриженост истина е поругана от анонимните читатели по-горе.За тях морал, нравственост, ценности не съществуват. Те не коментират изобщо написаното, те нападат ЛИЧНОСТТА.Явно го познават в такъв случай,най-вероятно той ги е изобличил. Не могат да го търпят. Но четат блога му. Защо? Какво търсят в блога? Защо се занимават с човека, който според тях нищо не струва?
Българина не иска своята свобода и своето достойнство. И да му ги дадат, не знае какво да прави с тях.
мария василева

Анонимен каза...

Боже, Господи,
Чоджум, ученици на Ангел Грънчаров и родители,
"любезни" г-жи Стоянова, Анастасова и мълчащи със срашна сила
учители в ПГЕЕ-Пловдив,
уважаема г-жо Мария Василева и честни блогери, г-н Белчев,
анонимници, г-н Хлопаща дъска, А.,
вярвам, че повечето от вас имат ума и прозрението - за да се съгласят с мен, а за
останалите и да ми повярват, и да не го сторят - резултатът уви, все ще е около нулата -
че, ако беше ме учил поне един такъв учител, като Ангел Грънчаров през младостта,
сега щях да съм една глава над него по разумност, по съзнание, по ученост, по разбиране,
по човечност, по доброта, по всеобхватност, дълбочина, изчерпателност, пълнота и по
точност на мисълта.Щях, ама не съм чоджум, щото не съм имал уви, такъв учител в
младостта си...

2014.01.28г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...


Които характеристики биха могли да се концентрират и в една-единствена, а именно:
в ПРАВИЛНОСТ на МИСЛЕНЕТО.
И когато усетиш човек, книга, учен, философ, блогер, учител, селянин, политик....
писател, художник, инженер, филолог, ченге, даже обикновен полицай... да не говорим за
исински учител по философия, че има правилни мисли - това е велико.Това е подарък от Съдбата...
Не - обидни, а ПРАВИЛНИ МИСЛИ, нали...
Та затова и съм тук Учителю Грънчаров, да се уча и да си доучвам на горните неща...
Благодаря, че ми го осигуряваш.Да си ми жив и здрав за да го правиш все тъй богато, пълноценно...
Все тъй ПРАВИЛНО.
Амин.

2014.01.27г. Владимир Петков-Трашов