Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 2 март 2017 г.

Ако продължим да търпим, да понасяме, да си мълчим, положението в един момент ще стане неудържимо, а анархията – страшна и дори ужасна



Тази сутрин ми се наложи да изпратя до адресатите следния съвсем официален документ със следното съдържание:

До Педагогически съвет на ПГЕЕ-Пловдив
До г-н В.Цанов, класен ръководител на Х Б клас
ЗА СВЕДЕНИЕ: до г-жа И.Киркова, Началник на РУО-Пловдив

ДОКЛАД

От Ангел Иванов Грънчаров, учител по философия в ПГЕЕ-Пловдив

Уважаеми дами и господа членове на Съвета, колеги,
Уважаеми г-н Цанов,

На 28 февруари т.г. двама ученици от Х Б клас си позволиха да нарушат фрапантно Правилника на училището и да се държат по недопустимо грозен начин с преподавателя си по философия, именно с моя милост. Смятам, че тези двама ученика следва да бъдат наказани за провинението си според разпоредбите на същия този Правилник.
Понеже постъпката им така или иначе е израз на нелеката психологическа и нравствена ситуация в нашето училище (преживяващо труден, мъчителен процес на една, както аз предпочитам да я наричам, непосредствена и практическа реална „зорлем-демократизация” на отношенията!), т.е. е израз на необходимия за пълноценното разбиране на инцидента цялостен контекст, си позволявам да изложа своето възприятие и преценка – такива, каквито съм ги изразил в своя дневник (или блог); ето този цитат, който, убеден съм, може много да спомогне за постигането на едно неощетено откъм смисъла си разбиране:

„Понеже наистина нямам време за повече писане да отбележа и този любопитен епизод: знаете, от дълго време аз си позволявам "да дърпам дявола за опашката" като пиша на всеослушание, че само един клас от класовете, на които преподавам, ми е обявил бунт, недоволствайки от моите по-различни методи на преподаване; е, имаше някакви опити и други класове да бъдат присъединени към "антигрънчаровистката" коалиция на "здравите сили", но те не пожънаха очаквания успех; но "здравите сили" продължават да работят в тази посока де, те лесно няма да капитулират. Та вчера въпросните "здрави сили" се опитаха да проведат акция по настройването на цял клас срещу мен като двама ученици от Х Б клас, закъснели порядъчно за час (25 минути!) при моята забележка защо закъсняват си позволиха да се държат крайно обидно за мен, хулигански, нагло, единият от тях даже показа извънредна смелост и си позволи да ме попита... "дали имам проблеми с психичното си здраве", предложих му, щом има такива удивително дълбоки познания в тази сфера, да почне да пита всички учители наред за същото, той се ухили сконфузено, а пък другият допълни "диагнозата" му като обяви, че "психичните проблеми на г-на явно са много тежки", също така заяви, че бил искал да ме заведе на... психолог, покани ме да ида при педагогическия съветник заедно с него, очевидно той възприема този последния за много близък, знам ли, така прозвуча поканата му, прозвуча "Ела да идем при педагогически съветник г-н Маринчешки и ще видиш какво ще ти се случи!", по този повод той даже си позволи да откърти една метална част от парното и започна да я размахва, абе очевидно анархията в нашето училище, сами виждате, напредва, макар че това държание на учениците, предполагам, да си има своето обяснение, не е като да няма.
Толкова и по този пункт, ще направя съответния доклад за държанието на хулиганстващите ученици – щото ми е много интересна реакцията на училищната власт. Ний там установихме очебиен двоен стандарт в поведението на властта, щото, както знаете, вече има цял един клас, на който нищо не се случва – въпреки това, че те хунвенбийстват, иначе казано, обиждат по недопустим начин преподавателя си по философия всеки час и то месеци наред! В същото време за дреболии (за харесване, за лайкване на снимка "с обидно съдържание" за учител, намираща се във фейсбук) сурово бяха наказани много ученици, дори и цял един клас! Но ето, ненаказаният истински сериозен прецедент неизбежно заплашва да се превърне в правило, а това пък води, казахме, до анархия, до пълно беззаконие. Тия неща са прости, но виждате ни се налага често да ги припомняме.”

                Толкова. Аз смятам, че трябва да обсъдим внимателно казуса, който е добър повод да опитаме да изнамерим по-ефикасни начини за възпитателно въздействие върху ония ученици, които, както виждаме, са стигнали дотам в усещането си за пълна безнаказаност, че си позволяват да се държат хулигански, иначе казано, да тероризират не само съучениците си, но дори и някои преподаватели. Това по моето виждане е много съществен проблем, ако и този път отреагираме на него неадекватно (както стана с наказанията за лайкналите онази скандална и забранена страница във Фейсбук!), пораженията за нашия училищен живот и отношения могат да бъдат съвсем пагубни. Нямаме право повече да допускаме такива непростими грешки.
Затова моля учителската колегия да се абстрахира по възможност от „несъмненото обстоятелство”, че тероризираният учител, в случая моя скромна милост, „си е заслужил да го обиждат” и да подходи към осмислянето на инцидента принципно; защото подобни инциденти, по мое мнение, се случват все по-често и с други учители, ала те, за разлика от мен, предпочитат да си замълчат, да не дават гласност на случилото се, защото ръководството, ако кажат нещо, може да ги възприеме че са „слаби учители” щом „не владеят учениците” и прочие, знаете каква е позицията на администрацията по този въпрос.
Аз пък смятам, че ако продължим да търпим, да понасяме, да си мълчим, положението в един момент ще стане неудържимо, а анархията – страшна и дори ужасна. Длъжни сме да надмогнем някои свои недотам премислени и твърде остарели представи за нещата и да почнем да работим съобразно бързо променящите се условия, а най-вече и според призванието и мисията си на отговорни възпитатели на младежта.

2 март 2017 г.
Пловдив

                                                                              С уважение: (подпис)

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" - т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински - Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

8 коментара:

Анонимен каза...

Изводът е че не ставаш за учител толкова е просто това.......

Анонимен каза...

Агресивни хулигани , които от 1-ви клас са на "ти " с ПС- ци . Свиквай с това .

Анонимен каза...

Г-н Грънчаров е спокоен, възпитан, уравновесен, с овладяно професионално поведение и по никакъв начин не би могъл да предизвика агресия. Тук нещата явно имат друга причина за демонстрираната агресия.
Светослав Стойков

Анонимен каза...

Склонен съм, предвид и изхлопалите тук "извод" и агресивно нареждане за "свикване" от коя ли "умница", бедна духовно и страхливо анонимстваща безличност, а с точните думи: от простака на тъй прекрасно разкриващата се и ширеща се в ПГЕЕ - Пловдив тъполандия в прекрасната ни родина и татковина , да се присъединя и да поддържам заключението на г-н Светослав Стойков!Нещо повече. Да го доразвия! Със сериозното предложение до засегнатия добър, благ, свободолюбив и отличен Учител:
Г-н Ангел Грънчаров, та тези хулиганстващи в часа ученици са си просили не учителско-родителско мъмрене и наказание, а полицейско отвеждане с белезници за държането си!Без шега!С преспиване за една нощ в карцера и бързо производство в отговор на деянието си!
Само гдето и, защо ли ми се чини, и дали не греша, че те е много възможно да са деца на прокурори, или на техните началници-бизнесмени...т.е. са от по-висши инстанции и по-високите сфери на република мутроландия!В най-рутинния случай на техни прислугващи, или подчинени...Но не са деца на обикновени и на честни трудови хора!Бих бил силно изненадан, ако е тъй и се лъжа...Те затова се чувстват, тези синчета, без наказуеми - вероятно вече се виждат бъдещи ченгета в мутроландията си! Затова им е толкова широчко около врата и затова са си позволили това хулиганско, просташко-предизвикателно и нагло-недопустимо държане, защото са знаели, че мижитурките от пед съвета ще си замълчат, а съмишлениците и особено съмишленичките :-) на бащите им от същия пед. съвет ще ги покрият, оневинят и ще се противопоставят на решението за тяхното очевидно свръх заслужено наказание! При тези хипотези моят извод е, че ПГЕЕ следва да се нарича не Стив Джобс, а, или "дон карлеоне", или "кръстникът", а в краен случай да си се възроди и да си остане с именцето "тет чичко ленин"!А с що по-лоша би била и иновацията: "тет сталин"?! А, г-жо Анастасова!? :-)

Анонимен каза...

Уф, това е да се увлечеш по избора на имена, дотолкова, че да пропуснеш собственото си светло авторско име под коментара бе, чоджум!..:-) Съм:

2017.03.02г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

pgee plovdiv (pgee_plovdiv@abv.bg)

Вх. № 439/02.03.2017 г.

Анонимен каза...

Здравейте,
Писмото Ви е входирано с № РД-16-4-302/02.03.17г.
Приятен ден!
РУО-Пловдив

Анонимен каза...

Проблем номер 1 :Безнаканост на ученика (новия закон).Номер 2-делегирани бюджети,номер 3-директори ,,феодали"-абсолютна власт за безумно управление и разходване на държавни средства,номер 4-толериране на това поведение от учители непрофесионалисти.Директор,родители и ученици ги манипулират,защото не си вършат работата и се страхуват.Номер 5-ненужна администрация като РУО,МОН и т.н.Мога да изброявам още,но какво от това?!

Обществото толерира безумно поведение на безнаканост,лъжата,наглостта навсякъде около нас-защо училището да е по-различно ?

Gergana Dzivkova