Известно ли ви е училище, по света и у нас, в което учениците се образоват без принуда или поне без усещане за принуда? Въпросът ми не е риторичен. Ще се радвам да споделите конкретна информация.
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
8 коментара:
В Израел има 7 адлериански училища със държавен статут, не съм проверявала
Финландската образователна система е пример в това, казват, че напоследък падат резултатите на учениците, но това е от мотивацията,когато намираш лесно работа,чак толкоз не ти се чете
Испания прави опити за ранно профилиране, но няма добри практики,стъпва неумело
в Дания е най-добре,студентът пие бира с професора в петък
разликата е тази, че адлерианското училище и финландската система са добри в интеграцията, няма добри и лоши ученици, когато се справи ученикът му се дава по-сложна задача, така ученикът може по-добре от себе си, а не се сравнява с другите ученици, испанското училище още дели учениците на лоши и добри,което пречи на интеграцията, интеграция в дискурса на взаимодействие между учениците,изключвайки ,,различността,,
по принцип принципите на ЮНЕСКО за образование са спазени само от адлерианския образователен модел
Драйкурс прави някакви опити за създаването на образователен модел,по адлеровата индивидуална психология,която не успява тогава, след 100 години ICASSI насочва вниманието ни към Адлер, Адлер знае какво да се направи,но как да се направи адаптацията на индивидуалната психология към образователен модел дължим на професор Лозанов, аз не разбирам защо се страхуваме да учудваме света.
Vanq Todorova
Кажете ако обичате нещо повече за адлерианския образователен подход и модел. За мен това, което казвате, е новост.
Не е доказано. Принудата твърди, че само Принудата може да образова, и не се нуждае от доказателства, защото е Принуда.
Явор Ганчев
Явор Ганчев Да. Принудата просто ни заповядва да приемаме единствеността й - защото всичко различно от Принудата не само е забранено, то и бива ликвидирано в зародиш.
Много ясно съм задала въпроса, Ангел. Питам за конкретни примери за училища. Ако са ти известни, сподели, моля.
Lydia Staikova
Lydia Staikova Училищата са такива, каквито са учителите. Моето училище (пловдивското ПГЕЕ, известно сред народа като ТЕТ-ЛЕНИН) е пример за свободно училище: но само когато там учителствува свободен и свободолюбив учител като мен (когато ме опраскат, свободата от ТЕТ-ЛЕНИН изчезва заедно с мен; като съдът ме върне на работа, слънцето на свободата отново изгрява над славния ТЕТ-ЛЕНИН!). Правилно ли отговорих на въпроси ти - или пак си заслужих дръпване на ухото за това, че не давам оня отговор, който учителката очаква от мен?! :-)
Благодаря за конкретния пример.
Lydia Staikova
Lydia Staikova Моля. За нищо. Мисълта ми е, че училищата ни ще бъдат такива, каквито си ги направим. Ако ние самите, именно учителите (и учениците, и родителите, и гражданите) сме несвободни в мисленето си и в поведението си, как тогава в училищата ни да царува свободата, а не принудата, и не насилието?!
Публикуване на коментар