Ще ми се тази сутрин да напиша нещичко по една тема, която от доста време ме вълнува. В нея се обединяват много проблеми, дълбоко свързани един с друг. Налага се тяхното разнищване. Ще се опитам да бъда и кратък, въпреки сериозността и необхватността на темата. (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
16 коментара:
Нравственият урод Грънчаров днес стигна до пореднот си падение: защитава бандеровци, които изгориха живи 40 мирни жители на Одеса.
Позор за теб, гнусен фашизоид!
Браво,браво, брависимо!!!!Имам син с Вашето мислене.Понякога се притеснявам за бъдещето му,заради негова нетърпимост и безцеремонна прямота.Направете връзка с него като съмишленици.
Christo Vassilev /във фейсбука/
Г-жо Hristova, Вие таваришч путиниста Bacho Кольо ли хвалите така патетично?! Той е изпаднал в голямо затруднение: според опорните точки на Москва трябва да ругае "фашизоидите" от Киев, а пък всъщност не фашизоиди, а направо фашисти са неговите господари в Москва - а днешна Русия е фашистка (национал-комунистическа) държава. Ако и синът Ви е като него, блазе Ви!
Ангеле, ако това е опитът ти да бъдеш кратък, ми е бедна фантазията, ако решиш да бъдеш подробен! 7-)
Мария Николова
Да, това е краткост, щото темата може (и заслужава) да бъде разгледана в цяла книга. Мисля, че справедливо твърдя, че този път съм кратък...
Твърдението ти е несправедливо, ама нейсе!
Мария Николова
Въпрос на вкус и на критерий :-) Но ако учители се оплакват и показват нежелание за четене (и то на текстове по най-важни въпроси"), то тогава нямаме и морално право да се оплакваме, че учениците ни не щат да четат... явно ние сме ги научили на това!
Не съм съгласна с всичко... но има нещо вярно, относно емоциалността на децата в училище.... Често казвам, че трябва да се изучават повече изкуствата, където да изразяват своите чувства, които облагородяват... Но това е мечта....
Венета Горанова
Безчовечността и нравствената уродливост е проблем от световна величина. Когато материалното е погълнало духовното няма как да е иначе.
Надя Владимирова
Прочетох най-внимателно публикацията на г-н Грънчаров! Всичко това много от нас го знаят и чувстват, съпричастни са и не смятат, че само 1-2 изречения и един пост във Фейсбук изчерпват гражданска и професионална позиция... но авторът е направил блестяща дисекция на проблемите в обществото пречупени през призмата на ежедневието!Моите адмирации, господин Грънчаров и заради точния изказ и умението да обличате в думи чувствата и емоциите си!
Virginia Pavlova
Благодаря, госпожо Павлова! Радвам се, че така сте възприела моя текст. Опитах се да кажа някои истини, които ми се струва, че е добре да се произнесат публично и да знаят от повече хора.
Уважаема г-жо Горанова, точно така е, трябва да се даде възможност на децата в училище да се занимават повече с изкуства, но не теоретично, като гола информация за изкуствата, а да им се даде възможност сами да творят, да опитват да рисуват, да пеят, да четат и да обсъждат впечатленията си от произведения на художествената литература, поезията и пр. Няма друг начин развитието на емоционалността им да бъде насърчено, да бъде поставено на адекватната основа.
По повод всичко, което прочетох, имам съвсем прясна илюстрация на това как в училище позволяаме на децата да изразяват емоциите си.За патронния празник организирахме търсене на таланти по образец не известното тв шоу.Естествено такива се появиха и наистина спонтанно оценихме най-артистичните - това бяха деца, решили да се надсмеят над недостатъците в българското школо и в т.ч. на учителите.Бяха измислили сценка с учителка по математика.Ех че се разтресоха някои хора, ех че вой се вдигна. Аз дето само бях чувала за цензура, сега усетих нейния тежък юмрук.Не, не, не сме надживели още много несвободи, които са вътре в самите нас.Нека да учим децата да бъдат свободни, но истината е, че в българското училище има още много такива, които са против високия смях, защото си държат на авторитета.Какво да кажем на такива!?!
Снежана Петкова
Ех дано само някой не си позволи да е несъгласен...
Живко Русев
Г-жо Петкова, давате чудесен пример. Аз във връзка с този т.н. "ден на таланта" забелязвам нещо много показателно: понеже учениците ни нямат свобода да се изявяват в училище, да показват талантите си и да ги развиват, обикновено на дните на таланта няма кой знае колко изявяващи се - и те минават като казионно мероприятие, подлежащо на отчитане. Да, ама ако пък се намерят, както Вие казвате, талантливи ученици, направили нещо необичайно (талантът винаги е нестандартен, носи в себе си оригиналност!), ето, виждате, тогава пък се оказва, че той почва да дразни разните ръководни фактори, тъй че системата така е устроена, че да потиска талантите, а не да насърчава разгръщането им.
Такава е горчивата истина и тя се отнася не само за талантливите ни ученици, а за всички талантливи хора в страната ни. А да, вярно е и това, че поради казионния характер на подобни мероприятия, действително талантливите усещат фалша и се отдръпват, просто не участват в маскарада, който ги използва, за да прикрие безпределната си празнота...
Снежана Петкова
Публикуване на коментар