Средството за образованието на човека затова е едно-единствено: свободата. Без свобода няма нито човек, нито човечност, нито духовност, ни личностност, абсолютно нищо няма. Това всичко изобщо не се разбира у нас, затуй у нас нямаме образование в неговия исконен смисъл, а имаме фабрикуване на някакъв непълноценен и безформен фабричен дефектен полуфабрикат, чиято същина е бездуховната комуноидност.
Това, дето наричаме у нас "образование", произвежда не човеци, а псевдосоциални животни, понякога дори и зверове, безчовечни и бездушни хищници: всичко човешко у "матр`ьяла", доколкото изобщо го има, е постигнато в резултат на противодействие на обезчовечаващата образователна система.
В "демократична" и "европейска" България образованието все още е по точния съветски тертип, то отговаря на парадигмата за "образование", характерна за комунистическия СССР. В образователната система у нас няма нищо не просто европейско, камо ли пък съвременно, да не говорим за демократично, в него няма даже нещо човечно - да не говорим пък за духовно или жизнеутвърждаващо. Българското образование е подобно на материалистична антидуховна ширпотреба, съдържаща нескривано перверзно блудство-изнасилване на човечността у човека; правилно всичко това беше представено като "образователна порнография" (Гаяне Минасян).
Няма коментари:
Публикуване на коментар