Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 17 октомври 2014 г.

Гледайте филма "Демократичните училища"



Ето ТУК може да го гледате, вграждането на плейъра е невъзможно, но и така става.

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

2 коментара:

Анонимен каза...

Продуктите от американската образователна система:

http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE&index=6&list=RDs-mOy8VUEBk

Оказва се, че може да си най-могъщата държава на света като САЩ при ниско общо образователно и интелектуално ниво и обратно, може да имаш прекрасно училищно образование като Финландия или Япония и с уговорки - много от социалистическите страни преди 1989 (като изключим излишната идеологическа компонента) - и да не играеш значима роля в световната политика. Но може би именно сравнително ниското средно равнище е предпоставка за американското величие, понеже в такива общества всеки си знае мястото и си върши работата и никой не се големее, докато сред „образованите“ нации повечето смятат, че работят под квалификацията си и вършат работата си с отвращение и небрежно.

Тук изключвам елитите, които са нещо различно и които ги има навсякъде, вкл. в Америка. Говорим за „обикновените“ хора.

Ангел Грънчаров каза...

Говорите много общо. В успешните нации и страни, пример за което е Америка - Съединените щати на Америка, или Англия, или Финландия и пр. - успехът на тия страни в някаква степен се дължи на тяхната образователна система, която, въпреки недъзите си, е обусловила този успех. Същото е характерно и за неуспешните, за провалящите се общества като нашето. Просто някои системи работят, други - не. Усъвършенстването на системата помага за растежа на обществото. Новата система, примерно демократичната, може да спомогне за растежа на общества като нашето, които се намират в непреодолима криза (или рецесия) от десетки години. Не можем да твърдим, че образованието в САЩ е лошо, при положение, че то въпреки всичко подготвя хората за реализация в същото това иначе проспериращо или развито общество. Разбира се, промените в живота предопределят нуждата от промени и в начините на образование на младите. В САЩ имат най-добрите университети, водещи са в тази посока, явно доуниверситетското образование е някаква основа за високото ниво на тия университети. Въпросите са много, не бива да се мисли схематично, опростено.