понеделник, 24 октомври 2016 г.

Нова моя жалба по повод неотслабващия административен терор в ПГЕЕ-Пловдив



Удоволствията, които луксът доставя, не биха могли да се сравнят с насладата, която човек изпитва при мисълта, че всеки ден става все по-добър и със своя пример и усилие помага и на други да станат по-добри.

(Сократ)

Налага се, няма как, да напиша една нова жалба до РУО-Пловдив - във връзка с така и така сложилата се тежка ситуация в ПГЕЕ-Пловдив; ето какво написах току-що и го изпратих на съответните длъжностни лица и институции:

До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТ на ПГЕЕ-Пловдив

ЖАЛБА (под формата на отворено писмо)

от Ангел Иванов Грънчаров, учител по философия и гражданско образование в ПГЕЕ-Пловдив

Уважаема госпожо Киркова,
Уважаеми дами и господа членове на Съвета, колеги,

На 20 октомври, четвъртък, замистник-директорката г-жа Атанаска Милева (изпълняваща в този ден и длъжността "директор"), заместник-директорката по учебната част инж. Камелия Стоянова и педагогическият съветник на училището г-н Илия Маринчешки без никакво предупреждение от тяхна страна дойдоха на посещение в часа ми по философия с XI Б клас, влязоха в час след като часът вече беше започнал. Както и да е, оказа се, по тяхното разбиране и преценка можела да влизат в час когато си искат, аз не подкрепям едно такова разбиране, то е твърде уязвимо от всякаква, а най-вече от психологическа и от нравствена също така гледна точка.

След като часът премина те счетоха за нужно да дадат на учениците анкета, с въпросника на която не пожелаха да ме запознаят. (След дълго настояване от моя страна ми бяха прочетени някои от въпросите в тази толкова тайнствена анкета, но аз не съм я видял, не зная дали това са всичките въпроси или те ми бяха прочетени изберателно.) По време на т.н. "конфериране" на случилото се в часа и тримата, и г-жа Милева, и инж. К.Стоянова най-вече, и г-н Маринчешки си позволиха да ми говорят с твърде обиден, нарушаващ човешкото и професионалното ми достойнство тон, позволиха си да ми отправят нападки, имащи и личностен характер, от рода на това, че "моралът ми не бил на длъжното ниво", не съм бил умеел да преподавам "правилно", бил съм еди-какъв си и прочие, т.е. все неща, издаващи несъмненото обстоятелство, че те и тримата не си бяха дали труда да се запознаят с особеностите, спецификата на предмета, по който преподавам, по който водя обучението на учениците, хал-хабер си нямаха от моята оригинална преподавателска технология, от подхода ми, към който се предържам не от вчера, а от години (като капак на всичко тия всичките неща съм ги обяснил пределно ясно в моите книги, те личат и от учебните помагала, които съм изготвил за да помогна на учениците си, ала ето, проверяващите ме се оказа, че са напълно неподготвени в тази толкова важна посока). От думите им излиза, че те продължават безрезервно да се придържат към печално известната теза на г-жа Анастасова, директор на училището, а именно, че "толкова неправилно мислещият субект Грънчаров", видите ли, "показва пълна липса на каквито и да било качества да бъде учител", той, следователно, е "абсолютен некадърник", който очевидно е по-зле в преподаването на философия от първия случайно срещнат на улицата човек, ерго, той е "изцяло негоден за системата", поради което неговото стоене на длъжността учител по философия е крещяща природна аномалия, която трябва мигновено да бъде поправена чрез изгонването на въпросния субект от нашето училище. Да, точно такова едно отношение прозира в начина, по който и трите длъжностни лица, мои колеги, си позволиха да разговарят с мен, аз такава арогантна неколегиалност, признавам си, наистина досега не бях срещал в живота си. Ала ето, имах късмета отново да я срещна, да я изпитам на гърба си. Разбира се, наложи ми се да се опитам да вляза в някакъв диалог с тъй безкомпромисно строгите началства, но сами разбирате, че на тази основа, при пълното пренебрежение на другата страна, от страната на проверяващите, смислен диалог или дебат изобщо не може да се зароди или да се води.

Аз смятам, че при така и така създалото се крайно тежко положение е необходимо, примерно, занапред проверяващите ме да бъдат все пак задължени да се запознаят поне с най-основните тенденции в модерното преподаване на философия, та да не им се налага занапред да правят такива оценки - и да се излагат чак толкова. Готов съм с каквото мога да им помогна за да наваксат пропуска си, ето, на тяхно разположение са моите книги, в които най-детайлно разгръщам своята философия и стратегия за коренна промяна в образователната област на България, по моето разбиране именно философията и философите трябва да бъдат нещо като "локомотив на промените" и на реформата. Та значи готов съм с каквото мога да спомогна за бъдещета работа в тази посока, а именно в гимназията ни да се зароди едно наистина открито към промените и новостите съзнание, включващо ценностите на толерантността, на демократизма, на свободолюбието, на зачитането на личното достойнство на всеки един човек, независимо дали той е учител (в това число и по философия), дали е ученик, дали е някакво началство и прочие.

Моля да предприемете някакви мерки, в предела на компетентността и пълномощията Ви, за да бъде някак възпрян и озаптен продължаващия, както сами се убеждавате, административен произвол, терор и тормоз спрямо личности като мен, които не се вместват в твърде бедната представа за "добър учител", която е така широко разпространена в управляващия административен персонал на ПГЕЕ-Пловдив. Моля да се намесите решително, та толкова тежката психологическа и нравствена обстановка в нашето училище, която именно прави такива ексцесии възможни, да почне да се променя към добро. Длъжен съм да Ви уведомя, уважаема госпожо Киркова, че всекидневният натиск и стрес, който съм принуден да понасям, още повече влошават моето здраве, аз съм инвалидизиран с тежко сърдечно заболяване, но това изобщо не вълнува, очевидно, въпросните администратори, което е много жалко, да, длъжен съм чрез Вас да им кажа, че е крайно време да осъзнаят, че такъв един безчовечен подход в наше време не се допуска даже вече и спрямо животни, а какво пък остава за едно човешко същество като мен.

Надявам се този мой сигнал да стигне някога и до членовете на ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТ, досега всички мои доклади и жалби, които съм адресирал до ПС, упорито са крити от него от уважаемата госпожа Директорка.

24 октомври 2016 г.
Пловдив С УВАЖЕНИЕ: (подпис)

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

5 коментара:

Анонимен каза...

Ти какво очакващ ? Червен килим, цветя и рози ? Уважавай дирекоторките си ! Женски пол --до Министерството !А и името ЦЕЦКА е много силно бе Ангеле , питай 6-то чувство , ЕК , 23.30 часа .Нищо не можеш да направиш .

Анонимен каза...

Ако е трябвало да поискат съгласието ти за посещение на урок (както беше навремето и то преди началото на часа!), защо си ги допуснал??!! Все пак си има правила за такива проверки и ти като учител с голям стаж би трябвало да поискаш да бъдат спазвани. Сега те тримата ще твърдят каквото им е изгодно, а ти си сам с твоите твърдения. И какво стана с констатацията на РИО за неправилни действия от страна на директорката ти по повод анкети с учениците?

Radomir Parpulov

Ангел Грънчаров каза...

Нищо не стана. Ни вопъл, ни стон... даже още не са ми предоставени нито въпросника, нито резултатите от анкетите (въпреки обещанието от РИО за такова предоставяне). Продължавам да настоявам да получа тази информация, но ефект няма...

Анонимен каза...

Какво стана с гимназията в Костенец? Ако имаш писмен отговор от РИО, с който се ангажират и не го изпълняват, има и министерство. Пък и намери някой депутат да направи запитване в Парламента. Това ще ги стресне значително. Хванеш ли се на хорото се рипа!

Radomir Parpulov

Ангел Грънчаров каза...

В Костенец нищо не стана, стана каквото се очакваше, взеха си местен кадър, на мен ми се обадиха и любезно ми казаха, че съжаляват, че не могат да ме вземат, понеже си взели млад специалист, местен човек, искат да дадат път на младите и прочие. А това за ангажиране на депутат за запитване до Министъра е вече чудесна идея, благодаря ти за нея! Ще се възползвам непременно.

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ