Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 23 юни 2015 г.

Силата, която самоотвержено пречи за връщането на образованието към живота и изпълването му със смисъл, е държавната бюрокрация



Толкова ми писна да се вдига шум по преодоляването на "отпадането на децата" от училището! Защо пък веднъж не чух да се опитат да преодоляват "отпадането НА УЧИЛИЩЕТО" от живота, от реалността, от елементарни норми като уважение към човека, от елементарния здрав разум ако щеш! То не само е отпаднало, изпаднало и западнало, ами и трябва да правим конференции, политики, да взимаме мерки, да налагаме наказания, да координираме институции, само и само да му осигурим присъствието на безгласните му поданици.

И някой ако ми каже, че с тези политики "детето било в центъра" - не, НИТО ДЕТЕТО, НИТО ОЩЕ ПО-МАЛКО ОБРАЗОВАНИЕТО Е В ЦЕНТЪРА; институцията е в центъра. Институцията (крепена от насилието) в нашето болно общество е светата крава, табуто, което не смеем да пипнем, да преосмислим, да променим, от страх, че ако не дай си боже я разклатим, може да лъсне тоталната покъртителна липса на нормални човешки отношения, които да държат заедно това общество!

Gayane Minassian

КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР: Свещената крава, крепена от насилието, е по-скоро властващата образователна бюрокрация (министерските чиновници), а не самата институция, щото тази последната няма душа, а значи и няма, не може да има себичен интерес. Силата, която самоотвержено пречи за връщането на образованието към живота и изпълването му със смисъл, т.е. пречи на освобождаването на заетите с образование, е тъкмо тази държавна бюрокрация. Просто моето изказване или коментар е малка добавка-разяснение, а иначе с всичко останало съм съгласен.

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

1 коментар:

Анонимен каза...

Всичко идва от езика. От липсата на истински, на правилно формулирани цели. Тръгва се от т.нар. проблем. "Отпадането на децата от училище" било проблем. Не, не е проблем! Това е нормално следствие на други, истински проблеми.

"Да върнем децата в училище!" било цел. Не, не е цел! Това е мярка (има вътре глагол, т.е. имаме действие), и то глупава, нецелесъобразна мярка. Истинските цели са описание на желано бъдещо състояние. А то не е сграда, пълна със затворени в нея деца. Това не е "училище". Освен в нечии извратени представи.

Димитър Иванов