Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 30 декември 2014 г.

Повече от половината, а именно 52 от 100-те най-скъпи фирми в света са в Съединените щати




Най-скъпите компании по пазарна капитализация в света се намират в САЩ. Оценките на германския икономически всекидневник Handelsblatts и консултантската компания Ernst&Young показват безспорната доминация на икономиката на САЩ над тези на Европа и Китай.

Повече от половината, а именно 52 от 100-те най-скъпи фирми според оценката на Handelsblatt са в Съединените щати. От Германия има пет гиганта: Bayer е на 57-о място с пазарна стойност от 94,3 милиарда евро. По-назад следват VW, Siemens, Daimler и SAP. Днес Toyota е единствената японска компания с международна стойност. В началото на хилядолетието дружествата от развиващите се страни са доминирали фондовите пазари по света, но днес Бразилия има само един представител в Топ 100, докато Индия и Русия нямат нито един. Китай е с единадесет компании.

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

Няма коментари: