... Аз съм си работил независимо от системата, понякога - въпреки системата. Преди години един мой директор беше казал, че не работя за пари, значи за слава. И за слава не работя, за какво тогава?!? Значи работя за удоволствие. И търся да има кой да ме използва. И сега моята мечта е да има колкото се може повече хора, които биха желали да ме използват.
... Това е нещо ужасно. Ние сме в състояние на катастрофа, на колапс на българското училище. И това не е започнало от сега, а от много-много десетилетия е започнала тази болест.
... Най-голям проблем в момента е колосалната липса на морал в българското общество. Невъобразим дефицит на морал имаме в момента. До известна степен успехът на моята школа е в това, че аз давам шанс на оня репресиран ученик, защото талантливите деца в българското училище са репресирани. Когато един ученик, който нищо не знае и друг, който е гениален, получават една и съща оценка - това какво е?!?
... Преди 2400 г. дядо Аристотел е казал, че равенството е справедливост, но само между равни. Неравенството също е справедливост, но само между неравни. А ние дълги години живяхме в условия на реален социализъм, където всички трябваше да бъдем равни и сега берем плодовете.
... Проблемът е, че се прави една имитация. Ние сме имитация на демокрация и се опитваме да излъжем европейците. Непрекъснато се опитваме да лъжем - отново дефицит на морал! Това, което е най-трагичното в нашето общество е чудовищният дефицит на морал. Тази дума някак се забрави, стана неприлична.
1 коментар:
"... Най-голям проблем в момента е колосалната липса на морал в българското общество. Невъобразим дефицит на морал имаме в момента."
Но моралът се култивира от вярата в Бога. А, у нас това не е така. Християнството е някаква битов ритуал. При другите религии - при ислямът и юдаизмът това не е така. Там е отношенията между хората. Чух го преди време "И да ходи в джамия, ако те излъже, не е мюсюлманин!"
А, колкото до талантливите деца - те са подигравани и осмивани от мързеливите си съученици. Нещо повече - урокът е саботиран точно от тях, за да няма знания, които след това учителят да проверява и оценява. В такива случаи той е безсилен - случаят "Грънчаров". Директорът и родителите се интересуват от високи оценки, а не от развити умения. И какво бъдеще за нацията очакваме след всичко това?!
Публикуване на коментар