Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 14 февруари 2017 г.

Предложение на Райчо Радев, адресирано до чиновник от МОН и до директорката на ПГЕЕ-Пловдив



Това предложение е дадено като коментар под публикацията със заглавие Когато едно общество допуска убиването на философите си, то по този начин прави нужното безразличието да задуши накрая и самото него..., публикувам го отделно, разбира се, добре съзнавам, че съответните ръководни фактори няма да му обърнат никакво внимание, но все пак нека да проверим докъде се простира упорството им:

ДА СЕ УТВЪРДИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛНА (ИНОВАТИВНА) РАБОТА НА АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ

И за слепците става ясно, че Ангел реализира иновативни методи на обучение по философия. В "иновативният" нов закон за образованието може да се намери начин за индивидуална иновативна дейност на учителя. Ще бъде трудно защото стандартът за иновациите е направен по мярката на бюрократите от МОН, но не е невъзможно. Необходимо е малко усилие за да се преодолее "прокрустовото легло" на нормативната база в образованието.

Обръщам се специално към Лазар Додев от МОН, който е и един от авторите на този стандарт, както и към директорката на ПГЕЕ-ПЛОВДИВ, защото това (в известна степен) би нормализирало отношенията и ситуацията в училището. Надявам се, че ще признаете следното: Ангел Грънчаров е един от най-активните учители по философия в България. Дайте му възможност за творческа реализация в преподавателската си работа, която му позволява и ще се обоснове от нормативната база.

От това ще спечелим всички радетели за подобряване на образованието и най-вече учениците.

Райчо Радев, пенсиониран директор на училище, учител по философия

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

2 коментара:

Анонимен каза...

Според предложението на Райчо Радев искаме да продължим:

Смятаме че описанието на един твой урок, по-голямата част от хората ще разберат какво е иновативното. Второ - ако публикуваш най-хубавите части от ръководството ти, може и МОН да разбере какво трябва да се прави!

Да се надяваме, че и ръководството на ПГЕЕ също да разбере какво точно е иновативност.

А внедряването на иновативността ще повдигне авторитета на самия учител, а и на УЧИЛИЩЕТО!

ПОНЕ ТАКА Е БИЛО ПРИ ПРЕДИШНИТЕ РЪКОВОДСТВА НА ТЕТ-а, т.е ПГЕЕ.

Що не престанат с тези гимназии?

Винаги Дон Кихот е спасявал света!

Хвърчащите хора - Валери Петров

Те не идат от Космоса, те родени са тук,
но сърцата им просто са по-кристални от звук,
и виж, ето ги - литват над балкони с пране,
над калта, над сгурията в двора
и добре, че се срещат единици поне
от рода на хвърчащите хора.
А ний бутаме някакси и жени ни влекат,
а ний пием коняка си в битов някакъв кът
и говорим за глупости, важно вирейки нос
или с израз на мъдра умора
и изобщо - стараем се да не става въпрос
за рода на хвърчащите хора.
И е верно, че те не са от реалния свят,
не се срещат на тениса, нямат собствен 'Фиат'.
Но защо ли тогава нещо тук ни боли,
щом ги видим да литват в простора -
да не би да ни спомнят, че и ний сме били
от рода на хвърчащите хора?

Пущаме ти това стихче от Валери Петров, защото много пасва на ситуацията.

ВиЖ

Анонимен каза...

Ние, малките хора, които гледат отдолу хвърчащите, се разделяме, очевидно, на три вида - тези, които не могат да летят, но се възхищават на летежа, тези ,които не могат да летят и много, ама много завиждат на летежа и разбира се, всячески се опитват да го спрат. и трети вид - много много малък брой у които поривът за летеж се пробужда и се устремяват да следват летящите хора...

Всеки от тези отдолу може сам да се определи към кои се стреми. Ръководството на ПГЕЕ естествено се е определило. Вместо да се стреми да се възползва и то от летежа и да повиши авторитета си като иновативно, реже "крила", но не се усеща, че реже бавно, бавно клона, на който е "кацнало"! Твърде много ръководителите от МОН оставиха тази агония на едно училище, унищожавано от едно ръководство!

Отдавна се тръби, че благодарение на подобни ръководства, не едно и две училища са унищожени. Не е само ПГЕЕ-Пловдив. И в това се очертаваше досегашната линия на Министерството.


Иванка Топалова-Асса (Написаното в горния коментар пак е от нас, Ваня и Жак)