Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 5 ноември 2017 г.

Роди се чудесна идея: в училищната общност на ПГЕЕ да започне работа КРЪГЛА МАСА по проблемите на нейната практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ!


В понеделник, 30 октомври 2017 г., ми се яви или по-скоро се роди Идея и инициатива за едно твърде полезно гражданско действие, може дори да се каже, че това всъщност е идея-инициатива, нещо като "две в едно", така да се рече. Да, но идеите, веднъж родени, имат свойството да растат, да се развиват и да се обогатяват. Аз най-напред изследвах реакциите на ония личности, на които написах писъмце и им предложих да се включат в инициативата ми (знаете, имаше интересни реакции, примерно представената в диалогична форма реакция на един бивш мой ученик, сега адвокат: И кога, ако ми позволите да запитам, възнамерявате все пак да ставате достойни личности и добри граждани на родината си?!). Повечето адресати, естествено, си замълчаха, кой от страх, кой по други, не по-малко... многозначителни причини (зер, наближава времето, в което директорката ще дава тъй дългочаканите парички от диференцираното заплащане, нема да се излагаме сега с некакви си там "граждански акции", та да ни отреже премията?!). Ний вече, уважаеми дами и господа съдебни заседатели вече привикнахме от нищичко да не се удивляваме - щот вече знаем, че в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ всичко е възможно. Да, но ето, в така и така създалата се ситуация се оказа, че идеята ми почна да нараства, нищо чудно и в един момент да стане нещо наистина хубаво - и добро! Дай Боже, само на Бога мога да се уповавам в тия толкова болни времена, в които имаме късметя да живеем!

Оня ден, в предаването, което водя по Пловдивската обществена телевизия, именно в предаването "На Агората...", дръзнах да апелирам и към зрителите, поканих ония от тях, които имат будно гражданско съзнание, да покажат готовността си да участват в предложеното гражданско действие, т.е. да се включат в акцията; оказа се, за моя изненада, че неколцина граждани откликнаха на призива ми! (Все пак говорим за втория по големина град в България, който навремето беше доста буден, имам предвид по-ранните демократични и "седесарски", така да се рече, години на нашия епохален преход от комунизъм към демокрация. Към нестаналата и непрокопсала нашенска демокрация, щото ний, демократите, стана така, че позволихме демокрацията ни да бъде мутризирана и оченгесарена, което не значи нищо друго освен потайно РЕКОМУНИЗИРАНЕ на страната ни - и то в една най-отвратителна, уродлива, гнусна даже форма. Обществото ни почна да страда от невиждано АТОМИЗИРАНЕ, от РАЗПАД, довел до това, че откъснатите един от друг индивиди в наше време се оказаха неспособни за общо, за координирано, за консолидирано гражданско действие. Но ето че има "донкихотовци" като моя скромна милост, които се мъчим даже и в тези отчайващи условия нещичко да правим, да се съпротивляваме на толкова уродливата, повтарям, РЕКОМУНИЗАЦИЯ-МУТРИЗАЦИЯ. Вярно, почти никой не ме подкрепя в моите толкова отчаяни и самотни усилия да се съпротивлявам - знаете, аз имам една идея-фикс да направя нужното за осъществяването на една непосредствена и практическа реална демократизация на една конкретна общност от хора, имам предвид училищната общност на пловдивската ПГЕЕ, училището, в което вече 17 години работя като учител по философия и гражданско образование. Защо не си кротувам и защо правя всичкото това ли? Ами правя го защото това е мой учителски и граждански дълг, просто си върша съвестно работата, да, такава ми е работата като учител по философия и гражданско образование, да, представете си, дори и в нашите отчайващи условия има хора, които се мъчим да си вършим както трябва работата. Е, вярно, по тази причина мен ме възприемат като "смахнат", като "ненормален", но това мен лично не ме учудва. Та значи ми се налага да се боря и то в крайно тежки условия, почти неподкрепен от никого - щото народът е изпаднал в непростимо малодушие, имам предвид учителския и ученически, а също така и родителски народ от ПГЕЕ най-вече. Но аз пък, дето се казва, съм проклет човек и също така съм голям инат, ето, не се отчайвам, вярно, силите ми вече са на изчерпване, нищо чудно съвсем скоро да рухна - и така по най-щастлив за образователните бюрократи начин да се реши "проблемът Грънчаров", знаете, те са горещи привърженици на повелята на толкова човеколюбив таваришч Сталин "Есть человека, есть проблема, нет человека - нет проблемы!", та кардиналното решение на "проблема Грънчаров" ще се реши, очевидно когато този същи Грънчаров онемее завинаги, т.е. бъде ликвидиран истински, както ставаше това в тъй щастливите сталинско-комунистически времена. Но да видим де, ами ако тоя същия "народен враг" и "изедник" Грънчаров все пак успее да постигне нещичко преди да падне завинаги в неравната борба?!

Да оставя тази ненужна патетика, има време да се лъже и лицемери по тия развиващи се сега пред очите ни истории. Знаете, че по българския обичай когато се развиват пред очите ни някакви истории мнозинството седи, люпи семки, лапа кебапчета и гледа безучастно, ний сме големи почитатели на сеирищата и на зрелищата. Но нема сега да сме толкова придирчиви към многострадалния ни (и твърде слабоумен!) народец, нека да почнем да мислим "позитивно", както ми препоръча един наш умен човек, който отказа да ме подкрепи в едно начинание по причина на това, че съм бил изпаднал в "непростим негативизъм", е требвало било да ставам колкото се може по-позитивен. Да видим обаче как се разви въпросната онази моя идея-инициатива, ето това е истински важното и позитивното за момента.

Вчера една уважавана от мен дама ми написа следното във Фейсбук:

Иванка Топалова: Здравей, Ангеле! Едва тази вечер успях да прочета посланието ти и общо взето нямам нищо против да й направим един такъв опит. Защо не ми пусна една стрела по тел - аз бях три дни в Пловдив и можеше да се видим. Сега ще бъда в сряда вечерта и ще остана до събота на обяд! През това време може да планираме нещо! С поздрави: Ваня

Госпожа Топалова е съпруга на забележителния учител от близкото (и не толкова близкото) минало в ПГЕЕ (ТЕТ-ЛЕНИН) Жак Асса, тя самата също е работила навремето в това славно училище. Нейният отговор ме окуражи, още повече, че аз вече имах благоприятен отклик на идеята си от неколцина граждани - след обръщението ми към пловдивското гражданство по телевизията. И в тази именно връзка, в този благоприятен контекст ми хрумна следната великолепна според мен идея: да предложа по подобаващия ред в училищната общност на пловдивската ПГЕЕ да започне работа КРЪГЛА МАСА по проблемите на нейната непосредствена и практическа РЕАЛНА ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ, като от едната страна на "кръглата маса" ще седят привържениците, радетелите на демократизацията сред гражданите, а от другата страна... ще видим кой ще седне, предполагам, ще седнат ония, които смятат, че в ПГЕЕ немаме нужда от никаква реална демократизация, от никаква демократични дебати немаме нужда, щот нам, видите ли, си ни е много хубаво под сянката на султанския, пардон, на директорския трон или престол! Да, предлагам кръгла маса в многострадалната от директорския произвол и авторитаризъм в нашите така забележително мутренски времена пловдивска ПГЕЕ, този е новият момент в инициативата ми, много ми е интересно как възприемате и оценявате идеята ми. Кажете смело какво мислите, не се притеснявайте! Също така ония, които искат да седнат от страната на ангажираните, на работещите за реалната демократизация граждани, могат да си кажат имената, та да изготвим съответния списък с участници от нашата страна.

Толкова, мисля, че казах главното. Сега ми е много интересна, не крия, реакцията ви. Ще уведомя, по подобаващия начин, и другата страна за така и така доразвилата се идея-инициатива. Ще се наложи да използвам услугите на посредника, на толкова отзивчивия омбудсман на Пловдив. А по-нататък идеята ми, да се надяваме, ще се развие съвсем логично - за да стигнем до момента, в който не само в Пловдив, но и в национален мащаб проблемите на образованието ще бъдат поставени на обсъждания в такива "кръгли маси"; значи първо в Пловдив да започнем, пък после и в цялата страна може да стане това, което отдавна трябваше да стане. Щото образованието ни е в направо катастрофално състояние. И повече да се чака не може! Но да видим де, ний, българите, сме прочути с това, че като стигнем дъното не се отчайваме и продължаваме да копаем надолу... Ний сме "позитивни" и също така сме "оптимисти"! И тъй, желая ви хубав и приятен неделен ден, бъдете здрави! До нови срещи!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

4 коментара:

Ursus Major каза...

Поредната "страхотна" идея на бай Ангел Тъпунгера!
Бай Ангеле, как е, има ли наплив от желаещи да се включат в кръглата маса за демократизацията на ПГЕЕ (бившия ТЕТ-Ленин)? Има ли желаещи да дебатират? Ти подготвяш ли се? Или то тъпунгер какво има да се подготвя, той тъпунгера винаги е готов?

Анонимен каза...

Само дето, другарьо Грънчаров, нямате нищо общо с ПГЕЕ.

Анонимен каза...

Напълно е прав Господин Рамон Меркадер, толкова умния наш възпитаник, възпитаник на сплотения колектив на тет-ленин!!!!!!!!!!!! Гранчаров няма нищо общо с нашето училище и по тази причина не може да участва в никакви инициативи в него!!!!!!!!!!!!! Няма никакво морално право да се присламчва към колектива ни след като съвсем законно беше уволнен от него по причина на пълната му некадърност!!!!!!!!!!!!!!!! Нека да не си мисли, че като се представя за "гражданин" има право още да се меси в нашите вътрешни работи!!!!!!!!!!!!! Освен това не само възпитаниците на тет-ленин, но и колегите няма да го подкрепим!!!!!!!!!!!!! Никой няма да го подкрепи освен откачената Иванка Топалова Асса, която е същата като него - хем е некадърна като учителка, хем е нахална като него!!!!!!!!!!!!!! Ние няма да допуснем вашата "гражданска делегация" да пристъпи вратите на училището ни!!!!!!!!!!!!!!! Ако трябва ще сложим бойни отряди на всяка врата, но няма да припарите дори в двора, камо ли в самата сграда!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Пак си направете "училище" на тротоара!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ще стоим и ще ви гледаме от учителската стая как стоите навън в студа!!!!!!!!!!!!!!!!! Грънчаров там ти е мястото - да стоиш с смрадливата си приятелка баба Марийка!!!!!!!!!!!!!!!!!! Скоро и ти ще станеш като нея!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Баба ти Марийка е твоето собствено бъдеще!!!!!!!!!!!!!! Ти си не само социален аутсайдер, ти си пълен боклук и като личност!!!!!!!!!!!!!!!

Анонимен каза...

Анонимен Анонимен каза: Само дето, другарьо Грънчаров, нямате нищо общо с ПГЕЕ.

Отговор: Г-н Грънчаров има много повече общо с ПГЕЕ отколкото готованковците, които стоят в ПГЕЕ за едната заплата и не са дали на училището нищо, докато той е дал на училището ни толкова много. Запомнете това, господа тунеядци от ПГЕЕ!

Стоян Николов, ученик от ПГЕЕ