Въпросът за образованието е въпросът за човешкия потенциал. Въпросът на образованието е и въпросът за потенциала на живота - какво е животът, какво е възможно в живота. Не случайно думата образование произтича от идеята за извайване на образ – образованието е това, което рисува пред нас образи.
Казва се, че благодарение на образованието човек „проглежда”, че му се „отварят очите”. Това е така, защото от бездънния хаос на неопознатите възможности образованието създава пред очите ни картини - картината на човека и картината на живота.
И всеки път картината, която рисува, е различна.
Gayane Minassian
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар