Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 1 октомври 2017 г.

Училищата ни - и образованието - ще бъдат такива, каквито си ги направим сами



Lydia Staikova: Известно ли ви е училище, по света и у нас, в което учениците се образоват без принуда или поне без усещане за принуда? Въпросът ми не е риторичен. Ще се радвам да споделите конкретна информация.

Ангел Грънчаров: Непринудата означава свобода. Искате да кажете, че не можете да си представите училище, в което да има свобода? :-) Къде пък е доказано, че само принудата може да образова?!

Явор Ганчев: Не е доказано. Принудата твърди, че само Принудата може да образова, и не се нуждае от доказателства, защото е Принуда.

Ангел Грънчаров: Явор Ганчев Да. Принудата просто ни заповядва да приемаме единствеността й - защото всичко различно от Принудата не само е забранено, то и бива ликвидирано в зародиш.

Lydia Staikova: Много ясно съм задала въпроса, Ангел. Питам за конкретни примери за училища. Ако са ти известни, сподели, моля.

Ангел Грънчаров: Lydia Staikova Училищата са такива, каквито са учителите. Моето училище (пловдивското ПГЕЕ, известно сред народа като ТЕТ-ЛЕНИН) е пример за свободно училище: но само когато там учителствува свободен и свободолюбив учител като мен (когато ме опраскат, свободата от ТЕТ-ЛЕНИН изчезва заедно с мен; като съдът ме върне на работа, слънцето на свободата отново изгрява над славния ТЕТ-ЛЕНИН!). Правилно ли отговорих на въпроси ти - или пак си заслужих дръпване на ухото за това, че не давам оня отговор, който учителката очаква от мен?! :-)

Lydia Staikova: Благодаря за конкретния пример.

Ангел Грънчаров: Lydia Staikova Моля. За нищо. Мисълта ми е, че училищата ни ще бъдат такива, каквито си ги направим. Ако ние самите, именно учителите (и учениците, и родителите, и гражданите) сме несвободни в мисленето си и в поведението си, как тогава в училищата ни да царува свободата, а не принудата, и не насилието?!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: