Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 25 март 2016 г.

Предлагам интересна по моето възприятие анкета, в която се съдържат заложени няколко хубави инициативи



Хрумна ми тази сутрин и седнах, та написах следния вариант за провеждане на една анкета с интересни въпроси първоначално с моите ученици, с учениците, на които аз преподавам, пък след това, евентуално, и с учениците в цялото училище; ето първоначалния вариант на подготвената току-що анкета:

АНКЕТА

Моля отговорете на следните въпроси, свързани с Вашата оценка на ситуацията, в която се намира обучението Ви по философия (гражданско образование); оградете с кръгче правилния според вас отговор:

1. Как се чувствате в часовете по философия (гражданско образование)?

а.) Умирам от скука, тъпо ми е
б.) Приятно ми е, часовете са сравнително интересни и приятни
в.) Средна работа, нищо особено, както обикновено

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

2. Ако трябва да сравните начина, по който протичаха часовете по тия предмети през първия срок (при другия преподавател) и сега, при сегашния Ви преподавател, кой от двата начина повече Ви допада:

а.) През първия срок беше по-добре
б.) Сега е по-добре
в.) Все същото е, не забелязвам съществена разлика

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

3. Вашите резултати (оценки) сега са по-високи или са по-ниски?

а.) По-ниски са
б.) По-високи са
в.) Все същите са

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

4. Кой от прилаганите подходи Вие лично приемате за по-правилен, по-добър, по-верен, има се предвид това, че сега всеки ученик сам решава кога да се изяви, т.е. изпитването "по нежелание" отпадна:

а.) Правилно е учителят да изпитва, аз не съм съгласен ученикът сам да решава кога да се изяви
б.) Смятам, че е правилно ученикът сам свободно да решава кога да се изяви, кога да бъде изпитан
в.) За мен тия неща са без значение, все ми е едно как да бъде.

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

5. Така наречената "точкова система" е пълна глупост:

а.) Съгласен съм, така е, пълна глупост е
б.) Не съм съгласен, изобщо не е глупост
в.) Все ми е тая, за мен това не е важно

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

6. Има ли опасност заради въведените новости и промени в класа да настъпи анархия и пълна безотговорност на учениците?

а.) Ами че анархията вече настъпи, никой не учи, никой от нищо не се страхува, в часовете цари безредие, нищо не научаваме!
б.) Не е истина, че в часовете има пълно безредие, аз лично харесвам това да правим свободни дискусии по темите, всеки да казва каквото мисли без натиск и принуда
в.) Предпочитам да има ред, налаган по принуда от преподавателя, така както е в момента съвсем не ми харесва!

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

7. Вие лично привърженик ли сте на реда, налаган по силов път, чрез постоянен натиск от страна на учителя?

а.) Да, привърженик съм на реда и да дисциплината, налагана от учителя
б.) Не, за предпочитане е ред, който възниква по естествен начин - когато учениците привикнат сами да контролират поведението си, всеки сам без принуда да пази прилично поведение защото се е убедил, че така е по-добре и за него самия, и за класа
в.) Аз пък харесвам да има анархия, шоу и лудница, не обичам изобщо реда!

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

8. Трябва ли според Вас да се проведат общоучилищни дебати по най-важните въпроси като въвеждане на нови, съвременни подходи в обучението, как по нов начин да се организира реда и дисциплината, какви са добрите, истински съвременните отношения между учители и ученици и пр.?

а.) Да, аз смятам, че такива дебати са необходими и то непременно с най-широко участие на учениците (и родителите)
б.) Не, няма нужда от такива дебати, сега положението във всички отношения в училището ни е съвсем задоволително, няма нужда от никакви промени
в.) Нямам отношение към този въпрос, безразлично ми е какво ще бъде

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

9. Вие лично бихте ли се включил да работите по обявения вече "Проект за непосредствена и практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ на отношенията в нашата училищна общност", който беше предложен от преподавателя по философия А.Грънчаров?

а.) Да, звучи ми интересно тази възможност, бих желал да получа повече информация за този проект и евентуално бих се включил в него
б.) Не, нямам никакво време да се занимавам с допълнителни неща, претоварен съм с учене така, че за нищо друго просто нямам време
в.) Не ме интересуват тия неща, не ги разбирам и не искам и да ги разбера, пас съм по тях

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

10. Нашето училище от много години си няма патрон, преди е било "ТЕТ-Ленин" (и много хора още продължават да го наричат така), други го наричат просто "електротехникума", но никой човек не го нарича както е официалното му наименование просто "ПГЕЕ"; трябва ли според Вас да се проведе една демократична процедура с участието на всички (ученици, учители, родители), в резултат на която да се определи нов патрон на нашето училище?

а.) Да, смятам твърдо, че трябва да проведем такава процедура и да си определим сами патрон на училището!
б.) Не, смятам, че без патрон на училището, както е сега, е по-добре.
в.) Този въпрос изобщо не ме интересува, той е незначителен, безсмислено е да мислим даже за това.

Ако искате да кажете нещо важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

11. Има предложения за патрон на училището, направени преди време, на Вас лично кое от тях най-много Ви харесва или смятате за най-подходящо?

а.) Стив Джобс
б.) Академик Емил Джаков
в.) Академик Георги Наджаков
г.) Никола Тесла
д.) Инженер Жак Асса

Ако искате да кажете нещо друго и важно в отговор на този въпрос в свободна форма, можете да го направите ето тук: ...

12. Вие лично досега защо не сте посетил нито веднъж сбирка на ДИСКУСИОННИЯ КЛУБ?

а.) Не знаех, че такъв съществува, не зная кога се събира, иначе ако знаех бих го посещавал когато мога и когато темата ме заинтересува
б.) Не ме интересуват такива неща
в.) Просто нямам време за излишни ангажименти

ЗАБЕЛЕЖКА: На основата на тази анкета ще предложа да се подготви анкета, която да бъде проведена във всички класове в училището. Сега-засега ще я проведа само в класовете, на които преподавам аз, затова съм включил и въпроси, които са свързани с протичането на часовете по философия и гражданско образование, които аз водя от януари насам. Интересно ми е доколко идеята за провеждането на една такава анкета ще бъде възприета, вълнува ме как ръководството ще реагира по този повод. Държа да отбележа, че на всички досегашни мои съвсем официални предложения ръководството до този момент не е реагирало никак, т.е. реагирало е с пълно мълчание. Реагирало е с оглушително красноречиво мълчание...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

1 коментар:

Анонимен каза...

AIG, vie ste pederast...

A. in Australia