Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 27 август 2018 г.

Корумпираната власт е главният виновник за смъртта на загиналите на пътя!!!


Пенсионерите, сред които са загиналите в катастрофата

Ilian Vassilev: Днес денят е особен за мен. Много особен.

Утре може и да коментирам по-подробно версиите на прокуратурата и правителството за причините за ужасната катастрофа. Но като гледам извънредните съвещания се чувствам отговорен да дам кратък коментар за да не заблуждават хората.

Най-вероятно шофьорът ще го отнесе, именно защото е на най-ниското стъпало на защитеност.

Преди време споделих разказ на един познат, който ръководи фирма, реализираща проекти от инфраструктурата. Извън отговорността и версиите, по които ще работи прокуратура, остава най-важната и най-значимата - ГРАНД КОРУПЦИЯТА.

Знаете ли защо има калпави пътища и не се изпълняват проектите с достатъчна защита от мантинели? Защо пестят от всичко - от проектиране, от материали, от изпълнители.

Припомням разказа на моя познат: поръчките се печелят от фирми посредници, които след като "отчислят" данък корупция - плащания към олигарси и политици за да си платят за спечелената поръчка - остават под 50 процента за изпълнение на реалните работи. Това кара подобни фирми да спестяват работи, да влагат по-некачествени материали, да спестяват от контрол и проектиране.

Нито Цацаров, нито Борисов, нито Московски, нито Николай Нанков ще признае, че корупцията която е лепилото на тази власт е основната причина. Днес е Трейс, утре е друга фирма. Но корупционните схеми са единствените, които им позволяват да останат в бизнеса.

Тази корупция никой няма да я разследва. Камо ли Цацаров, който е там именно за да я покрива.

Примерно да разследват каква част от обявените цени на поръчките реално се влагат от крайните изпълнители? Затова сега започна надпревара по бягане от и прехвърляне на отговорност. Кризисен пиар - който да "наводни" медийното пространство с безсмислен пълнеж. Докато се размине опасността от обществен гняв.

Защо да се притесняват - никой няма да протестира. Всичко е стабилно! То и сто души да бяха загинали, все я клошар, я шофьор ще се намери да поеме вината.

Ilian Vassilev: Прави ли нещо огромно впечатление - Борисов пак се потопи - няма негова реакция по повод трагедията до Своге. Да отиде, да утеши близки, ранени. Но атакуваха президента, че отишъл и забележете "политизирал" случая!? Оставете политическите пристрастия - преди всичко сме хора, след това други, в това число политици.

Деградацията е тотална, пълна и окончателна.

Народът е изваден от уравнението - ако ще и десет хиляди души да загинат в един ден ще спят здрав сън. Защото им е по-лесно да ги омайват с откровени неистини и манипулативни локуми, отколкото да поемат съдбата си в собствени ръце. Тодор Живковски народ.

Като регионалния министър, като транспортния, като вътрешния - да сте чули някаква дума - сгрешихме, извинете. Мантинелата, която не задържала един неголям автобус, било поставен в съответствие с изискванията!? Медиите удобно канят само министрите, чиновници и никой с "друго" мнение. За да не разбуни някой народа.

Защото управляващите винаги носят ултимативната отговорност и за действията и за бездействията си. Прокуратурата ще оправдае топ нивото на управление. Виновните ще бъдат шофьора и най-много фирмата или чиновник на ниско равнище - министрите са имунизирани. Управленците са имунизирани срещу вина и отговорност.



Освен това смятам, че нашият "Картаген" – масовото българско безразличие към истината и свободата! – е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари: