Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 4 юли 2015 г.

По казуса Тео Теодосиев: Обезценяването води до пълно изпростяване, избиващо в агресия срещу малкото здрав разум в системата



Хорът на клетите майки, Автор: Дияна Костова

Човешката глупост е по-опасна дори от мафията. За разлика от престъпника, който вреди, за да се облагодетелства, глупакът причинява загуби на останалите, като не просто не извлича ползи от това, а дори сам си пречи.

Няколко майки-орлици от Казанлък са напът да докажат теорията на глупостта в опита си да се саморазправят с един от най-достойните учители в България - физикът Теодосий Теодосиев от местната природо-математическа гимназия.

За справка: това е човекът, който от 35 години насам безвъзмездно обучава медалисти по приложна математика и физика в школата си и е позлатил няколко поколения ученици със знания на световно ниво.

Хорът на клетите майки обаче обвинява Теодосиев в нещо като интелектуален садизъм над казанлъшката младеж - защото А) имал прекалено високи изисквания и преподавал материал "на високо ниво", B) пишел двойки на ученици, които "по всички други предмети имат шестици", което в крайна сметка C) "рефлектирало много лошо върху тяхната психика".

В своя опростен вид тази логика звучи така: А) Няма значение дали преподаваните знания са полезни, важното е да са "спуснати"; B) Няма значение дали оценките отразяват знанията, важното е да са отлични, защото са "полагаеми"; C) Няма значение, че собственият "мамин златен" е посредствен ученик, важното е да не изпада в дисонанс с елитния си гимназиален статут. (Прочети ДО КРАЯ)

Е, как ще го искат?! Хората искат шестици, не знания! Тях не ги е грижа дали детето им е невежо, глупаво, или мързеливо, а каква оценка има в края на срока.

Такъв специалист не е за сегашното време. Отдаден, новатор, умен. Сега обичани са учителите в услуга на детския интерес (и на родителския). Те са готините даскали! Угаждат на всеки, но не и на истината. Срещу такива "велики" учители подписка няма да има. Ще има аплаузи. Защото те дават това, от което имаме нужда днес - лъжа. Знаем, че оценките им са фалшиви. Знаем, че децата ни нищо не знаят. Но ни устройва! Защото сме потънали във фалш и всеки рязък крясък на истината ни създава дискомфорт!

Разбира се, знаем,че децата ни са за 3. Но имаме претенции за 6. Заради дипломката, с която ще ни приемат някъде да учим. Знаем, че като имаме претенции за повече трябва да ги докажем със знания. Знаем, че не можем да докажем, че сме за повече от 3. Затова: подписка! Този, доказалият се пред света, не е за нашия свят на илюзии. Да се маха! За да си живуркат дечицата в посредствеността.

Оценката е важна. За ВУЗ-а. Не за да отразява реалността! (Каквато уж й беше функцията.) После ще намерим връзки да ги настаним децата някъде. За да продължат и те веригата по осакатяването!

Написа: Николай

Естествено, че ще са недоволни, нали трябва всеки кадърен и справедлив учител да напусне системата, ама как така ще спира полета на умните им дечица (от наследственното IQ не мож избяга!), те по другите предмети са отличници, а по таз глупава физика ще имат тройчици.

Написа: trent

Разрушиха сградата на МГ-то в Казанлък, а сега ще очернят Тео - защото има смелостта да оценява реално и да казва истината за качеството на съвременната ни образователна система. Мижитурки!!!

Написа: Нютон

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

2 коментара:

Анонимен каза...

Сега говорих с майка ми, която също дълго време беше учителка по физика и също има доста успешни олимпийци. Името на Теодосий Теодосиев, разбира се, й беше познато. Знаеше за успехите му, знаеше легендите за него...

...и ми каза, че успешните олимпийци не правят никого успешен учител. Обясни ми, че често подобни учители си избират най-кадърните ученици и тотално забравят за останалите. Пускат в първия час изключително трудна задача и който я реши, получава право на преподаване и подготовка, а другите са плява. Именно това направи един от учителите по физика на сестра ми в гимназията, между другото - и тя го мразеше, но пък завърши СМГ с отличие, а сега е най-добрият студент в специалността си във ФМИ. Без майтап.

Отделно от това, аз сам си спомних, че проблем, подобен на описания в статията, по-точно във втората от трите подточки на опростения вид на логиката, имах в гимназията и аз. Шестици по почти всички предмети и двойки по един. И причините за този проблем изобщо не бяха в мен. По мои наблюдения, когато един ученик е отличник по почти всичко и двойкаджия по един предмет, проблемът в почти сто процента от случаите е в учителя по последния предмет. Може изискванията му да не са подходящи за училището. Може да не отговарят на преподаването му. Може да пише ниски оценки от злоба. Няма начин един ученик в ПМГ, пълен отличник по всичко, освен един предмет, да е толкова тъп, че по последния предмет да е двойкаджия.

Описаният в статията учител на мен ми прилича на човек, който си подготвя олимпийците и изобщо не се интересува от другите.

Разбира се, голяма е вероятността да греша, но, все ми се струва, преди Дияна Костова да напише статията, можеше да попита майките какво е предизвикало разправията. Ако проблемът е с едно дете, може и да е в детето. Ако е с няколко, вероятно не е. Просто... Авторката на статията можеше да провери, преди да вземе страна. Лесно е човек веднага да реши да подкрепи онеправдания даскал, нападнат от Бегекокошките - Один ми е свидетел, правил съм го неведнъж, обаче нещата невинаги са чернобели. Не знам как Теодосий Теодосиев преподава, но ако успехът на олимпийците му идва на цената на провала на останалите му ученици, то той просто не е добър учител. Дано да не е така.

Дракон с кисело зеле

Анонимен каза...

и Нешка Робева печелеше олимпиади, но със зверски комунистически изисквания...