Приятно гледане, приятни размисли!
Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" - т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински - Картаген е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
10 коментара:
Много интересно - откога ДАРЯВАНЕТО НА КНИГИ е станало НЕЗАКОННО?!!! Това само за г-н Грънчаров ли се отнася? Защото по телевизиите непрекъснато призовават за ДАРЕНИЯ - по най-различни причини. А тук дарението е в територията на най-критичната сфера на съвремието ни - ОБРАЗОВАНИЕТО и ВЪЗПИТАНИЕТО.Пак въпросът ми е - СПЕЦИАЛНА ПОРЪЧКА ЛИ ИМА ПОЛИЦИЯТА по отношение на "лицето Грънчаров", както е прието да се отбелязва в техните документи за лица "извън приетите според тях законни постановки"?
Въпросът ми е продиктуван от твърдението на г-н Грънчаров, че му забраняват да държи на масата пред себе си книгите си, дори и да са за представянето му и за подаръци!
Иванка Топалова
Полицаите ми казаха, че понеже в разрешителното не пишело нищо за книги, то на това основание книгите трябвало да бъдат прибрани - в противен случай съм бил нарушавал закона! Аз почнах да се кръстя пред тях като чух тия толкова интересни думи, а учениците, дето бяха наобиколили полицаите, почнаха да им се смеят. Един ученик снимал всичкото това с смартфона си, по причина на което друг полицай тръгнал към него да му вземе устройството и го заплашил, че ще го бие! :-) Ей-такива интересни и вълнуващи неща стават на протеста при нас... а директорките от прозорците горе наблюдават случващото се с нескриван интерес и с угрижени, кой знае защо, лица. Днес установих и осъзнах, че директорката е активирала всичките си връзки в общината да бъда изгонен от мястото на протеста до централния вход по една-единствена причина: защото стоейки там в гладна стачка съм бил създавал некомфортна обстановка за директорите и учителите, които ходят да ядат кебапчета и кюфтета в насрещното близко капанче, стоейки там, аз съм им бил пречил да си ядат с удоволствие кюфтетата! И затова тя е направила нужното да бъда изтласкан от полицията на другия край на оградата, та да могат да си ядат на спокойствие! Представяш ли си колко добра управничка е тази директорка, колко много е загрижена за спокойното нахранване на послушния й подведомствен персонал!!!
И това, моля ви се, се върши от хора с висше образование, на които е поверено обучението и възпитанието на българската младеж !! Това ли са днешните учители, продължители на делото на даскалите бачо Киро, Ботйо Петков, Пенчо Славейков, Христо Ботев, Добри Войников, Панайот Волов, Васил Кунчев - Левски и толкова много други видни личности, учили нашата младеж ?!
Radomir Parpulov
Добър ден, господин Грънчаров! Знам, какво е образованието в бг, знам също, че българите не осъзнават, че образование което не дава възможност за реализация извън държавата не струва. Още по - малко това образование работи в полза на изграждане на ценностна система.напротив - корупцията и връзкарството започват още от там и след това преминават във всички сфери на обществото. Но аз съм подръжник на тезата, че личност се изгражда в семейството!
Николай Пехливанов
Не само в семейството се изгражда личността. Другият фактор е по-голямата общност, обществото в лицето на училището най-напред. Когато в училището работите са поставени на изцяло погрешна основа, се раждат дефектни личности...
После - в университета и на работното място.
Nedelin Boyadjiev
Кой беше казал, че най големия проблем на българското образование са не образованите родители?
Весо Дюлгеров
Весо Дюлгеров Освен че са необразовани, те са и дефектни като личности, сиреч, безлични. Калпавото образование обезличностява личностите...
Веднаж вече казах, че за възпитанието на личност факторите са три: семейство; заобикаляща среда и обществени нагласи; и училище. За съжаление семейството е или презадоволено и не се интересува от възпитанието , или се бори за оцеляване и възпитанието му е последна грижа... Обществените нагласи в момента са консумативни и затова са изключително свързани с печелене на ПАРИ, такава очевидно е заобикалящата среда, което се доказва с повишената агресивност сред подрастващите; на училището, поради най-жестокият бич в последните 10 години – делегираните бюджети, са му отнети възможностите за възпитателно въздействие, а това очевидно се осъзнава от подрастващите. Как тогава може да се изисква от подрастващите да си създават ценностна система, ако няма цялостна качествена промяна и на трите въздействащи фактори ?!!!
Иванка Топалова
След като стана нарицателно "РЪНЪТЪ ПРЪЙ БОРБЪТЪ", защо да не се залегне в съзнанието на съвременното ръководство на ПГЕЕ, че "ХРАНАТА Е БАЗА ЗА ВЪЗПРИЕМАНЕ НА НАУКАТА"! Това изглежда е влязло и това им е останало в подсъзнанието им (дали не е въз основа на личен опит?)
Иванка Топалова
Публикуване на коментар