Из: СТАНОВИЩЕ НА ОДО ОТНОСНО ОБЯВЕНАТА ОТ МОН ОБЩЕСТВЕНА ДИСКУСИЯ ПО НОВ ЗАКОН ЗА УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ, 5 юли 2014 г. в 22:53
... Нашата принципна позиция е, че един съвременен закон за образованието следва да заложи водещата роля на учещия се в образователния процес, както и да създаде механизми за поощряване на гражданските инициативи в образованието, създаване на пространство и подкрепа за иновации, както и въвеждане на механизми за непрекъснато усъвършенстване.
Конкретните въпроси, които считаме, че следва да бъдат обществено обсъждани на този етап, за да бъдат взети под внимание в подготовката на бъдещия закон за училищното образование са следните: (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...
Няма коментари:
Публикуване на коментар