Аз съм философ, тоест човек, за когото духовните неща имат значение. За мен нравствеността нещо значи, и то не само на думи, а и на дело. Да знаеш какво е добро е почти нищо - Дали някой изобщо не може да разграничава добро и зло? Вероятно има и такива, които доброто смятат за зло, а злото за добро, всякакви хора има, а сред тях има и немалко нравствени уроди! - та просто да знаеш и да различаваш добро и зло е малко, не е кой знае каква заслуга, истинското е друго, и то е: да бъдеш добър човек, да правиш добро, да живееш в съгласие с повелите на човечността. Ето това е нещото, което е смисъл на съществуването на философите: да работят за утвърждаването на човечността в един безчовечен свят е тяхно любимо всекидневно занимание. В тази връзка ето какво ми хрумва да сторя тази сутрин. (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
12 коментара:
Старото не се разрушава, като го рушиш. Трябва да направиш нещо ново, което да направи старото безсмислено. Мисълта не е моя.
Явор Ганчев
Рушенето на старото беше стихия на комунистите - и на радикално настроените от всички епохи. Като се унищожи старото и на негово място остане празно място, е много съмнително дали новото ще покълне на това празно място. И дали новото ще е по-добро от разрушеното старо. Но когато старото е пред рухване, е безсмислено да бъде ремонтирано; на ново място да градиш е по-разумно. Там обаче е проблемът, антиномически по характер: плурализмът в условията на пълен монополизъм на държавното образование как изобщо да си го представяме? И възможен ли е изобщо. Системата разглежда всички, които са извън нея, като на аутсайдери. И ги определя като "маргинали". И им се подиграва. Какво да правим? Нещата се преплетоха?! Трябва да се мисли повече.
Здравей, Ангеле,
Търсейки теоретични и логически основания за твърденията на водачите на НМР, питайки се за съществените мотиви за създаване на НМР, потърсих социалната група, към която са ориентирани основанията за това сдружаване /НМР/, каква част от родителите има предвид НМР, потърсих целите на НМР в устава му. Там не се прави разграничение за родители от държавното и недържавното образование. Струва ми се, че има противоречие между идеите на Явор Ганчев и Гаяне Минасян, които се отстояват в дискусията ни и заявеното в устава. Интересът ми е предизвикан от съмнението, че това сдружение не е ориентирано към родителите на деца, които са в системата на държавното образование или е ориентирано хипотетично към тази група - това е впечатлението ми от написаното в дискусията от председателя на това сдружение /Гаяне Минасян/ и члена на УС /Явор Ганчев/. Искам да разбера, защо се дърпат да помогнат за твоята защита пред МОН.
Отричането на МОН в устава им не съществува, за разлика от защитаваното в тезите им в дискусията. Искам да разбера същинските цели на това сдружение - радикални промени в образованието в България, някакви частни интереси, създаване на образователни форми извън системата на образованието, някакви илюзорни мотиви или нещо друго.
Искам да разбера същинският предмет на критиката ми, защото предметът на критиката трябва да бъде адекватен на предметната област на тази критика. Това е коректността към предмета на дейност, осмисляне и критика.
Райчо
Грънчаров, никак не е хубаво да се подигравате на говорните дефекти на хората. Прави извънредно грозно впечатление и се излагате като кифладжия.
Нещо повече, това показва, че НЯМАТЕ други аргументи.
Алекс
Аз аргументи в писанията му никога не съм чел, дори и в документа с който започва съдебното дело е общи приказки и плямпане. Такъв е този смотаняк, само плямпа и нищо смислено.
добре а тези които ти написаха протоколите твоите експерти? нали те те оцениха бре човече че не ставаш за учител?
Райчо, различията ни с Явор Ганчев, предполагам, са единствено от методологическо ("технологично" и "тактическо") естество, иначе в принципно, именно ценностно и идейно отношение имам близост в разбиранията. Нека да има различия в разбиранията за начините и подходите, чрез които по-ефективно бихме могли да се движим към общите ни цели. Аз лично не виждам нищо смущаващо в това. Свободата като конституираща ценност предполага това, то е една неизбежност. Разбира се, това затруднява взаимодействието ни, но но въпреки всичко бихме могли да се подпомагаме - когато това се налага. Естествено, тия неща си зависят от всеки човек поотделно. Всеки сам избира реакциите си. Аз получих, примерно, много знаци на съпричастност от родители, това на мен ми е предостатъчно.
Дарагие таваришчи анонимчици, мерзавци и доносници, моите тестове съдържат тип аргументация, за схващането на която се изисква едно по-високо умствено, културно, духовно ниво - което явно ви липсва. Поради това затруднението ви е съвсем естествено. Ако бяхте малко поне по-напреднали в това отношение щяхте да се изразявате, примерно, ето така: "Не успявам да схвана аргументацията, изпитвам затруднения в тази посока, някой би ли ми помогнал да се ориентирам?", така именно приказва човека, чието съзнание е именно на едно по-високо културно и интелектуално ниво. А вие крещите като... показали сте по-горе как по-точно крещите.
Което именно свидетелства за ниското културно и умствено ниво, на което се намирате. Свидетелства за интелектуалната мизерия, в която пребивавате...
Думата "таваришч" се отнася и за представителките на женския пол :-)
Ангеле,
Съгласен съм, но е добре да си знаем различията. На конференцията не знаех нищо за идейната основа на НМР. Сега познавам границата между моето и тяхното осмислане на промените в образованието.
И вие, Грънчаров, имате говорни дефекти - например не можете да казвате "Р", но никой не ви се подиграва за това.
Твърде жалък сте.
Мога да казвам "р". Аз го казвам с френски акцент. Щот съм франкофон. Това не означава неможене. Мога, но не го правя като някои други. Всички не можем да сме напълно еднакви. Понял, таваришч? Знам, че за вас, комуноидите, това е доста тъжно, но няма как да се промени. За сметка на това можете да се облечете всички комуноиди в еднакви униформи и да си марширувате колкото си искате... :-)
Публикуване на коментар