Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 15 декември 2015 г.

Аз не вярвам в моралното прераждане, за мен такива чудеса са невъзможни


Продължава моя диалог с разни хора, които са съпричастни към проблема ми, възникнал около решението на Върховния касационен съд, с което аз окончателно спечелих съдебната битка с директорката на ПГЕЕ-Пловдив (която преди година и половина ме уволни по одиозния параграф "не става за учител", "пълна липса на каквито и да било качества", "абсолютен некадърник", "изцяло негоден за системата" и пр.) - предстои възстановяването ми на работа, нейната заповед за уволнение най-сетне беше обезсилена по съдебен ред. Та в тази връзка възникват нови и нови въпроси, по които се налага да се мисли, да се търси истината. Ето откъс от писмо на мой приятел, който се опитва да ми помогне да реша най-разумно възникналия проблем, а по-долу можете да прочетете как аз му отговорих; та той ми пише следното:

... Според мен не е твоя работа да искаш оставката на А. в този момент; не това е в твоите ангажименти като преподавател. Ти си имаш твоя достойна позиция и не трябва да я разводняваш.

Разбира се - това до момента, в който А. ти отвори нова война. Тогава падат задръжките и поемаш изцяло своята гражданска позиция. Но засега не си предизвикан, следователно се дръж като английски джентълмен. Пък кой знае, една такава школа с овладяване на емоциите и олимпийско спокойствие утре може да бъде отлична атестация за нещо различно от провинциален преподавател. Всичко това го казвам съвършено сериозно.

А може и изобщо да не се стигне до такива въпроси за мирното ви съвместно съществуване в ПГЕЕ, като А. направо те възстанови и наново уволни. Ти извоюва голямата победа, сегашните проблеми са бял кахър. Успех!

На което отвърнах ето какво:

... Напълно си прав, може тия мои съмнения и мисли да са съвсем излишни, дето казваш, може като се върна в училището мигновено пак да ме уволнят, а аз, видиш ли, съм се закъхарил как ще съществувам "съвместно и мирно" с другарките?! :-) Голям идиот съм на моменти, това ето и сега се потвърждава!

Но както и да е, понеже съм все пак боец за да предотвратя нова гавра с ново уволнение, с нова моя екзекуция аз вземам известни предпазни мерки, виж това:


Все пак не съм животно, което само ще си сложи врата за ново заколение! "На война като на война", казват французите. А войната между нас не е спирала - въпреки всичките ми опити в тази посока. Безброй пъти предлагах помирение, молих, провокирах към диалог, призовавах, до изнемогване писах прочувствени призиви, които и камъка биха трогнали, нищо: отсреща дочувах само дрънкане на оръжия!

Аз не зная какви ходове са ми приготвили тия, които ме възприемат като "смъртен враг", подлежащ на безжалостен терор, но знам едно: че са ми скроили нови, нечувани номерца. В това съм абсолютно сигурен.

Знаеш ли, аз не вярвам в моралното прераждане, за мен такива чудеса са невъзможни. (Особено пък в безнадежден случай като този.)

Бъди здрав и хубав ден!

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

2 коментара:

Анонимен каза...

Мисля че ти от 6 - 7 години (или колко е там, не знам) кореспонденция с мен, разбра едно нещо:

Колко невелика е BG и колко Австралия и Боже упази Щатите мислят за вас...

Вие в BG изпадате абсолютно в ситуацията на нацистка Германия да си мислите че света, това сте вие...

Тука по островите из Тихия океан има един немски кораб, стои си на скалите ръждясал, реликва на мечтите на селянина австрийски Хитлер, ако искаш мога да ти го намеря, не знам на кой остров беше...

Тия лилипути германски селяндури решили, че ще завладяват света, моля ви се...

Ама света е много голям и има рит за тъпанарите, ОК?...

------------

Айде, разбирам за Германия, голяма сила...

Но никак не разбирам къде въшливия бае Ганя се слага - è това ме убива тотално...

Ако четеш бълхарска преса е изумително - те смятат че са НЯКОЙ на таa планета, ужъст...

Кошмар (френска дума, а що не сте взели турската, да ви се чуди човек, кат немате свои)...

Те руснаците 1878 се опитаха да ви направят хора, ама неуспешно...

Не народ а мърша, моля ви се казал депутат Пет Славей, избран от мършата??...

Бе болни Балкани, кво да ти разправям...

А. от Австралия

Анонимен каза...

Аз между другото съм уважаван тука, защото работя много и ефективно, а пазарното стопанство (поне тука, in “Australia” не е улаво както при вас и не изпуска хора като мен...

Но то така е и в Бангладеш, нали?... И при вас е така, ако не беше всичко безкрайно изкривено от промитото население, което вярват като идиоти в космодиск...

Още една BG реклама ме уби напоследък - Джони Уокър: Забавлявай се и така ще стигнеш далече...

Пуяците решили, че така се стигало далече, ха-ха...

Айде да те върна на Запад ОК? Работете и така ще стигнете далече...

Всеки западняк ще се изсмее немедленно на малоумната ви реклама, откраднала Джони Уокър за бълхарски детински цели, ОК?... Но това е BG, нима не го казах 1000 пъти - детско царство на умствено незрели индивиди, осакатени от комунизма и не моат да разберат на кой свет са вече скоро 27 години...

А нима не ви казах, че са нужни поне 100 години за да станете хора?

-----------------------------------

Най-странното за мен е че Русия, двигателя на комунизма, се оправя по-добре от вас... Те някакси имат интелект, a y бълхарски завистливи селянчета, стрелящи с черешово топче, интелект нема...

Предполагам, че ти като ирационален бълхарин ще ми се обидиш за всичките теа неща, но моля те - аз говоря за истината, а не да обиждам некакъв си учител, ОК?...

Дано ме разбереш - че в BG се обиждат постоянно кат маймуни, те мислят че така показват сила ли, що ли, те си знаят, робските гноми...


А. от Австралия