Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 10 февруари 2018 г.

Защо историята на комунизма не може да се учи "обективно"?



... Как трябва да се изучава комунизма в училище?

„Не сме против да се изучава този период, но бихме искали да се изучава обективно“, заяви Корнелия Нинова.

„В новите учебници 11 века от историята на България са засегнати в 15 теми, а 45 години социализъм – в 12 теми. С понятията в новите учебници се прави подмяна на историята... (Прочети ЦЯЛАТА СТАТИЯ)

НЕОБХОДИМОТО МИ ВЪЗРАЖЕНИЕ: Налага се да възразя, за прегледност ще номерирам основните моменти:

Първо, не само не е логично, но и не е обективно самите извършители на престъпленията на комунистите да ни учат как трябва да ги изучаваме; щото са заинтересована страна няма как да са обективни;

Второ, крайно нагло е комунисти изобщо да се обаждат по този въпрос, нормалната ЧОВЕШКА реакция е да мълчат - щото са виновни за безчет злодеяния; с тази своя колосална наглост комунистите без капка неудобство демонстрират крещящата си безчовечност;

Трето, вие лично какво бихте казали ако, да речем, хитлеристите или национал-социалистите в Германия след войната са имали наглостта да дават акъл как трябва да бъдат представяни техните престъпления и злодеяния в учебниците? Не можете да си го представите, нали? Е, правете си сметка колко много са се разпуснали нашите комунисти. Вземете предвид и това, че злодеянията на комунистите съвсем не са по-малки от злодеянията на национал-социалистите в Германия.

Четвърто, да се изисква "обективност" в изучаването на комунизма означава просто, че комунистите съвсем не разбират смисъла на това, което казват. Обективност означава безпристрастност и безразличност, т.е. да не влагаме абсолютно никаква емоция когато говорим за случилото се у нас в тия 45 години вилнеещ комунизъм. Оценяването обаче на едно събитие е начинът, по който постигаме неговия смисъл, а това става чрез емоцията, чувството, съпреживяването, вчувстването, вживяването. То винаги става по субективен начин, според развитостта на душата на човека. Без влагането на емоции ние не можем да отсъдим кой е верният смисъл на нещата, а това за човека е безкрайно опасно и вредно: по този именно начин сами се обезчовечаваме!

Пето, да забраним на учениците да се впечатляват и емоционално да реагират на разказите за случилото се по време на комунизма означава да им забраним да реагират като човешки същества - защото нашата човечност така е устроена, че ние винаги реагираме емоционално на нещата; и само така постигаме техния чисто човешки смисъл. Да, но на другарите комунисти това не им е изгодно и ето, решават да ни забранят... да бъдем човеци, да, точно това искат те да забранят на младите хора, а именно да реагират по чисто човешки начин когато учат за злодеянията на комунизма!

Шесто, разбира се, комунистите няма как да имат вече тази власт за да ни казват как трябва да реагираме, как е "единствено правилно" да мислим, да учим и пр., нищо че се мъчат пак да го правят. Значи "обективността", предлагана от тях, изисква историята на комунизма да се представя толкова манипулативно, че младите с пълно безразличие да се отнасят към станалото в реалната история, т.е. за престъпленията на комунизма комунистите изискват да се говори пределно скучно. Та младите изобщо да не могат да си изработят своя лична, човешка, емоционално обагрена позиция.

Когато младият човек чува разказ за това как, примерно, човешки същества са били убивани без съд и присъда в кървавите нощи след 9 септември 1944 г., а именно включително са били заколвани с... прави лопати (!) или с пръсване на черепа с удар с тояга, младите хора, учениците на тия разкази трябва да реагират изцяло безчувствено, това значи обективно, т.е. те не бива да се възмущават - или да изпитват съвсем естественото човешко чувство на смразяващ, вледеняващ кръвта кошмар! Представяте ли си обаче какво значи това?! Опитайте, моля, да си го представите. Та такава една реакция е изцяло безчовечна!

Ето, комунистите изискват историята на комунизма да се учи така, че младите напълно безчовечно, т.е. без капчица емоция да се отнасят към изцяло безразличните им факти; да, обективност е точно това, такъв род лъжлива "обективност" е равнопоставена именно на безчовечност! (Безчовечно обаче към такива неща могат да се отнасят само... машините, роботите, зомбитата - в машини, в роботи, в зомбита ли искат да превърнат нашите деца и внуци комунистите?!)

Седмо, да се учи историята на комунизма "обективно" означава да бъде забранено на младите да реагират по чисто човешки начин, т.е. да те в такъв случай трябва някак да бъдат задължени да реагират безчовечно - сякаш не са човешки същества. Това също така значи да се забрани и да се пречи на младите да постигат чисто човешкия смисъл на историческите факти и събития. Това от своя страна значи, че комунистите искат историята на техните собствени злодеяния да бъде учена отново манипулативно, иначе казано - лъжливо. Което пък значи, че самите комунисти абсолютно нищичко не са научили от собствената си история. Ето точно по тази причина историята изобщо не може да се учи "обективно". Да учиш "обективно" историята означава завинаги да си останеш с неразвита, безчовечна, т.е. железобетонна и немислеща комунистическа глава.

И последно. Било, видите ли, имало и "хубави неща" при комунизма, ето, "обективността" изисквала и те да бъдат споменавани! Аз лично не мога да се сетя за нито едно истински хубаво нещо, което комунистите са направили, да, нито едно, ако някой от вас може да ме подсети за едно такова истински хубаво нещо, нека да ми го каже. Аз знам, че дори и да са се случвали някакви истински хубави или добри неща по време на комунизма, те са били правени или тайно от комунистите, от властта, или пък против тяхната бесовска идеология, против тяхната тиранична власт.

Примерно, случайно е бил направен някакъв хубав филм, комунистите случайно са го пропуснали през иглените уши на цензурата си, после в един момент са се усетили и са го забранили. Ако не са го унищожили, ето, останало е и нещо хубаво, създадено по вреена на комунизма, но то не е постижение на самите комунисти или на самия комунизъм, а е било направено от други хора - и в пълно противоречие с доктрината на комунизма (книгите на Булгаков, на Солженицин или на нашия Георги Марков са добри тъкмо защото са извън комунистическата догматика, защото по този начин имат огромен човешки смисъл; но човешкото по принцип е некомунистическо!).

Въобще хубавите неща при комунизма са тия, които са некомунистически, които са правени в противоречие с него, против него. Излиза, че некомунистическите неща са добри, а комунистическите - лоши. И това именно е обективната, чисто човешка, истинна, разумна позиция. Та ако някой се сети да ми каже нещо наистина добро, направено от комунистите, ще му бъда много благодарен, но много се съмнявам дали такова нещо изобщо съществува.

Да, човешкото по принцип е некомунистическо, а комунизмът е олицетворение на безчовечността. И причината за това е простичка: така е защото комунизмът е най-зъл враг на онова, на което дължим човечността си. Свободата е нещото, на което дължим човечността си. Комунизмът е най-зъл враг на свободата и по тази причина е най-зъл враг и на човечността. На това основание комунизмът изцяло противоречи на човешката природа, на естеството на човека.

Тази е истината за комунизма. Точно тази истина комунистите искат да бъде крита - защото им е изцяло неизгодна. Но нали тъкмо истината е най-обективното?! Ето че не друг, а самите комунисти, бидейки такива зли врагове на истината, са също така последователни врагове и на автентичната обективност.

Спирам дотук. Желая ви хубав ден и приятен уикенд! Приемете моите сърдечни поздрави от Долна баня!

Никога повече не се оставяйте на лъжите на комунистите. Знайте от мен: комунизмът и лъжата са неразделни, а истината е фатално неизгодна на комунистите. Никога не се оставяйте на тяхната лъжлива "обективност". Истината пък е онова, което комунистите не могат да понасят по причина на това, че тя е убийствена спрямо тяхната тъй лъжлива природа или същност.

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

13 коментара:

Анонимен каза...

АЗ ПЪК ЗНАМ КОЕ Е НАЙ-ХУБАВОТО ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИЗМА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! И ТО Е ЧЕ ТАКИВА КАТО ТОЗИ АНТИКОМУНИСТИЧЕСКИ ИЗВЕРГ ГРАНЧАРОВ ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИЗМА БЯХА ИЗОЛИРАНИ ПО ЛАГЕРИТЕ И ПО ЗАТВОРИТЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ПО ВРЕМЕ НА КОМУНИЗМА ИМАШЕ СПОКОЙСТВИЕ И ДОБЪР ЖИВОТ ЗАЩОТО ТАКИВА ДЯВОЛСКИ ИЗЧАДИЯ КАТО ГРАНЧАРОВ БЯХА ИЗОЛИРАНИ ОТ ОБЩЕСТВОТО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! И ТОГАВА СИ ЖИВЕЕХМЕ ЩАСТЛИВО КАТО НИКОГА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! САМО ВРЪЩАНЕТО НА КОМУНИЗМА ЩЕ ОСВОБОДИ ЧОВЕЧЕСТВОТО ОТ ЗЛОБНИ НЕЩАСТНИЦИ КАТО ТОЯ ГРАНЧАРОВ И ЩЕ ВЪЗРОДИ ЧОВЕШКОТО ЩАСТИЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Анонимен каза...

ВИЖДАТЕ ЛИ КОЛКО Е ПРАВИЛНО УВОЛНЕНИЕТО НА ТОЯ ГРАНЧАРОВ ОТ НАШЕТО УЧИЛИЩЕ И ОТ УЧИЛИЩАТА В БЪЛГАРИЯ КАТО ЦЯЛО???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! АМИ НИМА МОЖЕМ ДА ДОПУСНЕМ ТАКЪВ ВРАГ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО ДА БЪДЕ УЧИТЕЛ НА НАШИТЕ ДЕЦА??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ГРАНЧАРОВ Е НАПЪЛНО НЕКАДЪРЕН И НЕ СТАВА ЗА УЧИТЕЛ ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ ДА МИСЛИ, ЕТО НЕ УСПЯВА ДА СХВАНЕ ДОРИ И ТОЛКОВА ВЪЗВИШЕНАТА ИСТИНА НА КОМУНИЗМА!!!!!!!!!!!!!!!!!!! КОЯТО Е ЯСНА ЗА ВСЕКИ, ДОРИ И ЗА НАЙ-НЕОБРАЗОВАНИЯ ЧОВЕК!!!!!!!!!!!!!!!!!! КОМУНИЗМЪТ Е ВСЕОБЩО РАВЕНСТВО, ПРИ КОЕТО НЯМА ТАКИВА ДОЛНИ ХОРА КАТО ГРАНЧАРОВ КОИТО ДА СМУЩАВАТ ЩАСТИЕТО НИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! НИЕ ОТ НАШИЯ СПЛОТЕН КОЛЕКТИВ НА ТЕТ ЛЕНИН ЩЕ БЪДЕМ ВЕЧНО БЛАГОДАРНИ НА ДРУГАРКАТА ДИРЕКТОРКА ЧЕ НИ ОТЪРВА ЗАВИНАГИ ОТ ЗЛИЯ ВРАГ НА КОМУНИЗМА ГРАНЧАРОВ КОЙТО ПО ТАЗИ ПРИЧИНА Е НАЙ-ГОЛЯМ ВРАГ И НА САМАТА ЧОВЕЧНОСТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! НИЕ ХОРАТА СМЕ ЩАСТЛИВИ КОГАТО СМЕ РАВНИ А ТАКИВА ЗЛИ ВРАГОВЕ НА НАШЕТО ЩАСТИЕ КАТО ГРАНЧАРОВ ИСКАТ ДА НИ НАПРАВЯТ НЕРАВНИ И НЕЩАСТНИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ПРОКЛЕТИ ДА СА ЗАВИНАГИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Анонимен каза...

До лудата с удивителните:

Трябва някой да е наистина голям идиот, за да има Вашето извратено мислене. Вие сте олицетворение на комунистическата дебилщина. Комунистическите идеологически промивки не са оставили нито една самостоятелнo функционираща клетка в и без това болния Ви мозък.
Но какво е нивото на директорката, а чрез нея и на училището, след като тази нещастна креатура е била любимка на директорката, тоест образцова учителка!

Анонимен каза...

Четете лудата с удивителните, за да разберете колко е прав Грънчаров!

Анонимен каза...

Много точно определение на комунистическата същност.
Абсолютно сте прав, господин Грънчаров!

Анонимен каза...

Лудата с удивителните направи за пореден път "мечка" на любимата си директорка.
В нейните луди отровения се садържа цялата грозна истина за стила и начина на управление на въпросната директорка.

Анонимен каза...

"Лудата с удивителните" е самият Грънчаров.

Анонимен каза...

Лудата с удивителните е пенсионирана учителка от ТЕТ "Ленин", там всички знаят, за кого точно става дума.

Анонимен каза...

НЕ СЪМ ЛУДА!!!!!!!!!!!!!! КОЙТО КАЗВА ИСТИНАТА ЛУД ЛИ Е????????!!!!!! ГРАНЧАРОВ Е ЛУД А НЕ АЗ!!!!!!!!!!!!!!!!! АЗ СЪМ НОРМАЛНА ЗАЩОТО ЦЕЛИЯТ СПЛОТЕН КОЛЕКТИВ НА НАШЕТО УЧИЛИЩЕ ТЕТ ЛЕНИН МИСЛИ КАТО МЕН!!!!!!!!!!!!! ЗАТОВА НЕ МЕ НАРИЧАЙТЕ ЛУДА!!!!!! СВЕСТНИТЕ У НАС СМЯТАТ ЗА ЛУДИ НАЛИ ЗНАЕТЕ ТОВА ИЗКАЗВАНЕ НА БОТЕВ???????!!!!!! НЕ Е ПРАВ БОТЕВ СВЕСТНИ НЕ СА ЛУДИ КАТО ГРАНЧАРОВ, СВЕСТНИ СА ТИЯ КОИТО СА МНОГО!!!!!!!!!!! ПРАВИ СА ТЯ КОИТО СА МНОГО!!!!!!! ГРАНЧАРОВ НИКОЙ НЕ ГО ПОДКРЕПЯ ЗНАЧИ ТОЙ НИТО Е ПРАВ, НИТО Е СВЕСТЕН!!!!!!! РАЗБИРАТЕ ЛИ СЕГА ИСТИНАТА КАКВА Е???????!!!!! ТИЯ КОИТО ПОДКРЕПЯТ ГРАНЧАРОВ НЕ СА РЕАЛНИ ХОРА, ТЕХНИТЕ КОМЕНТАРИ ГИ ПИШЕ САМИЯТ ГРАНЧАРОВ!!!!!!!!! ВИЕ И ТОВА ЛИ НЕ СТЕ РАЗБРАЛИ ОЩЕ???????!!!!!!!!! НИКОЙ НЕ ПОДКРЕПЯ ГРАНЧАРОВ ОСВЕН ЛУДАТА МАРИЯ ВАСИЛЕВА И ЛУДИЯ ТРАШОВ!!!!!!!

Анонимен каза...

Ало чуденките, знаете ли въобще какво е истина.Истината е свобода. А пък това чудо СВОБОДА въобще не ви е понятно.

Томи Томев.

Анонимен каза...

Според никои и глупостите на лудата ги пише Грънчаров.
Лудата пък твърди от своя страна, че Грънчаров пише анонимните коментари.
Подобни твърдения стават вече смешни.

Анонимен каза...

"Четете лудата с удивителните, за да разберете колко е прав Грънчаров!" - удивително вярно и вдъхновяващо!

Ангел Грънчаров каза...

Понеже виждам, че има хора, които се съмняват кой всъщност пишел коментарите на "Лудата с удивителните" и подозират... мен (!!!), искам да заявя, че подозренията им са напълно безпочвени, иначе казано, не отговарят на действителността. По време на "хигиеничната карантина" на коментарите, която наложих за известно време, реших да допускам коментарите на въпросната анонимница по съвсем ясни причини: защото въпреки всичко в нейните излияния има... мисъл, има позиция, има също така и страст, т.е. тя единствена от моите критици се опитва по свой оригинален начин да участва в предлагания от мен дебат. На това именно основание и оставях коментарите й. Те може да са лудешки или налудничави, но в тях тя влага себе си - своето съзнание и ценностите си. А това е достойно дори за известно уважение; пък тя, каквото и да си мислим за нея, дава все пак един достоен за следване пример - на мълчащата упорито (и на плюещата гнусотии) червена гмеж.