Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ провеждаме следните курсове: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо учим? (Заключителна част) ФИЛОСОФИЯ: М...

събота, 4 март 2017 г.

Реакции на граждани по повод на скандалните истории в ПГЕЕ-Пловдив, илюстриращи красноречиво толкова плачевната ситуация в българското училище изобщо



По повод публикацията от вчера (виж Ма моля Ви се, опитайте поне малко да осмислите тъй коварната ситуация, в която сама се навряхте, многоуважаема госпожо директорке?!), от заглавието личи, че тя е от поредицата от есета, отразяващи моите борби за непосредствена и практическа реална демократизация на отношенията в нашата училищна общност (тази на ПГЕЕ-Пловдив, училището, в което работя като учител по философия), та за тази именно публикация има доста отзиви и в блога, и във Фейсбук; те са по повод на това, че ТЕЛК дава на директорката карт-бланш за моето ново уволнение; ето тук няколко коментара, които заслужават по-специално внимание, на тяхна основа аз след това ще разсъждавам върху така създалата се ситуация:

Иванка Топалова каза: Указанията, или мотивите на ТЕЛК показват, че ТЕЛК е институция, защитаваща онези, които са готови да направят България гол терен за нашествениците отвън. Да унищожат качествените хора в България. И в крайна сметка защо е този член за защитата - след като така леко всеки, който поиска, може да го пренебрегне!

Gergana Dzivkova каза: Малко по-горе пише: ,,противопоказания - тежък физически труд и психическо напрежение". Откога уволнението не носи психическо напрежение? Кои са подписалите лекари - и аут от ТЕЛК! Тяхната работа е да установят неработоспособност, а не да дават подобни становища. Знаят ли защо им се плаща или са пожизнено назначени за да дават телкове на неработещи българи с частни фирми и на цигани!

Иванка Топалова каза: Всички сегашни кандидати за депутати поставят като основен приоритет ОБРАЗОВАНИЕТО!

Защо това е така – всички вече и даже най-непрозорливите, отчитат че българското образование е стигнало до там, че 40% от народа ни се оказва неграмотен, а повечето от тези които все пак могат да четат – не разбират прочетеното.

За да се повиши нивото на образованието, според нашия жизнен опит, трябва да се започне с РЯЗКО повишаване престижа на учителите. Това не може да се постигне без да се поддържа необходимата за учебния процес дисциплина. Задължението за поддържане на дисциплината има освен учителя, и ръководството на училището и изобщо на образованието.

Къде в крайна сметка остава възпитанието! Възпитанието в поведение, ценности, поведение по време на образователния процес. За отговорност към останалите съученици, които искат да научат нещо. Изобщо неща, които през тези 28 години се изгубиха, тъй като кой знае защо се приписваха не като основа на образователния процес, а на „някаква комунистическа идеология“.

Към това се прибавят и делегираните бюджети, които изискват запазване на ученическия състав при всички случаи. Те не позволяват да се вземат мерки за дисциплината, дори когато се пречи на учителя да организира образователния процес в часа.

От друга страна – всяко новаторство плаши ръководството, защото то повдига нивото на образованието в даден клас и при липса на дисциплинарни мерки изоставащите ще направят всичко възможно да попречат, а не да настигнат напредващите. Очевидно е, че да рушиш е много по-лесно, отколкото да съградиш. Това е участта на новатор от типа на философа Ангел Грънчаров днес. Останалите учители, виждайки неговата участ, ще се отказват от всякакви опити да повдигат нивото си и оттам и нивото на обучението.
Е точно в това ние виждаме ролята на ръководствата, като закрилник на новаторството , а не да става основната му пречка. Погледнато отстрани унищожаването на новаторството явно е линия, щом и ръководителите от РУО и МОН се стремят да опазят тази линия, макар че се скриват зад големи думи „ОСНОВНИЯТ НИ ПРИОРИТЕТ Е ОБРАЗОВАНИЕТО“!.

Radomir Parpulov каза: Така е - съдът действа бавно. Ако и едната страна "шиканира" (означава "злоупотреба с права") делата се точат с години. Но тук има един въпрос за специалистите - може ли ТЕЛК да тълкува закона, каквото той прави в заключението си? Ако - не, то неговото решение отпада и делата ще се гледат бързо и безпроблемно. защото е нарушен чл. 333 т.3. Добре е да се провери и тук: Какво представлява закрила по чл.333 от Кодекса на труда?.

Maria Vassileva каза: Навързана като черва администрация - това е България сега! Директори,Инспекторати,Министерства,ТЕЛКове и цяла плеяда, всичките многобройни връзкари, любители на " устройване по втория начин", мързеливци, тарикати и прочие, ала бала, тинтири- минтири, както казва Ангел... И ето го изтерзан, българина, в плен на служители, администратори, чиновници, които нищо не произвеждат и се хранят с човешка кръв! Как прекарват работното си време? С хороскопи,баене, телефонни разговорчета за устройване на някой от " нашите", намигване, подмятане, даване и вземане на пликчета, създаване компроматчета, обсъждане хитри ходове, начини за отстраняване, изнудване, психически тормоз, съсипване, побъркване, пращаме в лудница на всички, които не искат да си свалят шапката, щом ги видят, отварят уста да търсят някви си човешки права, абе общо казано застрашават по някакъв начин спокойствието и благополучието на администратурата!

Действаш под команда,изпълняваш, козируваш, рапортуваш, траеш си -тва се иска от всички останали извън този командващ всички сфери на живота ни кръг. Иначе оцеляване няма. Сатана облякъл костюм, сложил бяла якичка и вратовръзка и се разпорежда в света!

Dimitar Kolev каза: "... направих много за да й помогна да се отърси от заблудата си..." Явно правиш го по сложен начин! Направи го по-просто, по комунистически - и ще те разбере!

Така. Коментиращите са почти всичките учители в пенсия, някои от тях - като Радомир Парпулов и Иванка Топалова - са работили в ПГЕЕ-Пловдив, мнозина още го наричат ТЕТ-ЛЕНИН. (Госпожа Топалова пък е съпруга на Жак Асса, доайена на ПГЕЕ-Пловдив, човека, който е работил през цялата история на съществуването на това знаменито училище, той беше изпратен в пенсия през 2010 г. от същата директорка, която сега се чуди как да се разправи с мен. Прочее, вече не се чуди как да го стори. Измислила го е. Не чувства неудобства "да настъпи мотиката" още веднъж. Да, обаче когато в историята нещата се повтарят вторият път придобиват характера на фарс.


Gergana Dzivkova каза: Започва се. Прокуратурата - същата като МОН и ТЕЛК. Директорката е наясно, че съдебното дело ще се точи 4-5 години и през това време ще си дерибейства безнаказано. Съдебните разходи ще си ги плаща с парите от бюджета, а ти като безработен ще ги вадиш от празния си джоб. А ТЕЛК -това ли е тяхната работа?! Та те си плюят на решението - как така с ТЕЛК, с много заболявания, а няма да ти се отрази на здравето?! Не си ли дават сметка, че здравето на учителя се съсипва от стрес и напрегната работа с много отговорности?! Това е днешна България, за съжаление - на върха е елит от нагли простаци. За това и директорите ни са такива, и служителите на МОН, и лекарите от ТЕЛК. Дано намериш свестен адвокат. Успех!

Ангел Грънчаров каза: Миналото съдебно дело (и на трите инстанции) продължи година и 7 месеца, на осмия месец влезе в сила присъдата и със съдебно решение вече бях отново в училището. Ще ми се наложи да си водя делото сам - или със служебен адвокат, понеже се разорих от воденето на съдебни дела с тази директорка, задлъжнях страшно много. Но какво да се прави, такъв е животът у нас за ония, които не си мълчим и се опитваме да живеем свободно, достойно и човешки... всяко нещо си има своята цена!

Gergana Dzivkova каза: И МОН и ТЕЛК-всички в кюпа! Не съм си и помислила да мълча - мълчат жалките, тези, които не могат да работят качествено и ги е страх от директора. Моята даже не ми плаща Втори клас квалификация през отпуска и болнични (сигурно защото тя няма такава квалификация), а иначе ежемесечно плаща 200 лева за служебни телефони - сякаш от чужбина ме управлява.

Анонимен каза: Ако ви уволняват, значи има причини за това. Няма как всеки хахо да бъде търпян на работа, нали така?

Още една публикация от вчера (виж Бюрократичните шамани от МОН без никаква морална скрупул застанаха зад административния терор на войнствената директорка на ПГЕЕ-Пловдив!) е предизвикала интересни и поучителни коментари, ето ги и тях:

Gergana Dzivkova каза: Ако МОН няма отношение към трудово-правните въпроси между директор и учител, защо не прехвърлят училищата като частни фирми на директорите и да си гледат кефа?! Не е нужно да ги финансират, те директорите да си се оправят, че с държавна пара не става. Ааа,тогава май те стават излишни - всичките!!!

Vanq Todorova каза: Те директорите си правели каквото си поискат и на мен ми го казаха.

Анонимен каза: Писмото е съвсем резонно. Не виждам какво толкова хленчите. Хората ви обясняват съвсем човешки.

Иванка Топалова каза: Парафраза на мисъл на Хенри Кисинджър: Някакви си 90 процента от директорите развалят репутацията на останалите!

Radomir Parpulov каза: Смисълът на горното е , че директорите носят пълна ЛИЧНА отговорност по трудово-правните отношения. Така те трябва да изплащат ЛИЧНО и обезщетенията, присъдени от съда. Това за съжаление не става. Би трябвало при финансовите ревизии да се налагат санкции на тях и на счетоводителите, разрешили изплащане на тези обезщетения от училищния бюджет. В отговор на горното писмо аз бих запитал финансовия контролен орган на министерството за неговото мнение по този казус.

Това пишат, така реагират хората, гражданите, на които случващите се така скандални истории в ПГЕЕ-Пловдив съвсем не са им безразлични - щото те показват по най-красноречив начин ситуацията в българското училище изобщо. Мислех и аз тук да се изкажа във връзка с коментарите на тия всичките хора, но те са пределно убедителни, тъй че се отказвам в момента да пиша за това как аз мисля по случващото се напоследък. Ще пиша, ама отделно. Чао засега, бъдете здрави!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" - т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински - Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

Няма коментари: