Разните исторически дейци, няма как, трябва да поемат пълната отговорност за всичко, което са сторили, а това, че са починали, не е аргумент за премълчаване или дори за оправдаване на греховете им... Всички, живи и мъртви, сме все грешни, няма нито един смъртен дето не е безгрешен и изцяло праведен, ето, и покойният Желев също е грешен; затова твърдо възразявам срещу това да бъде описван и представян на младите сякаш е едва ли не светец!
Твърдо възразявам, следователно, срещу лъженето по такива, видите ли, "благочестиви" мотиви! Безсрамниците, дето са на власт, на името на Николай Добрев, също покойник, на чиято съвест лежат доста грехове, улица нарекоха с цялото си безсрамие, а на Желю Желев, както е тръгнало, нищо чудно и цял град да нарекат! За увековечат тъй ангелските му заслуги за многострадалното ни отечество...
Още не са сетили, но ще се сетят; ето, подсказвам им го: нека да се излагат тия безсрамници!
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар