На сайта на РИО-Пловдив чета следната любопитна информация: виж Организиране и провеждане на дни на отворени врати в институциите от образователната система в област Пловдив за повишаване доверието на обществото
Уважаеми дами и господа,
Училището и учителите, наред със семейството, имат обща роля за формиране на положителна нагласа към учебния процес, силна мотивация за учене и увереност у младите хора. Училищният климат, дисциплината, взаимоотношенията между учителите, родителите и учениците/децата, методите на преподаване и оценяване имат определящо значение за формирането на положителни нагласи и мотивация за учене през целия живот. Все по-често си поставяме цели, които да постигат издигане авторитета на педагогическите специалисти в България чрез утвърждаване на професията на учителя като модерна и значима професия.
Задача на всички институции, ангажирани с образованието, е да се търси съгласуваност в действията. Качеството на образованието е онова поле, в което се пресичат потребности, възможности и интереси на личността, на обществото, на училището - представяно всеки ден и всеки учебен час от всеки учител. Приоритетите изискват създаване на традиции и нова визия във всекидневната учебна работа на учителя и ученика. Грижите за съществена промяна трябва да започнат от фактори, които бихме могли да формулираме така: (Прочети ДО КРАЯ)
КРАТЪК КОМЕНТАР: Чудесно е, че образователната институция се опитва, тъй да се рече, да се отвори към обществото - и за обществото. И един вид да започне да се демократизира най-сетне, щото това е една от най-недемократичните системи в уж демократичната ни държава. Да, образователната система у нас е все още построена на изцяло тоталитарен принцип. Ако не знаете това, ето, аз ви го съобщавам най-отговорно. И имам много доказателства за тезата си. Включително и такива, които съм ги изпитали преживял на собствения си гръб, на собствената си кожа даже.
И тъй, днес самото РИО-Пловдив ще си отвори вратите за гражданите. Интересно е да се разбере дали ще има граждани, които да се възползват от тази възможност. За отбелязване е, че в предварително обявения график за тия "отворени врати" липсва указание в колко часа интересуващите се граждани могат да се явят в сградата на РИО за да могат да се включат в инициативата. Липсата на такива подробности много показва и говори. Да ви кажа ли какво говори и показва или сами ще се сетите? Вярвам, сами се сещате какво означава. Ще се доверя на вашата интелигентност и ще се въздържа аз да ви съобщя какво означава това.
Ето, аз, примерно, днес твърдо съм решил да се възползвам от тази възможност и ще посетя сградата на РИО-Пловдив. Но в колко часа да отида, нима през целия ден гражданите ще имат на разположение приветливо усмихнати инспектори, на които да могат да задават своите въпроси? Ще видим, това ще го проверя с очите си (и с камера, примерно), и непременно ще ви информирам за видяното. Аз като български гражданин също имам своите въпроси към чиновниците от РИО-Пловдив. Важни, необходими, неизбежни въпроси - предвид историите, в които някои от тях си позволиха да се включат. Защото, както е известно, благодарение на подкрепата и насърчението на неколцина (двама-трима) чиновници от РИО-Пловдив директорката на ПГЕЕ-Пловдив успя да проведе една чудовищна по абсурдността, по нелепостта си кампания по моето отстраняване от образователната система. Тя дръзна да проведе една по същество политически мотивирана репресия срещу мен - за да ме накаже за свободомислието ми, за да ми отмъсти за моите реформаторски идеи, разбирания, подходи, инициативи и т.н.
Цялата тази грозна компроматна кампания или направо война по моето дискредитиране като личност, като преподавател, като обществена фигура (все пак аз съм един от най-активните блогъри у нас), беше проведена под одобрителния поглед на висшестоящите чиновници, които не си мръднаха и малкия пръст да възпрат очевидно престаралата се директорка. А някой от тия чиновници се беше опитал да изпълни преките си служебни задължения, тя щеше да миряса, да, ама не, никой от тях, да, най-отговорно го казвам, не благоволи да изпълни своите непосредствени служебни задължения. В резултат аз бях опозорен по недопустим начин, също така изритан от системата, а пък някои също така престарали се чиновници от РИО-Пловдив си позволиха да подкрепят провинилата се, изцяло дискредитиралата се директорка на ПГЕЕ-Пловдив дори и сега, когато тя си има доста сериозни главоболия с правосъдието.
Та днес ще отида в сградата на РИО-Пловдив и ще задам своите въпроси - директно в очите на провинилите се чиновници. Моя дълг като български гражданин и данъкоплатец е да сторя това. Това също така е и мой дълг като преподавател по философия и по гражданско образование. Е, налага ми се да изнеса този полезен урок на въпросната администрация. Днес пак ще изнасям урок по гражданско достойнство на представителите на тази наистина самодоволна и самозабравила се администрация!
Ако някой друг гражданин от Пловдив пожелае да присъства на този мой нравствен и граждански урок, нека да заповяда с мен в сградата на РИО. Аз смятам да бъда там примерно в 11.00 часа, ето, аз обявявам такъв един час, щом като домакините не са се сетили да проявят елементарно уважение към своите гости и да ги уведомят за часа, в който ще се отворят вратите на РИО за гражданите.
Приятен ден на всички! И ползотворна да е работната седмица за всички вас - и това ви го пожелавам аз, безработният, изгоненият от системата, остракираният от нея учител. (Фактически по този начин имах честта да бъда провъзгласен за учител-дисидент спрямо бюрократичната система, да, тя ми оказа тази именно висока чест!) Уж съм безработен, а се скъсвам от работа, ето, ти ядни подготвям за печат новата книжка на философското списание ИДЕИ. До края на месец април трябва да излезе от печат и тя, и също така и втората за тази година книжка на списанието за съвременно образование, носещо името HUMANUS. И за сп. HUMANUS искам да попитам нещо тъй любезните чиновници от РИО и техните верни подчинени, именно директорите на училища, на които изпратих преди два месеца едно писмо, и никой от тях, разбира се, повтарям, никой не счете за длъжно да реагира някак! Това също е много показателна реакция, как пък един поне не се обърка да реагира поне с няколко лицемерни думички. Но се удържаха, бравос! Е, така моят експеримент все пак се проведе, днес ще отчета и резултатите му пред РИО. Чао и до нови срещи!
4 коментара:
Никой няма да ти обърне внимание там, Грънчаров! :))) И те знаят че си болен, пък и госпожа Анастасова има там такива връзки, каквито не можеш да си представиш!!!! Целия инспекторат стоеше зад нея и я подкрепяше солидарно в нейните борби срещу теб ти да не си мислиш че тя сама е правила всичко това? Без моралната подкрепа на работещите от РИО тя нищо не би предприела. Ала ти си толкова прост че и това явно не можеш да разбереш!!!
Не разбирам защо казвате, че са ви махнали от системата на образованието.
Толкова ли няма в някое училище нужда от портиер например? Или, да кажем, разсилен?
Да, Грънчаров, разсилен примерно можеш да станеш. Или дори и за разсилен не искат да те вземат? :)))))
Защо не опиташ да станеш пазач в някое училище? За такъв може би ще те вземат? Анастасова съм убеден че ще те вземе - за да ти се подиграе съм сигурен, че ако я помолиш да те вземе за пазач, положително ще те назначи за такъв. Познавам елементарната механика в душата на такива еднозначно реагиращи същества.....
Публикуване на коментар