Получих витиеват, в същото време циничен и при това свръхзагадъчен (макар и в същото време крайно прозрачен!) отговор от РУО-Пловдив, който повдига много въпроси. От различно естество. (Нищо че всичко, видите ли, било "съвсем законно"!) Примерно: доколко качествено може да преподава философия човек, който е завършил психология? Оказва се, че за тия, дето са от "нашите", всичко може.
Значи тия, които дръзнаха да обявят висококвалифициран, отдавна доказал се и опитен преподавател по философия за "пълен некадърник", който, видите ли, "няма нужните качества" да преподава философия (предмета, който е преподавал 35 години!), обявавят за "способен" да преподава философия човек, който никога не е преподавал философия и при това даже няма философско образование! :-) Има "логика", нали?
Щом е "кадърен", щом "може да преподава" невежественият (и съвсем неопитният) в областта на преподаването на философия, щом това, подчертавам, е така, значи висококвалифицираният и доказал се, опитен философ, естествено, няма начин да не е "абсолютен некадърник" - щом е погледнат от въпросната сюреалистична, т.е. съвсем превратна оптика!
Бюрократичната "логика" обаче е крайно различна от човешката; в нея всичко е тъкмо наопаки на това, което е правилно от гледна точка на здравия смисъл. Бюрократичната "логика" е "логика" на АБСУРДА. Тя, повтарям, е напълно сюреалистична... и нечовешка. Тя е "логика" на алогичността - и на безсмислието.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" – масовото българско безразличие към истината и свободата! – е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
4 коментара:
Аха, ето какво било! Човекът педагогически съветник, който придружаваше директрисата по време на проверките в часовете, който присъстваше заедно с другите две директорки на посещенията на гражданите и й пазеше гърба, вече е възнаграден! А дали пък не са му обещали първо учителско място и после нагласили уволнението на учителя по философия. Тоя младок, който знае как да се подмазвачеството, можеше да почака 5 години до пенсионирането на г-н Грънчаров!
Ами то в указанията пише завършилият психология какво може да преподава, сигурно само психология! Завършилият философия има право да преподава психология, но обратното дали е вярно, ще проверим.
Евала на другарката Анастасова! И какво ще прави като съда върне Грънчаров? Взела е предпазни мерки да го назначи постоянно ли?
Колко пъти може тя да съди един учител за едно и също нещо, колко пъти може да нарушава правилата за назначение, тепърва ще видим! По симпатия действа другарката, който приглася, го наглася! Лепнала се е здраво за директорското място, заобиколили се с такива като нея, всеки ден сигурно продължават да се гаврят с името на прогонения учител хорово, та да се убедят взаимно и колективно колко лошо е постъпил с тях, как ги направил за резил в блога си, как се оплаквал от тях на висшестоящите! На първо място стои качеството да пазиш гърба на директора си, да се знае от младото поколение! Качества за учител,ерудиция, опит, заслуги, бе кой ти гледа тия глупости! Да пазиш директора си, да го прикриваш, да свидетелствал вярност и покорност, е тва се иска от учителя, а ако не закъснява, вписва си материяла ( моята директорка така я пишеше тая дума, с "я", вече и още по- нов правопис трябва да се приеме за верен-"мат'ряла") редовно в учителската книга, ако изчислява навреме в дневника отсъствията на учениците, ако никога не занимава директора с проблеми на класа и учениците, ето тогава може и почетен знак да се даде на учителя, да се награди мат'рялно с точки в системата за оценяване на учителите!! Старши учител да се направи! Кви знания, бе, кви оценки бе, къв успех, бе! Кой ти гледа тия глупости! Мир и разбирателство да има, да пазим името на училището и гърба на шефа, ей в тва е истината!
Мария Василева
Назначила е на моето място не оня младеж, тъй верния на директорката психолог (когото познаваш!), не онова момче, което е толкова предания на директорката си педагогически съветник, който я защищаваше като Матросов (лягащ смело на амбразурата!), а едно момиче, завършило психология, което е много красиво, то, по сведения на учениците ми, било доста сексапилно, ето че по тази начин са спечелени момчетата в нашата гимназия, която се състои предимно от момчета (момичетата са съвсем малко!): виждате ли каква невероятно добра управленска дарба има директорката!!! Какво щастие, а, млада хубавка психоложка да преподава на момчетата философия! 🙂
Ще падне страхотно обучение по философия, няма що! (Не познавам това момиче, сигур има някаква изключителна природна дарба в областта на обучението по философията, но много се съмнявам, че е така все пак...)
Интересно е и нещо друго: когато попитах инспекторката проверила ли е какво е нивото на преподаване на това момиче, на тази млада дама, тя каза, че не била проверила, но имала "планирана проверка" след 6 месеца (!!!), е, минаха тия 6 месеца, тогава аз отидох при нея и се поинтереесувах какви са резултатите от проверката (та да съм спокоен, че моите ученици няма да бъдат ощетени!). Инспекторката тогава категорично отказа да ми каже каквото и да било за своите констатации!!!
Попитах я: толкова ли е зле? Нищо не ми каза. Издържа стоически разпита ми. Било тайна. Било аморално от моя страна да се интересувам от тия неща, видите ли!
Абе смешна работа! Училището ни заприлича на чалготека!!!
Затова именно в него не са нужни странни учители като мен, които обичат да си гледат съвестно работата...
Наистина според документите психолози могат да преподават философия само ако няма кандидат за това учителско място, който е философ, т.е. психологията е на второ място след философията в списъка на специалностите, които трябва да си завършил ако искаш да преподаваш философия. Тоест един вид "по изключение" психолог може да преподава философия - само ако няма философ, кандидатстващ за това работно място. Такава е логиката на тази наредба. Да, ама ето, както виждаме, другарките-ръководителки на образователни учреждения, които трябва да спазват закона, имат други, коренно различни тълкувания на закона. И понеже имат власт, тяхното убеждение е меродавно. И понеже у нас няма граждани, които да се вълнуват от изпълнението на законите (и да изискват изпълнението им!), то управниците, естествено, си правят каквото им скимне.
Интересно е също така да се провери дали когато е било обявено за вакантно моето работно място (работното място на учителя по философия в ПГЕЕ "ТЕТ-ЛЕНИН", на което аз съм титуляр), дали тогава наистина не е имало кандитати с първа специалност философия, нещо, в което аз много се съмнявам. Ето този е щекотливият момент, който е толкова неприятен и на Началничката на РУО-Киркова, и особено пък на директорката на ПГЕЕ "ТЕТ-ЛЕНИН", която именно евентуално е извършила нарушението; съвсем възможно е тя да е пренебрегнала кандидат, имащ философско образование, за да вземе на работа "нашето момиче", което е психоложка обаче. Интересен момент е, че тогава, в оня момент аз бях всеки ден на граждански протест за свобода в образованието и против политическите уволнения на новаторски мислещите, на различните учители, провеждах протеста си на тротоара до централния вход към двора на ПГЕЕ "ТЕТ-ЛЕНИН", т.е. директорката виждаше всеки ден от прозорците на училището, че де факто има кандидат-философ за това учителско място!
И г-жа Киркова знае за всичкото това, но се прави на "разсеяна", когато казват, че назначили психоложката щото "нямало" кандита-философ, това е върховен цинизъм, те добре знаят, че е имало такъв кандидат поне в мое лице, моята кандидатура тогава беше налична по един малко по-различен начин. Нещо повече, аз тогава реших да подам и документите си за това работно място, но не бях допуснат в сградата на училището, щото директорката беше написала специална заповед (дадена на пазачите), според която "лицето Ангел Грънчаров е забранено да се пуска на територията на училището", тази сюблимна по дискриминационността си заповед сигурно още фигурира в книгата на заповедите, може да се намери и да се види (стига да не е унищожена!)! Та поради тази заповед аз опитах да вляза в училището, но пазачите не ме допуснаха. Тогава аз именно им казах, че работате ще стане дебела, щото искам да си подам документите за обявеното работно място по философия, моето място, а съм възпрепятстван; те обещаха да кажат на директорката за казуса, ала тя предпочете да си замълчи - щото екстравагантният й административен или управленски произвол беше очебиен!
Аз мисля писах още тогава по тази случай, инстанциите също си замълчаха. Да, но ето, сега дойде момента да се докаже това крещящо нарушение! И "отговора" на Киркова замазва в драстична форма тия "несъществени подробности", доказващи нарушението на закона. А фактът е факт: поне аз кандидаствах, за това работно място, а може и други философи да са кандидатствали, но сега твърдят, че била назначена психоложка "щото нямало кандидати-философи"!!! Ето че е възможно у нас да се лъже без капка неудобство!
Едва ли в Пловдив, а и не само там, може да се срещне конкурентна фигура която би имала Вашия уникален и продължителен опит като преподавател, брой издадени книги и впечатляващи личностни качества. Образователната сфера явно е драматично ощетена, лишавайки се от Вашето присъствие там.
Нено Кърпачев
Публикуване на коментар