Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 27 януари 2016 г.

Епичната образователна реформа буди вече само смях - и поражда свръхпатриотични лигавщини!



Горките дечица!


Бутафория в пет действия по реформата на учебните планове

Първо действие

Сградата на МОН. Отпред седи по турски популярен водещ на сутрешен блок с плакат "Да оставим българската литература, за да има повече българска литература, а не по-малко". Виждаме го как се опитва да седне по български, но не му се получава и накрая се отказва и отново сяда по турски.

До него представители на "независими" онлайн медии обсъждат любимото си стихотворение от 7-ми клас и плачат за изгубените си младини. От прозореца на

Министерството се подава глава и се провиква:

- А Вапцаров искате лииии?

Отдолу се чуват разнопосочни отговори, подвиквания и няколко псувни. Главата от прозореца сърдито коментира "Ама така тая програма 7-ма година вече я пишем" и прозорецът се затръшва.

Второ действие

Кабинетът на Министъра. Двайсет човека говорят едновременно, тичат в кръг, тюхкат се. Министърът попива чело с кърпа. Някой предлага да се включи в програмата Гео Милев. Трима скачат възмутено, някой се провиква "Набутайте го в 3-ти клас!!!". Влиза секретарката и обявява, че Гео Милев се изучава вече в 8-ми и 11-ти клас - веднъж по география и веднъж в СИП-а по оперно пеене. Всички въздъхват облекчено и продължават по списък със следващия с буква "М" – Мунчо!

Трето действие

Пред Министерството излиза портиер. Обявява, че е упълномощен да разясни програмата на гражданите. Вади табло с разпределението на "Лудогорец", където всеки играч е заменен с български класик.

С показалка сочи различните автори и обяснява кога и откъде ще се включат. Гласът му издава вълнение и в хода на разясненията патосът нараства:

"При схема 3-4-2 Иван Вазов атакува отляво в 4-ти клас, в самото зараждане на атаката. Елин Пелин е изтеглен назад в 8-ми клас и е приравнен до офанзивен халф. Ботев ще се включи не в три, а в две атаки по крилото, подкрепян от Славейков в най-късния етап на нападението."

- Ама Петко или Пенчо? – чува се глас на млада репортерка.

Портиерът-коментатор е объркан, но се овладява и ловко отклонява вниманието - "Предвижда се и няколко чуждестранни играчи да се включат в отбраната на министерската врата - Дефо с №6 и Екзюпери с №5, и двамата от втори срок на 6-ти клас."

В ъгъла на схемата се мъдрят имената на Георги Марков, Ани Илков и други "противоречиви автори" и всички се досещат, че те ще "търкат скамейката" за вечни времена.

За да парира надигащите се в тълпата въпроси, портиерът прибавя към обяснението две основни уравнения от квантовата физика, няколко латински фрази и накрая прави едно храбро салто в името на спорта.

Четвърто действие

Всички присъстващи журналисти са отегчени и объркани, с изключение популярен спортен коментатор, който единствен успява да схване какво иска да каже представителят на Министерството.

Започват да се събират граждани, които традиционно също нищо не разбират. Доцент по физика се опитва да обясни на няколко човека, че Ботев ще е навсякъде и никъде едновременно и това е съвременният подход на науката. Портиерът кима утвърдително. Гражданите са още по-объркани. Някой се провиква "Шок и ужас! Вадят Ботев, слагат на негово място брой на "Паралели" от 1984-та. "

Пето действие

В подножието на Петата колона вече са обсъдили детайлите на реформата в българското образование и изпращат комюнике до "независимите" новинарски сайтове с пожелателни препоръки как да се тълкува всичко това. Следва лавина от "Шок и ужас!!!" новини по родните медии.

Министерството се опитва да разясни на гражданите за пореден път какво иска да прави, този път посредством графична схема за отопление на сграда с котле, като котлето символизира огъня на просвещението.

Гражданите не могат да разберат дали баба Илийца ще се изучава, спорят. В опит да овладеят ситуацията, от Министерството уверяват гражданите, че всички произведения на авторите Баба Илийца, Баба Тонка и баба Ванга ще бъдат включени в обща част, наречена "бабини деветини" – естествено, предвидена за девети клас.

Онлайн журналистите реват "Но тогава вече ще е много късно!!!"

Епилог

Популярният водещ на сутрешен блок лежи по корем, тип "там на Балкана" и зове духа на Караджата. Вече е дал всичко от себе си за България. Идват самодиви във вид на хигиенистки от Столична община и го отнасят.

Завеса

Кратък мой коментар във Фейсбук: Епичната образователна реформа буди вече само смях - и поражда свръхпатриотични лигавщини! Станахме за смях и за гаргите! Нека, дано в тази обстановка все повече хора осъзнаят простичките истини, към които следва да върнем омаломощялото от толкова бюрократични гаври българско образование. Горките дечица, някой от всевластните богове в МОН ще се смили ли над тях?

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

5 коментара:

Анонимен каза...

Имате предвид, че свободата на учителите е това, което постоянно се отнема?

Rumen Petrov

Ангел Грънчаров каза...

Точно това имам предвид. А пък за свободен избор на учещите никой даже и не се досеща а каже нещичко, а то е толкова близко до акъла - естествено, че интересът на учещия и неговите потребности ще е определящото, ще е водещото!

Анонимен каза...

Едното не е ли свързано с другото?

Rumen Petrov

Ангел Грънчаров каза...

Двете страни не само че са свързани, но и следва да си партнират с оглед постигането на длъжния ефект. Стига да не им се меси вездесъщият всевластен образователен чиновник от МОН, който се държи като слон в стъкларски магазин - и всичко съсипва...

Анонимен каза...

Интересни мисли на една жена: http://www.crossroadbg.com/mila-iovovich.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+crossroadbg+%28RSS+-+%D0%A2%D0%B2%D0%BE%D1%8F+%D0%BA%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%29