ВАЖНО!

Най-важното, моля, обърни внимание!

▼  Моята страница във фейсбук ▼  Н ОВА КНИГА: Оглупяването: как да спрем малоумието за да се спасим от безумието? ▼  ЛИЧНОСТНОТО ФИЛОСОФСТ...

четвъртък, 11 юни 2015 г.

Нима не разбирате, че съществуващата у нас образователна система е основана на насилието, именно тормоза, тъпченето на личността е движещият й мотор?!



Svilena Georgieva, ученичка, е написала нещо важно за образованието и училището, Emil Jassim, млад и популярен учител - също. Ето техните изказвания, които са добра основа за размисъл и дискусия отново по проблемите на образованието:

Svilena Georgieva: Трябва да напиша книга със заглавие "Образователната система - убиец номер едно на човека!" Влизаме в училище и се уеднаквяваме - какво се случва с истинската ни същност? Какво се случва с интелекта, който трябва да развиваме - при положение, че не ни е позволено да мислим свободно? А как можем да развиваме талантите си, затворени в килии?

За едната оценка сме готови на какво ли не... 15 предмета - 100 оценки, 1000 урока, от които след 1 месец и следа няма да остане!

Образователната система е като черупката на охлюва. Опитваме се да излезем от матрицата и все някой се намира, та ни бута пак вътре - в страха, в тъмнината... в илюзията!

Затворници сме, оковани във вериги... не си ценим времето. Днес сме здрави, утре-болни. Днес живеем - утре умираме. Защо приемаме всичко за даденост? И кога ще имаме време да живем пълноценно? Каква следа ще оставим след себе си?
Учим, за да си "подсигурим" живота, а не - за да го оползотворим.

Но... каква е ползата от умни хора... държавата иска подчинени работници, а не свободни личности. И така става! Само в България ли е толкова скапана образователната система???

Emil Jassim: ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: следващият коментар хич не е позитивен, много е краен и в същото време не е предизвикан от емоция, а от съвсем обективна фактология.

Та... някаква дрисла (да, точно това е определението) блъснала учител по стълбите. Учителят е очевидно неспособен да въдворява какъвто и да е ред където и да е. Медиите лешоядски се скъсват да си правят малоумния рейтинг с интервюта на живо, а родителката не спира да мучи.

В цялата тая картина ми стават ясни няколко неща:

1. Някой си позволява да удря учител. Това е АБСОЛЮТНО НЕДОПУСТИМО! Това е престъпление, което Е по-различно от просто един човек да е ударил друг. НЕ МОЖЕТЕ ДА ПОСЯГАТЕ НА УЧИТЕЛИ И ЛЕКАРИ! Не ме интересува дали сте българи, цигани, турци, арменци, евреи, гагаузи и каквито там. Това е е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ СРЕЩУ ЦЯЛАТА ГИЛДИЯ, СРЕЩУ ЦЯЛАТА ОБЩНОСТ!

2. Ще имате каквито и да било изисквания към учителите, когато ни осигурите нормални условия на работа в цялата страна - когато се намали драстично излишната бюрокрация и бумащина, и когато увеличите заплатите на педагозите! Дотогава просто е достатъчно да им пазите здравето и живота. И да им осигурявате ПОДКРЕПА.

3. Няма как да искате учителят от Търново да е социално адекватен при условие че 20 години е бил мачкан и не е бил подкрепян. Как искате някой да въдвори ред в класната стая, когато авторитетът му е смазан? Как искате да дава пример на децата ни?

Върнете авторитета на българския учител, на учителската професия, на Нашите Учители! На първо място да се инкриминира всяко посегателство срещу учители и да се наказва особено сурово!


По-интересното от коментарите до този момент (на този същия линк може да се проследи цялата дискусия):

Явор Ганчев: Навремето така шамар, ударен на партиец, беше посегателство срещу Партията и целия държавен строй. Кой ще излекува лекарите и кой ще научи учителите по история, не знам.

Иначе по същество - дайте властта в училище в ръцете на родителите и учениците и никой няма да ви удря. Бито куче хапе. Няма какво да се правим на ощипани.

Яна Маринова: В моето училище преди няколко години се появи преподавател, който, макар че си разбираше от предмета и имаше желание да го преподава, в общуването беше кръгла нула. Носеше се с много вехти (това е подходящата дума) дрешки, беше много слаб, говореше тихичко и малодушно, ходеше толкова прегърбен, че мислех, че се опитва да се скрие... Намразих го в първия миг, защото беше заменил преподавател със силно присъствие и умение за общуване на страхотно ниво. Съучениците ми също бяха готови да го изядат - заради фасчето, пригасено и прибрано за следващото междучасие. Заради тънкото якенце, под което той трепереше през ноември. И лекото заекване, разбира се...

После му дадох шанс. Май бях единствена и положих матура по неговия предмет... Защото вярвах в него като учител.

Alvina Deliradeva: Не съм запозната с конкретния случай, но няма как което и да е дете да се държи човешки ако никой не му е дал пример вкъщи. За мен е безумно дори да повишиш тон на учител, какво остава да го буташ по стълбите... Факт е, че въпросната госпожица ще продължи и занапред да се държи така с всеки който не и изнася, било то учител, познат и дори и собствените си родители. И не е виновна тя.

Mariana Miteva: "дайте властта в училище в ръцете на родителите и учениците и никой няма да ви удря" - в момента властта е дадена точно в ръцете на родителите и учениците и заради това фигурата на учителя е обезличена.

Ивелина Йорданова: Господин Ганчев, аз съм "за" родители и ученици да имат власт. Тъкмо ще ни разтоварят малко. Но в едно училище, в което около 3% сигурно родителите са грамотни, една голяма част не знаят да четат и пишат, какво ще правят те с тази власт?

Начко Плочев: А защо нямаше такава реакция преди 2 години, когато ямболската учителка беше бита от циганин? Така че не ми казвайте, че е все едно дали българин или циганин бие учители...

Vladimir Wolf: Нямам идея колко от пишещите тук са учители и са били в училище от другата страна, но в много отношения не сте прави. Съществуват и училища, в които се държи на дисциплината и учениците са възпитани и уважават учителите, но съществуват и училища, в които за един учител би било много по-безопасно да не влиза в конфликт с учениците. Аз съм бил в такова училище и много добре мога да си представя ситуацията, в която се е намирал този учител. Учителят няма много права в тези училища, защото не може да изгони ученик от час, не може да се скара на ученик,защото на другия ден идват родителите и виновен е учителя, в часовете преподаването се свежда до това да опазиш учениците да не се избият един другиму и да не изпотрошат стаята... И Emil Jassim е много прав, когато казва, че нещата могат да се променят едва, когато учителите полуачат нормална среда на работа, нормално заплащане и т.н. Много може да се говори на тази тема, но в много училища обстановката на преподаване е ненормална.

Magdalena Nikolova: Не всеки човек става за учител. Ако аз трябваше да работя като учител, бих ходила на работа с калашник.

Plamen Chipev: Когато на едно и също място в центъра на града (при БНР) биват убити двама младежи в една година и обществото не предприема нищо е напълно АБСУРДНО да пишеш тиради с които да искаш справедливост САМО за СЕБЕ СИ, за собствената си гилдия (а, да! и за лекарите?!?! - те пък защо са намесени?). Справедливостта може да бъде само за всички, насилието трябва да бъде заклеймено във всичките му форми - училището е място на което се прилага насилието, но то е научено ДРУГАДЕ!

Tanja Hristova: Не зная защо толкова се изумихте от този случай?! Та това е ежедневие в масовите училища. Беше модерно още преди петнайсетина години Милен Цветков да пуска клипчета, в които самите деца заснемаха безобразията си в час. И какво искате, когато: делегираният бюджет притиска директора да пази бройката на децата. Директорът посмъртно е несменяем и се обгражда с тихи, кротки учители, готови на всякакви компромиси - за да са на работа. Ако иска да остане, учителят постепенно губи своето достойнство и гледайте докъде се докарва. Дори и да е мъж, което е рядко явление в българското училище.

Ангел Грънчаров: Тази лудница в училищата показва, че нещо най-главно е сбъркано в основите на системата; тия всичките ексцесии (и те тепърва ще се увеличават, ще ескалират) са просто симптомите, външните изяви на глобално погрешната й същина...

Zlatka Vasileva: За мен е неприемлив всеки акт на насилие, независимо в чия посока протича и тъй като в някои от коментарите видях, че се апелира към даване на властта в ръцете на родителите, като средство за решение на проблема, смятам, че всъщност печелившата формула е равностойно участие, взаимодействие и сътрудничество между всички участници в образователния процес - ученици, родители и учители.

Jana Stoiyanova: Ами, тя свинята не ражда състезателен кон. Не обиждам никой, просто цитирам Стайнбек, но е прав. От такава майка какво да се очаква?

Ангел Грънчаров: Апропо, гледам, че много хора се чудят на тази ексцесия, на този изблик на насилие, в случая срещу учител. Нима не разбирате, че съществуващата у нас образователна система е основана на насилието, именно насилието, тъпченето на личността е движещият й мотор?! Тя на насилието се крепи. Без насилие тя се разпада. Нима учителите не са заставени да прибягват до какви ли не форми на насилие спрямо личността на учениците (включително и по-"либерални", примерно всякакви кадифени средства за тормоз, меки шантажи, те непрекъснато разчитат на страха от изпитване, от наказание и пр.)?! Нима върху учителите не се упражнява всекичасно насилие от страна на какви ли не администратори и най-вече от страна на всевластния феодален деспот, именно директора? На учениците пък, вечните жертви на страшно насилие, им е писнало дотам, че те се чудят как по-перфидно да си отмъщават на учителите, които за тях са символите на това насилие. Нямаме право сега да се чудим, че отвреме-навреме на вечните жертви, именно учениците, им писва хептен и ето, някои от тях дръзнат да прибегнат и до по-брутални начини да си отмъстят за упражненото спрямо тях насилие. Казаното не значи, че оправдавам тази ученичка, дето набила учителя си, но нека да се опитваме да разберем ситуацията в нейната същина, а не да се тюхкаме сякаш не знаем колко е дълбоко порочна тази варварска система на образование у нас, основана на насилието и безчовечността. И нищо в нея няма да се промени с полумерки, с палиативни "промени" и с "усъвършенстването" й. Системата е рухнала отдавна, просто трябва да бъде съборена, та на нейно място да израсте нещо ново, отговарящо на нуждите на живота, на съвременността, на младите най-вече. Нима не разбирате, че съществуващата порочна, разплула се от разврат административно-командна и директивна образователна система е главна спирачка пред развитието ни като съвременно, нормално човешко общество?

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

2 коментара:

Ivanov каза...

Едно е да заплашиш някого, че ще бъде изпитан( нещо за което така или иначе трябва да е готов по всяко време ), съвсем друго е да го буташ по стълбите и шамаросваш.
А, и простаците като това момиче не са от вчера, не са от 1989, винаги ги е имало. Аз си спомням как бяхме през 1983 в час по история а един кретен гонеше учителката между редиците с чинове, заплашвайки да я набие ...
Сега просто простаците са на власт в цялото общество

Анонимен каза...

Силно се надявам тази идиотка също да бъде блъсната по стълбите от някого. Силно!